Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

R
Trav Har en liten fråga .. hur sätter man fast skygglapparna på ett vanligt öppet huvdlag ? :P Är det så simpelt att man tar bort "original"...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: tinafinis
·
G
Western Undrar bara ifall, Någon som ska på D,C-Tävling "WTCS" Näsbyholm 5 Maj?? :idea:
Svar
2
· Visningar
736
Senast: girl_tea
·
D
Hoppning Skulle behöva lite hjälp med namn till min fux fölunge som dimper ner 12 juni!:) Stamtavlan kommer att se ut på följande vis...
Svar
10
· Visningar
1 201
Senast: corzette
·
H
Western Jag undrar vart man kan få tag på en sån där westernhatt med ibyggd hjälm. vill gärna veta dom billigaste sidorna och dom bör vara...
Svar
6
· Visningar
4 882
Senast: fancyfree
·
R
Distans Ni som var på Björkviksritten under fredagskvällen och lördagen vet att jag och min kompis var ute och filmade under större delen av...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Madde71
·
S
Övr. Grenar jag undrar om det finns något mer att göra med shettis än att köra, longera, promenad, släppa ? :p
Svar
12
· Visningar
1 641
Senast: Nattsudd
·
Övr. Grenar Är det någon somv et vilken film jag menar? Ett hinderlöp där hästar och jockeys flyger åt höger och vänster, vet inte om det var...
Svar
1
· Visningar
948
Senast: Jockeyjoe
·
Hoppning Vad tycker ni om min flickas hoppning då?:) helt superfin teknik om man frågar mig
Svar
6
· Visningar
913
Senast: mallotten
·
A
Körning vad gör det om svängeln är för lång? På min vagn är svängeln ~90-95 cm lång tror ja Men spelar det någon roll? och varför gör det de...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: Aggepagge
·
Dressyr En utav mina medryttarhästar är en ganska känslig dam som alltid gärna har gått med nacken jättehögt o kröker jättefint på nacken, men...
Svar
14
· Visningar
2 199
Senast: lizan
·
W
Western http://www.wrg.nu/education/2007/index.asp?pid=6215 Ska på det här lägret. Är i ridgrupp två. Jessica är så jag. :D (Funkar...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: Western_lover
·
H
Fälttävlan Vi har en "grop" 200m från vårat stall med flera bra ställen att bygga hinder på. Vill nu ha tips på enklare hinder att bygga. Hur...
Svar
2
· Visningar
1 712
Senast: BeastieBabe
·
W
Hoppning Har ju en treåring som iofs är dressyrstammad men som vi löshoppat nu en del. Till saken är att jag inte tycker att han blir bättre...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: roslagen
·
Dressyr Traven och galoppen är inga större problem. Där går det lätt att öka och minska. Hästen går i trevlig form och bär sig bra för att vara...
Svar
4
· Visningar
1 203
F
Western Jo nu är jag lite nyfiken på vad ni westernryttare tycker är den roligaste klassen (inom w-ridning förstås :smirk:) Finns det mest... 2
Svar
27
· Visningar
1 865
Senast: fancyfree
·
Trav Nu är spöket nyfiken... Som gammal ponnytravmänniska använder jag så enkelt uppkäk som möjligt vilket oftast för mig innebär...
Svar
13
· Visningar
2 810
Senast: raven_82
·
Hoppning Är det ett krav på att det ska finnas unghästavdelning/avd B även på klubbtävling? Det är en 'frihöjds' tävlingsklass, dvs man väljer...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: hopp_o_galopp
·
Övr. Grenar Galoppavel, eller kanske rättare sagt engelsk fullblodsavel, är en del av aveln som jag aldrig har satt mig in i. Men nu har jag några... 2
Svar
23
· Visningar
2 819
Senast: roslagen
·
D
Dressyr Någon som har en avkomma efter honom? Funderar på att köpa en påläggskalv som har honom som fader. Vad tror ni om rasen...
Svar
1
· Visningar
841
Senast: eyz
·
1
Övr. Grenar finns det någon i Sverige ? www.colorworld-ranch.com 2
Svar
26
· Visningar
2 714