Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

N
Islandshäst Det här kanske jag skriver under helt fel kategor men men... För några veckor surfade jag runt lite och hittade en webshop där de sålde...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Norrberge
·
M
Dressyr Kära dressyr-bukare jag behöver er hjälp! Vet bara inte i vilken ände jag ska börja... Jag har ett litet fullblod som är mkt speciell på...
Svar
12
· Visningar
1 333
Senast: Messy
·
Islandshäst Hejhej, Nu är det ja så att det finns både tölt, trav, och passtrådar där olika människor frågar om sina hästars gångarter. Men faktun... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 512
Senast: Sprettur
·
Hoppning Uppdatera minnet lite.. Om man tävlar hoppning, tex clear round lr vad som helst, och hästen vägrar, då får man inte lägga en volt...
Svar
4
· Visningar
1 489
D
Körning Här är mina två pärlor. Den ena har jag nu ägt i en månad, och den andra har jag haft i två månader och ska nu köpa den också...
Svar
11
· Visningar
1 307
Senast: _Diddl_
·
M
Islandshäst Hur kallt klimat kan islandshästar tåla? Vid vilken temperatur är det skadligt för hästen att ridas?? -10,-20? En tanke har slagit mig... 2
Svar
24
· Visningar
5 853
Senast: sambaengi
·
L
Islandshäst Jag började rida en islandshäst för cirka 1 månad sedan. Hon har väldiga problem med traven. Hon väljer passen och tölten i första hand...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: _Diddl_
·
Trav Vart hamnar de kallblod som inte fungerar på travet? Man ser mängder med annonser som skänker bort varmblodstravare, men vart tar... 2
Svar
29
· Visningar
2 734
Senast: Rikkan
·
Körning Nån som kan berätta för mig exakt var draglädren på en sele sitter, gärna med bild. Har för mig att det inte är detsamma som...
Svar
4
· Visningar
1 444
Senast: _L_
·
E
Körning Har aldrig använt loksele utan bara vanlig bröstsele men tänkte påbörja inkörning av min unghäst och där säger dom att loksele är bäst...
Svar
2
· Visningar
1 302
Senast: _L_
·
B
Fälttävlan http://www2.ridsport.se/goteborg/files/%7B96E459A3-AA64-4456-ACD0-597470C95F05%7D.htm jag ska :D
Svar
15
· Visningar
1 425
Senast: PrinceFair
·
J
Trav Vilka lopp minns ni bäst? Det har jag funderat på? Varför blir man inte lika exalterad varje gång? Ibland blir jag rörd till tårar men...
Svar
11
· Visningar
1 161
Senast: cämela
·
I
Hoppning Hej! Vet ni någon bra sida där det finns bra ridövningar och bra hoppnings övningar och liknande ? Och tex. hur långt avstånd man ska ha...
Svar
2
· Visningar
2 175
Senast: Idrus
·
H
Western Hej, jag rider i lite western utrustning när jag rider i skogen ibland, men jag behöver ett nytt bett till tränset, jag har ett vanligt... 2
Svar
39
· Visningar
2 792
Senast: ika77
·
Körning Nu har jag letat hur länge som helst efter ett par lösa skaklar. Var kan man hitta sådana? Har hittat en annons på alla dessa veckor men...
Svar
10
· Visningar
1 715
Hoppning Jag är lite nyfiken på hur ni gör med laguttagningar till allsvenskorna. Har blivit ombedd att vara lagledare för vårat division tre...
Svar
11
· Visningar
1 273
Senast: tjej14
·
Övr. Grenar Ja undrar var ja kan få info om hur/var man kan få jobba med galopphästar. har varit drömmen länge å nu vill ja höra mej för, för att få...
Svar
6
· Visningar
1 041
Senast: MalanMjöl
·
C
Körning tänkte att jag ska börja tömköra "min" herre.... har även funderat på å köra in honom... men ägaren tror inte att det är någon bra...
Svar
14
· Visningar
1 289
C
Fälttävlan vad innebär det att tävla i Fälttävlan?! Jag vet inte alls vad det innebär. Har aldrig ridit på bana ute men är sååå sugen. Det finns 3...
Svar
12
· Visningar
1 521
Senast: Generalen
·
J
Hoppning Var på en tävling för ett tag sedan (ponny) och en tjej slog sin häst tre gånger rejält på bogen.Överdomaren sade åt henne och hon blev...
Svar
5
· Visningar
1 206
Senast: jump_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S