Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Hur pass mycket skiljer sig dom klasserna åt? Förutom höjden och att det finns kombination i 110? 2
Svar
21
· Visningar
3 011
Senast: Olympus
·
Distans Jag har själv sytt en flaskhållare till min SS och använt den i några år. Tycker det är mycket bra att kunna dricka under ritten. Det...
Svar
8
· Visningar
1 451
Senast: Stopek
·
G
Hoppning Exakt vad behöver man ha i den när man åker å tävlar? Vad för licenser och bevis? jag är inte så insatt i tävling än, men blir väl. :smirk:
Svar
10
· Visningar
1 238
Senast: goldfish
·
  • Låst
Islandshäst Går här i väntans tider, men kan inte låta bli att fundera på hingst. Om allt går bra den här gången så kanske det blir aktuellt med... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 071
Senast: Dorinda
·
M
Dressyr har ju tyvärr gjort så att det blivit färre dressyrtävlingar för ponny på lokalnivå med "normala" klasser. Många med mig letar med ljus...
Svar
5
· Visningar
1 112
Senast: Retzina
·
Distans Jag håller på att bli övertalad (inte så svårt :angel: ) till att prova på distans med min häst. Nu letar jag med ljus och lykta efter...
Svar
6
· Visningar
1 112
Senast: cano
·
F
Hoppning Kan någon förklara hur man bygger upp den, vilka avstånd osv samt varför man rider den :bow:
Svar
9
· Visningar
7 550
Senast: nicodemus
·
Tävling Vad står de för? Jag tror mig veta att... Rött = Sparkas Blått = Hingst Rätt? De andra färgerna? 2
Svar
26
· Visningar
5 529
·
D
Hoppning Har en otroligt fin fullblods arab som ja ska börja tävla i hoppning. Då i lokala när hon e redo ! Men ja behöver tips om olika...
Svar
5
· Visningar
762
·
T
Hoppning lånar användarnamn Hur ska jag göra med min d- ponny vallack. Köpte honom i slutet av sommaren då var han 9 år och hade tävlat upp...
Svar
6
· Visningar
1 053
·
S
Körning Hur en bröstsele fungerar vet jag, men lokselen då?? På vilket sätt drar hästen i den? Hur ska den sitta? Vad ska man tänka på? 2
Svar
28
· Visningar
2 352
Senast: åke
·
P
Tävling Berätta allt ni kan. Jag vet att man i hoppning ska kvala, vara nollad i tre? 1.00. men tills när? dressyren har jag absolut ingen koll...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: SLD
·
  • Låst
Western Idag ska jag träffa Quarter4ever och få en ridlektion i western! :banana: Tänkte lägga ut bilder på det här sedan, men behöver lite...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: tifo
·
Övr. Grenar Hur mycket väger en träningssadel i genomsnitt inkluderat gjordar, stigläder och stigbyglar? Har ju burit några men inte tänkt på att...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Jockeyjoe
·
I
Fälttävlan sätt gärna in lite filmer på er när ni tävlar i fält tävlan:idea:
Svar
4
· Visningar
1 167
Senast: _framtid__
·
I
Dressyr Hej alla duktiga dressyrryttare! Jag skulle behöva lite tips... jag äger o rider nu för tiden islandshästar. Tränar dem genom...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: Mow
·
F
Övr. Grenar Finns det åldersgränser även i gymkahna? Jag tror att jag har läst nån stans att man inom lokal , regional o nationell nivå frå tävla...
Svar
1
· Visningar
1 289
Senast: Nattsudd
·
C
Hoppning Någon som har tips på banor? Eller vet vart man kan hitta det? Det ska vara till lätta klasser på klubb nivå, 50-100 höjd & innehålla ca...
Svar
6
· Visningar
1 008
Senast: cerrox
·
Tävling Är inte licensnr personliga? Var inne å sökte på min licens på förbundetssida bara för kul, å då kom det upp en till tjej med samma...
Svar
4
· Visningar
816
Senast: Ylva
·
E
Körning Hej! Får snart hem en fin gammal bryllupsvagn, som min haflingertös ska drå från kyrka til kro under sommaran! :love: Men den har...
Svar
14
· Visningar
3 111
Senast: Novelette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka