Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Det är säkert fler än jag som håller på att köra in hästar. En liten pepptråd kanske? Här håller vi på med ett 2 årigt cobsto som idag... 2
Svar
24
· Visningar
1 896
Senast: Welsh
·
C
Trav Hej! Hur gör ni med era tävlingshästar, går de ute på sommarbete? Dygnet runt? Skriv och berätta! Jag har för första gången släppt... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 837
Fälttävlan Har ryttare och häst i polska Strzegom denna veckan. Igår blåste det rejält där, men inga svenska hästar/ryttare är skadade dock, skönt...
Svar
10
· Visningar
1 328
Senast: Pooh
·
Dressyr Borde ju inte vara ett tvång. Igår på tävlingen var det över 30 grader :o i skuggan och det var hemskt att behöva ta på sig kavajen...
Svar
17
· Visningar
1 524
V
Islandshäst Är det någon som vet om Fipot finns som talbok. Jag har viss lässvårighet och speciellt när det blir så mycket text som ska plöjas igenom.
Svar
4
· Visningar
809
Senast: viljan
·
Islandshäst Nu är jag nyfiken. Har inga som helst erfarenheter av islänningar mer än att när man gick på ridskola fick man lära sig att de skulle...
Svar
11
· Visningar
1 165
Senast: Vili
·
F
Övr. Grenar :crazy: ´hUR SKA JA LETA UPP MITT Gamla FULLBOD? År 2000 köpte jag ett fullblods sto efter Miami springs oh gula änkan. Jag var bara...
Svar
3
· Visningar
1 000
Senast: Ninniw
·
B
Hoppning Hejsan! Min ponny är otroligt tittig av sig. Hon blir rädd för allt och tittar mycket på hinder. Tex. när jag skulle hoppa ett räcke på...
Svar
13
· Visningar
2 347
Senast: Bellina
·
B
Tävling Hejsan!:) jag har tävlat tre blåbärshoppningar på lektions ponnyer. Men nu i höst ska jag nog börja tävla med min egen ponny. Har...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: Bellina
·
J
  • Låst
Western måste fråga hur det går till när man rider western, hur, vad, när allt vill jag veta:bump: för jag hittar inte så mycket info om just...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: johanna_h
·
D
Islandshäst Hur kommer det sig att just islandshästar kan tölt och pass och inte vanliga ridhästar? (bortsett från en del am. travare)
Svar
4
· Visningar
1 928
Senast: Muffins
·
Hoppning undrar en liten detaljsak som rör hopptävling: vart ska/sätter ni nummerlappen? vet att många sätter på förbygeln/stigbygeln, men om... 2
Svar
27
· Visningar
3 533
Senast: Jardina
·
Islandshäst Jag blir galen. Ibland undrar jag varför man håller på med islandshästar överhuvudtaget:angel: Kjarni vilade från tölt nästan hela...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: Klara J
·
J
Tävling vet inte om det är rätt ställe att skriva :confused: men hoppas att det går bra ändå. Det är så här att jag skulle väldigt gärna vilja...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: Jardina
·
Hoppning Jag skulle vilja se bilder från solvallas nationella hopptävling, helst på unghästklasserna... moderator får ta bort denna om det...
Svar
5
· Visningar
956
Senast: LenaH
·
S
Trav Hur vill ni att bringan ska se ut på era hästar?? Jag har alltid velat ha ganska breda bringor på mina hästar men så fick jag av nån... 3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 892
Senast: Nominous
·
C
Fälttävlan Hejsan alla fälttävlans älskare=) Jag har ett väldigt stort problem. Jag rider i dag normalt fall i min racesafe säkerhetsväst klass...
Svar
11
· Visningar
2 386
N
  • Låst
Western Hej! Nån som ska till HjoKo i slutet av juli? :D Jag ska dit och kanske tävla på min new forest valack, har ridit mkt western förut...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: tifo
·
J
Western Är det svårt att lära sig rida western då man bara ridit klassiskt ? :rofl:
Svar
11
· Visningar
1 037
Senast: Orzon
·
F
Dressyr Hur får man fram större rörelser hos hästen - större bogrörelser, mer lyft och energi. Träningstips önskas!
Svar
10
· Visningar
1 172
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Diskbråck
  • Smitare - hur gör ni?