Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Tävling Jag har kollat på proppar dels i Stockholmsområdet och även uppe i "Norrland". Något som jag iaf lade märke till är att...
Svar
3
· Visningar
809
Senast: Han_naH
·
R
Islandshäst Skulle bli otroligt tacksam om någon kunde svara på mina frågor så fort som möjligt :) 1. Får man ha ridskor + stövelskaft? Alltså...
Svar
5
· Visningar
827
Senast: viljan
·
N
Dressyr Vad gör man som ryttare för fel om man lägger över för mycket tyngd i ytterstigbygeln vid arbete på volt? Jag gör likadant i båda varven...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: _NMBA_
·
Hoppning Hjälp, har fått hem hästen som jag haft utlånad, nu har jag suttit och läst propositioner och blir nervös bara av att läsa dom:crazy...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: Sparvoga
·
Hoppning Ponnyn våran är ganska "grön" i hoppning . Han har inga problem med höjderna ,men då han hoppar av så har han mycket tyngt på...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: sundance
·
W
Hoppning Jag har en 6-årig d-ponny som vi precis har börjat träna på "riktigt" med, hoppträning för tränare 1g i veckan, dressyr pass i paddocken...
Svar
3
· Visningar
839
Senast: sundance
·
Körning Vi har hittat den optimala träningen, utharvning av hästmockor med en traktorsnökedja på tvären. :idea: Precis lagom tungt, så att...
Svar
3
· Visningar
852
Senast: Trollis
·
Övr. Grenar Spelar ni på hästar också? Jag spelade bort 22kr idag på lunchdubbeln, mina hästar sprang nog åt fel håll för inte kom dom först i...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: NearlyBrainlessAmie
·
T
Western Här kommer några bilder från Argentina: Vi går på hästshow! Kollar på reining. Och gauchos... Snart dags för lite...
Svar
11
· Visningar
1 284
Senast: twinstar
·
Körning med hästkraken :D Ev funderar jag på detta. Men, vad behöver jag för sele? Hästen är ett fullblod, som endast dragit pulka förr. Mao... 2
Svar
23
· Visningar
3 870
Senast: Corminta
·
Hoppning Hejsan! Jag skaffade i vår en lokal licens(165:-) eftersom jag tänkte börja tävla med min ponny. Men pga vissa omständigheter ska jag...
Svar
3
· Visningar
693
Senast: Notorius
·
Hoppning Nu är det så här.. Jag har anmält mej till en tävling, en L:B och L:C men nu i startlistor och ryttarmeddelande står det att det är L:C...
Svar
7
· Visningar
1 045
Senast: starcraft
·
Körning Har en liten fråga. Hur tränar man in att hästen ska länga stegen i traven när man kör den?? Det är en shettis, lätt att köra men...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: pulkan
·
V
Hoppning nu behöver jag tipps och råd... de senaste 2 - 3 månaderna har jag blivit jättefeg när det gäller hoppningen, har två hopphästar 7 resp...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: Don_93
·
Trav Var finns han? Är han inte såld till USA??? På atg´s sida står det bara "export oklar"..:crazy:
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Lillaloppan
·
P
Fälttävlan Har lite funderingar på att åka till Sarpsborg i Norge den 21 maj, Första frågan någon som varit där ? Brukar banorna hålla samma...
Svar
17
· Visningar
1 563
Senast: hoppbruden
·
E
Dressyr Jag har en förmåga att vrida ut mina underskänklar, och skänkla med hälen, jag vet att jag inte är tillräckligt stark i mina ben för att...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: mackan
·
Western Jag blev lite fundersam då jag var på en westernanläggning nyligen. Inför en lektion när hästarna gjordes iordning kollade de in längden...
Svar
11
· Visningar
1 505
J
Western Jag tänkte äntligen köpa en westernsadel och har hittat en Nevada Fancy. Jag har blivit rekommenderad att köpa en sadel med bomstorlek...
Svar
6
· Visningar
1 276
Senast: Piraja
·
Hoppning För första gången tänkte jag lägga in några nytagna bilder på min underbara häst Ebba!:love: Hon är (såklart) ett sto 8år e.Levantos... 2 3
Svar
51
· Visningar
4 856
Senast: Jellyway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka