Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Hoppning Hej! Jag har just köpt en ponny till mina barn som de tänkt tävla med. Den har ett slut mätintyg på 130cm men jag och andra tycker att...
Svar
9
· Visningar
1 004
Senast: annmar
·
Övr. Grenar jag såg ut så här :eek: en sadelmakare (inte han på täby galopp, det var väl dit jag BORDE ha gått :cry: ) SKAR 4 hål undertill på...
Svar
7
· Visningar
1 248
Senast: hopp_o_galopp
·
Dressyr Som rubriken säger. Hur stor betydelse har det att hästen har ett flashigt steg i de lätta klasserna. Visst förstår jag att bra... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 757
Senast: krumeluren
·
F
Distans Jag har tävlat en Clear Round 40 km och min häst klarade det och vart fullt Godkänd. Och om ca 3 månader ska jag tävla igen, Vasaritten...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: Paryscha
·
L
Körning Tänkte försöka börja köra in min pålle och har bra hjälp att tillgå men tänkte be om tips på bra grejor att använda. Sele har jag fått...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: lancelot
·
Dressyr Tänk nu att din häst är ett sto och du ska betäcka den vad skulle du valt för hingst, varför? (även om man har val/hingst så kan man ju... 7 8 9
Svar
161
· Visningar
16 763
Senast: Ilion
·
K
Dressyr På min nya häst ligger kentaur hellas(hoppsadel) super bra på. Jag funderar nu på om man köper en kentaur dressyr borde de inte passa... 2
Svar
26
· Visningar
5 631
Senast: caballus
·
K
Tävling Var funktionär förra helgen. Domarsekreterare. Vi fick ingen paus mellan klasserna.(3 klasser) Inga ändringar i startlistorna fast det...
Svar
9
· Visningar
1 007
Senast: Splittan
·
T
  • Låst
Dressyr Varför måste man ha kandar i de högre klasserna?
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Troya
·
Western Jag betalade in licenserna för mig och min häst i förrgår, samt även klubbavgiften till den klubb jag blev medlem i. Hur många dagar...
Svar
10
· Visningar
908
Senast: attempt
·
L
Hoppning är det ngn som vet om det finns någon regel för hur lång tid det måste gå mellan vaccinering och tävling?
Svar
11
· Visningar
1 225
Senast: Estivuz
·
Western Hej alla! Jag har nyss köpt ett sto som har GALET lång och tjock man! Hur vill domare ha det på tävling, utsläppt eller flätad? Om...
Svar
12
· Visningar
1 910
Senast: tirnanog
·
B
Dressyr Jag såg denna sadeln i ridsport special. Någon som vet något om den? Finns den i helsvart? Någon som ridit i den? Återförsäljare? Och...
Svar
1
· Visningar
1 037
A
Distans Hej på er! Jag undrar lite om hingsten Cid ben afas någon som vet något? hade nämligen en D-ponny efter denna hingst, han var en...
Svar
15
· Visningar
2 330
Senast: tsarabians
·
Dressyr Något jag har funderat på ett tag.. Jag läste i någon tråd ang att om hästen går bakom lod så sänker den sin rygg. Stämmer det? Om... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 148
Senast: istapp
·
P
Övr. Grenar Hej! Jag undrar om hur ni hamnade i galoppens fantastiska värld? Jag vart indragen av min faster som har en häst sedan fick hon...
Svar
14
· Visningar
1 496
Senast: Sea
·
Tävling Hejsan. Har precis köpt en ny häst, undrar nu om Svrf får info om det automatiskt eller om jag måste kontakta dem? Vidare fick jag inte...
Svar
6
· Visningar
1 188
Senast: Choklad
·
Dressyr Hur får man en dressyrhatt att glänsa så som elitens hattar gör? :D Kan man göra något eller måste de vara tillverkade så från början? 2
Svar
28
· Visningar
1 972
Senast: Victovie
·
G
  • Låst
Western Läste någonstans att man inte ska hoppa i bomlös sadel, ni som har bomlös och hoppar hur gör ni??:bump: 2 3
Svar
43
· Visningar
3 014
Senast: tifo
·
W
Tävling Vilka regler gäller för att få tävla en 7 åring ponny på 147,5cm som har tävlat med ponnyryttare på lokala tävlingar i år.Får jag som...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Gyllene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka