Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Övr. Grenar Vill gärna ha lite råd/tips/info från er som har omskolat galoppörer till rid/ - hopp/dressyr hästar. Skriv allt ni kan. : ) Finns...
Svar
5
· Visningar
985
Senast: realist
·
C
Dressyr Jag känner mig lite förvirrad. Hur gör man en ren en? En del säger att man skall använda ytter skänkel vid sadelgjorden och andra... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 969
Senast: MaryMary
·
C
Islandshäst Det här är igentligen tvärfel forum för mig ;) Kan absolut ingenting om islandshästar, men jag lyckades fånga ett par stycken på bild...
Svar
17
· Visningar
1 742
Senast: Michis
·
C
Körning Fick fotografen med idag när vi provade den!!! :) Så här kommer ett par bilder! Innan det börjas så:angel: :D : 1. Veeeet om...
Svar
16
· Visningar
1 412
Senast: Cämz
·
S
Hoppning Hejhopp, är det någon här som har eller vet någon som har "mätt upp" sin ponny och tävlat/tävlar som storhäst?? Kul att höra era...
Svar
15
· Visningar
1 196
Senast: Jonna86
·
M
Islandshäst Om en häst heter frá blablabla, är den med 100% säkerhet föödd på island då? Och om den heter från, är den född i sverige då? 2
Svar
26
· Visningar
2 749
Senast: javill
·
H
Hoppning Hur är det nu med denhär dispansen som fölston får? Om de har haft föl så får de gå avd B ett år till eller hur är det? "Mitt" sto är...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: Han_naH
·
A
  • Låst
Islandshäst hej jag skrev en ny tråd i går men nu e den borta, den handlade om puddigar. Som jag sett andra skriva ,kan någon förklara .jag skrev...
Svar
3
· Visningar
919
L
Hoppning Hej, jag undrar om det är ngn här på buke som tränar för lars parmler? Vilka får träna för honom? Vad kostar det? Var har han träningar?
Svar
10
· Visningar
1 846
Senast: lisafisa
·
N
Hoppning nu vill jag att ni som vanligt komenterar sits ben och sånna saker. hoppar på min underbara sköthäst ballentine ( 6 år. ) . vet att min...
Svar
19
· Visningar
1 502
Islandshäst Jag har en femgångsvalack på 6 år och har börjat träna passen på honom. Han har väldigt starka passanlag... men jag behöver tips på hur...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: Boj
·
Distans Hejsan! Vad behöver jag och hästen inneha för att få tävla distans? Alltså, papper, vaccinationer, medlemskap och liknande. Någon som...
Svar
5
· Visningar
913
M
Western Hur många är vi som rider både western och något annat med våra hästar, till exempel dressyr, AR, hoppning eller nånting? :) 2
Svar
23
· Visningar
2 162
Senast: kulltorp
·
Körning Alltså jobbar hästen med olika muskler med dom olika selarna?
Svar
1
· Visningar
779
Senast: _L_
·
L
Dressyr hej ! Jag har tänkt att starta medelsvår b:1 i vår! någon som har några tips :bump:
Svar
6
· Visningar
1 273
Senast: Summergirl
·
Dressyr En fråga som poppade upp när jag skrittade fram pållen var hur man förbättrar den fria skritten. Och hur man gör för att få mer poäng på...
Svar
7
· Visningar
1 163
Senast: Summergirl
·
R
Trav Känner en tjej som har ett bakrädd russto .. som jag har börjat pysslat med lite smått. Började med lite NH, hon har fattat vad det går...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Rigolette
·
Övr. Grenar De flesta hästar som säljs där är väl meningen att de så småningom ska bli galopphästar och så? Jag är lite sugen på ett fullblod och...
Svar
12
· Visningar
1 412
Senast: Korpen_
·
H
Hoppning Jag ska bygga egna hinderstöd och jag undrar vad man kan ha för höjd på hinderstöden? Vad är vanligast? Kram:D
Svar
3
· Visningar
3 338
Senast: pollan
·
P
Hoppning Ok. nu ska vi ha en liten tävling hur många galoppsprång ni kan få in på 20 meter? altså man lägger 1 bom på marken och mäter ut 20... 2
Svar
23
· Visningar
1 965
Senast: pollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vilken färg?
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur