Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Fälttävlan Hej hej. Den 20.de maj ska jag och hästen ut på en hunting för första gången och nu ploppar alla frågor upp i mitt huvud.. Behövs... 2
Svar
21
· Visningar
1 984
Körning Har Ni något tipps om vart man kan tävla i sommar i maraton och precision debutant eller lätt klass? Jag hittade några lätta klasser...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: wizo
·
Z
Distans Hej och glad påsk på er allesammans. Jag har börjat rida ett arabsto på 7 år. Jag rider henne två dagar i veckan och ägaren rider 4...
Svar
12
· Visningar
1 389
Senast: Daimie
·
M
Dressyr Är lite förvirrad :confused: Enligt stallbacken skall man först vända till höger, sen vänster. Rörelsen hamnar då med hästens rumpa...
Svar
11
· Visningar
1 251
Senast: PrinceFair
·
Hoppning Ni som har, hur är era pållar i skallen & att rida ? Storlek osv.. Bild :D har en -00 efter honom som är väldigt harig av sig, men...
Svar
8
· Visningar
1 262
Senast: Knut
·
C
Körning Dagens pass slutade i katastof, men tänkte visa bilder på den sista (?) körningen med henne.. Jag som tar korten. Kommentera gärna...
Svar
14
· Visningar
1 202
Senast: Candlegirl
·
  • Låst
Dressyr Ni med hästar som går hur fint som helst på framridningen men sedan dör så fort tassen nuddar själva tävlingabanan och går inte frammåt...
Svar
4
· Visningar
962
Hoppning Får man rida i bara "tävlingsskjorta(den man kanske annars brukar ha under kavajen)" på hopptävlingarna, regional nivå.? 2
Svar
20
· Visningar
1 898
Senast: Olympus
·
E
Dressyr Ge mig tips på hur man blir mer avslappnad i ridningen:cry: För det mesta, men ffa på tävling spänner jag mig och ritten blir stel och...
Svar
8
· Visningar
1 190
Senast: Elington
·
B
Tävling hur gör ni på tävling ? alltså allt i vilken ordning ? från ni kommer dit tills du rider då ju :P (jag vet, ganska meningslös tråd...
Svar
13
· Visningar
1 004
Senast: sandy_
·
G
Distans Jag skulle vilja att min häst kom ut mer på tävlingar än vad jag har möjlighet till själv. Han tycker ju det är såå roligt. Jag skulle...
Svar
5
· Visningar
1 783
M
Fälttävlan Har fått för mig att man inte får rida terrängen om man har 3 eller fler rivningar i banhoppningen. Stämmer detta?:confused:
Svar
18
· Visningar
1 622
Senast: PrinceFair
·
Fälttävlan Ja, precis, nu vill jag veta hur många starter som ni brukar planera in och hur många helger i rad ni max kan tänka er att rida. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 414
Senast: Suprize
·
P
Fälttävlan Jag ska kanske få ta ett fullblod ,som har gått på löpet, av min kompis mamma och skola om till fälttävlans häst:) jag tycker de ska bli... 2
Svar
25
· Visningar
2 961
Senast: flashlight
·
A
Körning Tänkte bara dela med mig lite av helgens roligheter :) Jag och min andalusier jobbade hemma i skogen i det underbara sommarvädret, så...
Svar
16
· Visningar
1 400
Senast: Alazan
·
F
Hoppning hej alla jag skulle vilja ha hjälp med att kunna räkna avstånd på tävling och hur långt är ett galopp språng för stor häst? Tacksam...
Svar
1
· Visningar
709
Senast: pomelo
·
Dressyr Hej! Ska iväg på dressyrclearround eller vad det nu kallas med min 4 åring idag. Det är absolut första gången vi rör oss innanför...
Svar
13
· Visningar
1 162
T
Dressyr Jag har ridit för tränare nu ett tag, som har påpekat mycket om min sits. Och när jag väl sitter så som jag ska sitta, alltså i en... 2
Svar
23
· Visningar
2 248
Senast: Tebazz
·
Distans Nu var det i och för sig ungefär två veckor sen, men jag och min käre pålle red en pp på 2 mil. Snacka om att det var roligt! Kommer...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: western_showman
·
Distans Jag har nyligen köpt en bomlös sadel, Barefoot Cheyenne, till mitt arabsto. Ridit i den i ca tre veckor nu och har inte vant mig vid den... 2
Svar
22
· Visningar
3 284
Senast: western_showman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Bästa länet för häst?