Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Undrar om fler använder detta eller om vi är bland de få. Har en "string" när vi kör med par och stång. En rem går från lokan mellan...
Svar
2
· Visningar
1 571
Senast: Corminta
·
Distans jag tänkte bara höra om ni tränar pulsning hemma, hur gör ni då? rider ni en sträcka och sedan fortsätter hela vägen hem i lagom högt...
Svar
17
· Visningar
1 528
Senast: Daimie
·
W
Hoppning Någon som har erfarenhet och har tävlat ponny i hästklasser? Hur har det fungerat, tänker då på avstånd i kombinationer samt breddhinder...
Svar
11
· Visningar
1 598
Senast: Wanilj
·
Övr. Grenar Jag jobbar i en tobaksaffär som säljer ATG-spel bland annat. Vi är bjudna till Täby galopp den 7 maj på vårpremiären! Det kommer bli... 2
Svar
28
· Visningar
2 470
Senast: Seabaz
·
Dressyr Är det tillåtet att ha rosetten i svansen från framridningen kvar inne på banan? Har hört två olika versioner och misstänker att det...
Svar
13
· Visningar
2 741
Senast: Angua
·
K
Dressyr Nu vill jag veta hur många som använder smink vid tävlingar, med tanke på hur länge man kan stå och putsa hästen så är det kanske lite... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 282
Senast: Angely
·
H
Körning Jag var igår ute på årets första tur med hästen och maraton vagnen plockades fram från vinterförvaringen. Upptäcktre att bromsarna inte...
Svar
9
· Visningar
1 044
Senast: Fiona
·
Trav Ska åka och titta på en, förhoppningsvis, blivande trav och monte stjärna. Vill ha alla tips jag kan få vad jag ska kolla extra noga på...
Svar
14
· Visningar
1 234
Senast: satanic
·
P
Trav Klicka här! SPORT/STOCKHOLM Publicerad: 2006-03-29 20:27 En otäck olycka inträffade under onsdagskvällens travtävlingar på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 980
Senast: just_kill_me
·
Körning Jag har en shetlandsponny som jag kör. Hon har nu kommit in i en av hennes jobbiga perioder, som kan komma ibland. Hon har nu fått för...
Svar
5
· Visningar
970
Senast: miamiamia
·
Western Har kikat lite på westernträns, och på sidostyckena, där man sätter bettet, har jag sett att det på vissa träns är som skruvar eller...
Svar
6
· Visningar
1 395
Senast: sarma
·
V
Övr. Grenar Jo det är ju storlopp på jägers på fredag.. Men som vanlig åskådare, vad har man på sig? Alla bilder man ser från galopptävlingar så...
Svar
7
· Visningar
1 342
Senast: Vertigo
·
Övr. Grenar Hur många galoppörer känner ni till som har 100 starter eller mer? Start nr 100 ska tydligen vara lite högtidlig har jag hört rykten om... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 448
Senast: fio
·
S
Hoppning Blä, jag känner mig bara sämst just nu :( Var på träningstävling igår med medryttarhästen, gick inte alls bra och jag var arg och ledsen...
Svar
17
· Visningar
1 066
Senast: sabbet
·
Islandshäst Har varit med om en incident då en islandshäst och en annan häst bråkat i hagen så pass att islänningen fick benet avsparkat och fick...
Svar
18
· Visningar
2 383
Senast: sambaengi
·
J
Dressyr Hej, jag har lite funderingar kring min träning med min medryttarponny. Vi har ett problem med att hitta rätt form, takt och tempo...
Svar
8
· Visningar
1 056
Senast: Spiggen
·
Körning Jag letar häst just nu och vill ha en häst som går att både rida och köra. Varför kan man fråga sig - jag kan ju knappt nåt om körning...
Svar
4
· Visningar
1 134
Senast: Lejonelle
·
L
Trav Kan man göra något för att få en häst att bredda bättre med bakbenen när den springer? 2
Svar
36
· Visningar
6 062
Senast: Lilla Lina
·
Körning Tänkte snart börja tömköra mitt lilla russ som är 2 år i år. Kan man börja tömköra med grimma alternativt träns och grimma över, med...
Svar
3
· Visningar
1 104
Senast: Chlo
·
J
Western Hej! Jag skulle vilja ha lite tips på hur man enkelt bygger en grind hemma att öva på. Gärna bilder som visar om ni byggt själva...
Svar
6
· Visningar
6 153
Senast: real_cowgirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Krävande föräldrar

Hund, Katt, Andra Djur