Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav En liten fråga. Om ni har hela sulor på era hästar, vilket material föredrar ni då, och varför? (obs;pratar inte snösulor..) 2
Svar
25
· Visningar
4 590
Senast: oki
·
Tävling Får jag som ryttare delta i ex. både div 1 och 2 fast på olika hästar? För man får väl inte delta med samma häst i flera olika? Är...
Svar
7
· Visningar
1 237
Senast: PrinceFair
·
F
Dressyr När ni tar hjälp av en fattning eller ett avbrott för att få hästen att sätta sig lite till hur gör ni då? Driver ni in i fattningen...
Svar
16
· Visningar
1 130
Senast: Ganesco
·
Dressyr Ja hur viktigt tycker ni det är?? Jag har fått lära mig att om hästen går i korrekt form så ska nacken, dvs där nackstycket på tränset... 20 21 22
Svar
432
· Visningar
31 826
Senast: Novelette
·
F
Dressyr Vilka kunskaper/färdigheter prioriterar ni hos en instruktör/tränare? Teoretiska eller praktiska? I de praktiska ingår känsla för... 2
Svar
26
· Visningar
1 943
Senast: fio
·
H
Trav Jag ska göra mitt livs största val om ett knappt ett halvår. :cool: Jag ska välja gymnasium och funderar på att välja Wången som ett...
Svar
7
· Visningar
1 338
Senast: Nominous
·
S
Trav Hejsan Mina Kära Hästälskade vänner :) Ja, jag har som sagt lite frågor som jag skulle vilja ha svar på. Monté och bygdetrav 1* För...
Svar
12
· Visningar
1 362
Senast: nilema
·
N
Distans vid tävlingar så måste man ha markägarnas tillstånd att rida på deras marker, men hur är det på en träningsritt, måste man ha det då...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: SiZo
·
Dressyr Läste i en veckotidning att någon hade skickat in en fråga om vad dom olika bokstäverna betyder. Carl Uno hade inget bra svar på frågan... 2 3
Svar
51
· Visningar
10 211
Senast: My_Spirit
·
Dressyr Jag bor ju så att jag sällan får se några riktigt bra tränare men nu tänker jag och en kompis släpa med våra pojkvänner till Globen och... 2
Svar
21
· Visningar
2 191
Senast: Camilla_H
·
Hoppning Jag har en jättefin tvååring som hoppar med bra spänst och är jättefin fram men behöver hjälp att öppna upp ordentligt bak, finns det...
Svar
5
· Visningar
923
Senast: caliber
·
L
Övr. Grenar Jag skulle tycka att det vore jättekul att tävla i agillity med min shettis. Vi har bara tränat och tävlat mot de andra i stallet men...
Svar
1
· Visningar
1 068
Senast: Blomman
·
Trav Någon som testat det på sin travare? Hur funkade det? Har ett här, men aldrig provat, men jag tycker det ser ut som att det finns viss... 2
Svar
23
· Visningar
5 894
Senast: juvelen
·
M
Western Jag behöver hjälp från western-kunniga..Jag behöver veta om en namngiven person är den han påstår sig vara. Han säger sig ha vunnit SM 3...
Svar
10
· Visningar
1 262
Senast: Lenita
·
A
Övr. Grenar Jaha,det blev en regning kall avslutning på Jägers idag. Banan såg för j-vlig ut,såå blaskig... Det kom en rejäl hagelskur oxå,jag är...
Svar
16
· Visningar
1 311
Senast: Anelly
·
Fälttävlan Stämmer det att man får rida lätt i hela travprogrammet i dressyren i debutantklassen (stor häst)?
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: PrinceFair
·
C
Western Hur lär man en häst att stå stilla med tyglarna eller grimskaftet i backen?
Svar
3
· Visningar
839
Senast: Emelyne
·
C
Körning Jag har just börjat köra min häst, och hade hoppats på att kunna köra på vanligt bett. Men det går inte då jag får väldigt sen...
Svar
11
· Visningar
1 133
C
Hoppning Nu vill jag veta hur det går för er! ;) Ska själv på tävling med femåringen om några timmar .. Skriv gärna hur det kändes, hur det... 2
Svar
33
· Visningar
3 460
Senast: ZanMiguel
·
M
Islandshäst Vet inte om jag lägger tråden rätt? Finns det nån distans gren el tävling för enbart islandshästar? :confused: Nåt som de lokala...
Svar
13
· Visningar
1 713
Senast: EnWisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka