Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Islandshäst Hello! I augusti ska jag för första gången tävla dressyr med min islänning :) Det ska bli så spännande :D Är det nån som har tävlat...
Svar
5
· Visningar
1 194
Senast: Linisen
·
Islandshäst Jag har suttit och funderat på det här... får man tävla med 10mm skor i fram och 8 mm i bak? Då blir ju skorna i fram tyngre.... /Lina
Svar
4
· Visningar
1 153
Senast: Linisen
·
Islandshäst Jag har värsta komplexet. jag har fått för mig att jag är för lång för islandshäst, så att det ska se bra ut.. :( vet att många här... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 116
Senast: _moa_
·
Islandshäst I höst så är det ju bedömning i Strömsholn :) Är det några av era hästar som ska dit? :bump: Mitt sto ska dit och visas av Gisli...
Svar
4
· Visningar
1 240
Senast: Sammets_rosa
·
J
Körning är lite nyfiken på körning vet någon nån bra sida där det står om körning?
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Primadonnan
·
M
Islandshäst Rubriken hänvisar till en artikel av Unn Kroghen-Adalsteinsson i senaste numret (nr 8) av Stallmagasinet. Artikeln går mestadels ut på... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 180
Senast: Gullan86
·
Dressyr Vad ska man sikta på för procent när man debuterar på en dressyrtävling? Jag är nämligen fullt övertygad om att jag kommer rida...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: PowerGrace
·
I
Western Vet någon hur mönstret i Hunter Hack ser ut? Tack för svar!:bow:
Svar
9
· Visningar
1 219
E
Western Hej! Funderar på att köpa ett ridtäcke till min häst, men jag rider med westernsadel så jag är rädd för att det inte skall räcka runt... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 039
Senast: linnea_e
·
Hoppning I gamla TR stod det att ryttaren skulle bära ljusa ridbyxor,men idag när vi var på lokal hopptävling kommer ett par ryttare (som brukar... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 532
Senast: Electric88
·
Trav Hur långt innan start får man veta om man kommer med i loppet man anmält till ?? /Cetzy
Svar
3
· Visningar
853
Senast: EmmaSH
·
Dressyr Ursäkta en fråga från en något ovan hackamore ryttare, men fungerar det i praktiken? Hästen jag rider känns mycket stadigare när jag...
Svar
10
· Visningar
7 975
Senast: Hallonsoda
·
V
  • Låst
Tävling Jag ska slutmäta min d-ponny som redan är cippmärkt och undrar hur går det till. Vilka ska vara med när man slutmäter? Hur mycket...
Svar
1
· Visningar
1 025
Senast: Tajger
·
E
Islandshäst Jag hörde i vintras när vi var ut och red - jag lånade en islandshäst av en väns bekant - att islandshästar andas annorlunda än andra...
Svar
14
· Visningar
1 883
Senast: marijaa
·
S
Islandshäst Det är lite svårt att förklara men jag ska försöka. Vi har lite svårt för traven jag och Kjarkur, han har lite svårt att hitta takten...
Svar
4
· Visningar
875
Senast: Kiickan
·
Körning Har suttit och sökt i forumet nu, men hittar mest bara om längden och att dom inte ska vara för grova eller för smala. Men vad är...
Svar
2
· Visningar
752
L
Islandshäst Hejsvejs! Jag har ridit ''vanliga'' hästar i ca 3 år, så dom kan jag:) Men nu ska vi till mina sysslingar och ta hand om ett par...
Svar
3
· Visningar
2 863
Senast: Kiickan
·
Körning Ska snart börja köra med min rockard och vi ska fixa svängel på den men nu undrar jag var vart jag ska köpa draglinor? Baksele tänkte...
Svar
9
· Visningar
1 602
Senast: gadriel
·
E
Western Har tänkt åka på hjo ko. Men nu har jag hört många som inte tycker att hjo ko tävlingarna harv haft någon bra klass... Alltså: dåligt... 2
Svar
20
· Visningar
2 735
Senast: JHANA
·
J
  • Låst
Tävling Jag har hittat en träningstävling/hoppträning i närheten och nu undrar jag om man måste ha ryttarlicens för att kunna starta. Någon som...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: Juniib
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.