Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Jag lägger in samma tråd här som jag la under tävlingsforumet, kanske ni vet :) Jag ska starta Magne (fjording) i dressyr i sommar och...
Svar
12
· Visningar
971
Senast: Nussikan
·
D
Hoppning Min häst har varit rädd för bommar & hinder & jag har gått från att leda henne över träpinnar till att hoppa helt vanliga hinder med...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: terrivel
·
E
Western Mina boots är väl använda och slitna i lädret men jag har inte råd just nu att köpa nya enbart för tävling. Hur får man bootsen snygga...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Bill
·
H
Hoppning Hej alla hästälskare! Jag är 164cm lång och väger runt 58 kg, min fråga är; Är jag för stor för ponny;s ?:confused: Om jag kan...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: SweetBriar
·
T
Dressyr Sökte efter trådar men hittade inga. har läst länge på min klubbs hemsida att de ska ha en klubbtävling i dressyr. Jättekul tänkte... 2
Svar
35
· Visningar
2 233
Senast: Tebazz
·
L
Hoppning 1. Vad har ni för sits på olika hinder och mellan hindrena? 2. Hur tänker ni när ni rider an på ett hinder..och mellan hindrena? 3... 2
Svar
24
· Visningar
2 668
Senast: Typen
·
J
Övr. Grenar Jag rycktes med i en tråd som avslutats, där foderstater för hästar på galoppbanan drogs upp, och kunde liksom inte undgå att skapa en...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Gordon
·
J
Trav Någon mer som ska på invigningen av nya Arena Dannero imorgon?? :) 2
Svar
39
· Visningar
3 619
Senast: Cattis_E
·
Distans Knycker lite från körsidan: På körsidan menar de att de kuskar som kör ponny blir utan prispengar efter premiereformen. Hur gick...
Svar
11
· Visningar
1 370
Senast: CK
·
Dressyr Det lutar väldigt mycket åt att jag kommer att köpa mig dressyrsadel nu i vår. Det lutar också mot att det blir en Wintec Isabell då jag...
Svar
14
· Visningar
1 060
Senast: alice
·
K
Trav Vår "Fröken", 4 år, slår sig ovanför kotan fram när hon går för fullt. Hon har ett stort steg med höga rörelser (inte Hackney rörelser... 2
Svar
22
· Visningar
3 784
Senast: Konie
·
H
Körning Det finns ju ridbanor,men är det någon som har körbana (inte trav då) utan vanlig körbana där ni tränar eller motionerar era körhästar???
Svar
8
· Visningar
1 136
Senast: svea
·
S
Hoppning 15meter hur många galoppsprång blir de för en cponny och 17 meter?`
Svar
3
· Visningar
715
Senast: pink_angel
·
S
Islandshäst Jag har lite problem med min Globus Glói. Den är underbar att rida i och passar jättebra på min häst, men den åker fram i stup i...
Svar
7
· Visningar
1 602
Senast: cararv
·
I
Islandshäst Hejsan Jag letar en ny sadel till min islandshäst men har inte så stor plånbok då jag pluggar. Kan ni rekomendera bra sadlar till bra...
Svar
19
· Visningar
1 916
Senast: cararv
·
Fälttävlan Har kikat runt på distriktets hemsida men inte hittat något som hänvisar till datum om en Ft kurs för kortet. Finns inte sånt utlagt på...
Svar
13
· Visningar
1 223
Senast: lundsbo
·
S
Western Jag har idag en hopphäst som jag tävlat upp till 1.40 i hopp. Jag har haft egen häst i cirka 12år. Nu ska hon säljas och jag...
Svar
3
· Visningar
1 346
A
Islandshäst Vad vet ni om denna hästen och var finns han?
Svar
8
· Visningar
3 188
Senast: Teilani
·
Hoppning Jag vill veta olika avstånd för Dponny/liten häst. Travbommar? Galoppbommar? Kombination med två galoppsprång emellan, är det 10...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: Bonita4
·
M
Trav hur mycket erfarenhet & kunskap vill travtränare att skötarna har? måste man vara född i ett travstall & ha lång utbildning för att ha...
Svar
16
· Visningar
2 929
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka