Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Trav hur mycket erfarenhet & kunskap vill travtränare att skötarna har? måste man vara född i ett travstall & ha lång utbildning för att ha...
Svar
16
· Visningar
2 929
Senast: YaHilweh
·
C
Tävling sitter här och funderar över hur det egentligen står till med licenser och grönt kort mm till arab sm samt sportcupen. på ahis...
Svar
2
· Visningar
969
Senast: Patience_ox
·
Övr. Grenar Jag skötte om en f.d. galoppör innan som hette Gabbiadini och undrar om någon vet något om honom. Det enda jag vet är att han föddes i...
Svar
4
· Visningar
1 032
Senast: Safira
·
Western Själv har Wranglan stollat iväg och ska betäcka sin vackra pleasuresto e: Undeniable Hint med David Frost! :D Så jag hoppas på en... 2
Svar
29
· Visningar
3 051
Senast: Wild Rein
·
Y
Islandshäst Är i sadelköpartagen och är sugen på en Kentaur Kári special. Vad har ni för vidd på den sadeln, ngn som vet bomvinkeln på de olika...
Svar
1
· Visningar
1 221
Senast: Yeahnny
·
M
Distans Maria Hagman-Eriksson och Ruleta PJ vann YRklassen på 160km utanför LA i USA i lördags. Hon hade fått ridorder av ägaren som innebar att...
Svar
6
· Visningar
1 214
Senast: springsten
·
S
Distans jag har aldrig ridit distans ridning. nu kommer kanske en knasig fråga: men är det kul att rida 4 mil på en tävling?? är det inte...
Svar
4
· Visningar
1 060
Senast: Shampoo
·
H
Western Jag har två hästar hemma som jag rider lite smått, en kallblodstravarhingst och ett varmblodstravarsto. Båda två går på banan och...
Svar
5
· Visningar
1 283
Senast: mee_
·
S
  • Låst
Dressyr jag tänkte rida en LC med en relativt oerfaren ponny. det har väl blivit ändringar i dressyrprogramen? på LC:1 ska man sitta ner eller...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: fenny_92
·
Islandshäst Jag tror min häst slår sig bak. Han har av och till sår i hovskägget bak, på insidan benet. Trodde först det var kopplat till hans eksem...
Svar
9
· Visningar
1 692
Senast: solenbakommolnet
·
Distans Har upptäckt att vid ridning av lite längre ritter att samtliga ridskor har för mjuk sula...jag får skitont i fötterna helt enkelt! Nu...
Svar
6
· Visningar
1 297
Senast: Habina
·
I
Hoppning Veterinären ska komma och kolla på ponnyn för han hostar ibland. Men OM hon skriver ut medicin får man tävla under tiden han äter...
Svar
11
· Visningar
972
Senast: hopp_o_galopp
·
Hoppning Nu börjar det dra ihop sig... Både jag och hästen ska tävla vår första tävling tilsammans på söndag. En liten CR i hoppning...
Svar
8
· Visningar
936
Körning Nu försöker ju lilla jag lära mig lite nya saker :rofl:.. Jag fatar nästan hur allt ska sitta, men inte draglinorna :confused: ?! Hur...
Svar
7
· Visningar
1 406
C
Islandshäst Är det ngn som har sadeln?har letat i tidigare trådar men det fanns inte riktigt den fakta jag var ute efter, vet ngn hur många grader...
Svar
9
· Visningar
3 639
Senast: cristobal
·
H
Hoppning Jag har en liten fråga kring fd.galoppörer som rid/tävlingshäst? Jag är ganska sugen på att köpa ett fullblod med hoppkapacitet att...
Svar
14
· Visningar
1 703
Senast: jerseyko
·
I
Hoppning hejsan :) har maassor med frågor angående tävling oså ! har aldrig tävlat, väldigt sugen på o börja ! jag är inte med i ngn ridklubb...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: hopp_o_galopp
·
B
Tävling Nu vill jag ha svar på några frågor :) *Hur lång tid innan du ska starta kommer du till tävlingen? *Hur lång tid räknar du /...
Svar
11
· Visningar
1 486
Senast: starcraft
·
Hoppning Får en ponny starta i en ponnyklass med en ryttare under 18 och i en hästklass med en ryttare över 18 på en och samma tävling...
Svar
6
· Visningar
724
Senast: boccia
·
G
Trav Jag har funderat länge på att gå med i montéklubben här i stan och kanske ta licens, men har aldrig kommit mig för... Jag har ridit hela... 2
Svar
21
· Visningar
2 302
Senast: BitterAss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka