Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Dressyr Går ni ut o tävlar med strävan att placera er på tävling? Det borde ju vara en ganska naturlig tanke. Eller kan ni rida år efter år i...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: __Stilett__
·
Islandshäst Är detta påståendet sant? samt att om man betäcker ett4 g. sto med en 4 g. hingst så blir det en tregångare?? Är detta verkligen...
Svar
10
· Visningar
1 139
Senast: Silkisif
·
T
Islandshäst Jag håler på att rida in min unghäst (islandshäst). Jag har suttit på henne 2 ggr nu och hon är 3 ½ år. Är det för tidigt att sitta och... 2
Svar
24
· Visningar
4 914
Senast: Iza iza
·
Western Ja, vad har ni på er när ni rider western? Hatt, hjäm eller ingenting? Jag har inte skaffat nån hatt än, så jag sitter där och ser... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 979
Senast: maja_70
·
Hoppning Får man verkligen göra det? Såg en tjej göra det på en Clearround. (hoppning) Jag är inte insatt i hoppreglerna öht men det bara...
Svar
13
· Visningar
1 652
Senast: Anna_bek
·
Hoppning Jag är ganska ny inom hoppning men har hållt på med andra grenar tidigare. När vi åker på tävling så är min ponny pigg ibland och rätt...
Svar
6
· Visningar
1 084
Dressyr Jisses, red på pelham idag med dubbla tyglar (har inget behov av hävstången så länge hon är lugn. Vill ha den som "starkare" alternativ...
Svar
6
· Visningar
1 325
Senast: Flyger
·
J
Dressyr Jag har tidigare i tråd här inne där jag undrade om jag kunde starta min häst i dressyr med min flatbacksadel.. Det var ju enligt er... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 505
Senast: Friendly
·
  • Låst
Dressyr Tänkte att jag kunde få hjälp här på forumet, på vilket sätt skiljer sig en C tränare från en B tränare. Vilka olika klasser ska de ha...
Svar
1
· Visningar
1 144
W
Dressyr Vad kallas medelsvåra klasser på engelska?:confused:
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Susan
·
T
Islandshäst Finns det speciella fälttävlingar för bara islandshästar? Jag har hört om och sett speciella terrängbanor för islandshästar men inte...
Svar
4
· Visningar
1 218
Senast: Thokkadis
·
Dressyr Antar att jag inte är ensam. Har tävlat min häst lite grann under året tillsammans med medryttaren. Under framridningen kan ha gå hur...
Svar
6
· Visningar
1 418
Senast: Saigon
·
Trav Är det någon som vet om lånekuskar tar provision i premielopp? De kör ju egentligen in pengar till skillnad från kvallopp, men ändå är...
Svar
2
· Visningar
1 371
Senast: Indyhope
·
Körning Är det någon här på buke som ska gå kuskutbildningen bruks- och skogskörning som börjar i oktober på Kvinnersta? :)
Svar
12
· Visningar
1 254
Senast: Asfolath
·
G
Distans Hur brukar ni distansklubbar lägga upp KM i distansridning? Brukar ni ha det som en riktig distanstävling, med en viss sträcka som rids...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: CK
·
Distans När vi åkte var det Gunilla Carlson och Liv Burdett kvar i 160km klassen med 2 delsträckor kvar. Hur gick det? 120km vanns av en mycket...
Svar
7
· Visningar
1 648
Senast: 810110
·
Fälttävlan Läste något skräckinlägg om att det är grav med häck på debutantbanan i Vinslöv? Ska dit med min 4-åring och vill ju inte sätta honom i...
Svar
17
· Visningar
1 330
Senast: fio
·
Trav Får man använda ridbett vid travtävlingar? Eller måste det vara ett travbett? /En som nyss tagit licens ;) :rofl:
Svar
7
· Visningar
1 339
Senast: Zandrah
·
K
Fälttävlan cnc* banen i Mantorp? Jeg tenkte å avslutte min sesong på Mantorp 30-1, og vurderer å ri cnc* for første gang. Er det noen som har noen...
Svar
17
· Visningar
1 603
Senast: Bison
·
S
Distans Nu är det så att jag skall rida min första distansritt. Sträckan kommer ligga på 15 km, d.v.s. inte jättelång. Hästen är i bra...
Svar
3
· Visningar
1 083
Senast: sandrus_1234
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka