Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Hur lång tid tog det för er att köra in era hästar? Jag har lämnat ut min häst på foder till en tjej som ska köra in honom. Han har...
Svar
6
· Visningar
2 018
Senast: _L_
·
Dressyr Ni som har pigga hästar med stort steg och god framåtåtbjudning - hur börjar ni ert dressyrpass? Börjar ni med att samla ihop hästen i...
Svar
17
· Visningar
1 597
Senast: Atomiic
·
V
Dressyr Jag upplever att min häst är hackig i formen och orolig i munnen, jag vet inte om det beror på att jag är ostadig i handen, tror inte...
Svar
10
· Visningar
1 937
Senast: Atomiic
·
B
Hoppning Hej jag vill ha lite hoppbarnor för mig och mig häst alltså skissar, jag själv har ingen bra fantasi är de3t någon som vet ngn sida...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: Idrus
·
Övr. Grenar någon av er riddare som ska vara med i Arboga ? är lite nyfiken, om allt går vägen så blir det min första tornerspelsshow. Lagom... 2
Svar
25
· Visningar
2 868
Senast: vanimelde
·
Islandshäst Ja, vart kan jag finna kommand tävlingar för våren 2007? Hittade inget på Landis hemsida, men jag kanske kollar helt fel!! Mycket...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: Carla
·
Körning Jag har en nordisdam på 9 år som jag jättegärna vill köra in (Igen?). Hade tänkt köra rissla bl.a. Hon har varit inkörd (påstår förra...
Svar
2
· Visningar
3 460
Senast: Grålly
·
S
  • Låst
Dressyr Har fråga om utrustning inom dressyren. 1. Är det tillåtet att rida i bomlös sadel på dressyr tävlingar? Vet ej om det är rätt...
Svar
2
· Visningar
720
Övr. Grenar Har en men behöver ytterligare en. har funnit på nätet att det finns två bomvidder, smal och vid. Hur vet jag vad jag behöver...
Svar
5
· Visningar
1 147
Senast: enjes
·
T
Dressyr hejsan! i helgen ska jag tävla dressyr :D typ dressyrryttartest eller nånting :p jag är redan nervös :p är det någon som har några tips...
Svar
8
· Visningar
803
Senast: tjohej
·
L
Western vilket bett har ni till era westernpållar? och varför har ni just det bettet? funkar det bra? själv har jag ett tredelat bett just nu...
Svar
10
· Visningar
1 329
Senast: lundborg
·
N
Western Jag har en ponny som jag rider western på, hon går nu på vanligt tvådelat tränsbett, funkar väl hyfsat. Hon är lite krånglig med munnen...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: lakrits
·
Islandshäst Hej! Har en fråga som jag hoppas någon kan svara på! Om man har ett föl vars mamma är registrerad islandshäst och vars pappa som också...
Svar
2
· Visningar
1 347
Senast: Karin87
·
Western Som inte kostar allt för mycket. Till att rida i hemma och på träning:)
Svar
3
· Visningar
1 345
Senast: Mirre
·
L
Tävling Finns det egentligen? Efter första tävlingssäsongen på lokal nivå i hoppning och dressyr, blir jag förvånad över att vissa klubbbar... 2
Svar
24
· Visningar
2 619
Senast: tictac
·
S
Tävling Nu får man var extra uppmärksam när man anmäler. Numera är det klockslag som gäller efter detta är det efteranmälan. Råkade ut för detta... 2
Svar
37
· Visningar
2 725
G
Islandshäst Har ni halstäcke på era klippta hästar? Mina hästar är klippta på halsen och jag har inget halstäckte på dem. Men idag så hörde jag...
Svar
5
· Visningar
1 287
Senast: norpan1
·
Körning Om man som jag, satasar på att köra brölopp o liknande, alltså dra lite tyngre med andra ord. Vad ska jag satsa på för sele, nu tänker...
Svar
3
· Visningar
1 291
Senast: EmblaAsk
·
T
Tävling Alltså! När jag hjälpte till på en nationel ponnyhopp tävling så var det flera av ryttarna som inte ville rida som det verkade som...
Svar
15
· Visningar
1 935
Senast: Amateur
·
Körning Frågar vidare nu när jag är på gång. Fick höra att man helst inte ska använda tvådelade bett när man kör för att vinkeln blir fel...
Svar
12
· Visningar
1 278
Senast: Aggepagge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka