Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Western Hur långt bör man ha kommit inom de olika grenarna för att tävla? Vet att det finns olika grenar men de jag funderar mest på är trail...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: real_cowgirl
·
J
Tävling Jag har grönt kort. Får jag tävla i Regional tävling eller Nationell tävling? Vad är skillnaden mellan dom?
Svar
9
· Visningar
1 044
Senast: lundsbo
·
I
Körning Lite dum fråga kanske, men... :crazy: Varför inte galopp i rockard, vad är det som blir fel?? Blir det fel för hästen med ryggen... 2
Svar
38
· Visningar
4 530
Senast: Nora
·
T
Islandshäst Är de nån som va me på färnebotölten????????????
Svar
11
· Visningar
1 229
Senast: Svíþjóð
·
A
Dressyr Jag är en "återvändare" till ridsporten. Red när jag var i tonåren, och har nu börjat rida på ridskolan igen. Nästa vecka ska vi ha...
Svar
3
· Visningar
772
Q
Hoppning Undrar bara en sak, jag och min kompis diskuterade en sak i stallet, hon sa nämligen att det inte fanns något som hette INTERNATIONELLA...
Svar
16
· Visningar
1 258
Senast: Notorius
·
Western Någon som vet hur det ligger till med pass kontroll o chip på westerntävlingar. Har inte fixat det ännu :o :crazy: :angel: Kan ju... 2
Svar
22
· Visningar
1 917
Senast: Flying Grace
·
M
Fälttävlan hej ja e inte så haj på det här med fälttävlan men jag vill gärna börja med det! jo jag undrar om man måste ta fälttävlanskortet för...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: magenta
·
Dressyr Ni som är duktiga dressyr ryttare. :) Ska tävla i dressyr nu hela våren och vet inte redigt hur mycket jag ska länga på traven...
Svar
7
· Visningar
879
Senast: Smallgot
·
J
Dressyr jag har jätte problem med ställningen. Då jag rider på ridskola och får rida många olika hästar så rider jag en just nu som det...
Svar
8
· Visningar
786
F
Körning Hur gör ni egentligen när ni ska åka iväg och träna? Inom ridsporten så sadlar ju vissa hästen innan de lastar den, men hur gör man inom... 2
Svar
28
· Visningar
2 273
Senast: Loranga
·
L
Trav Hej! jag har ett stort problem med min ponny! Han går otroligt bra! har rekord 2,22 men tränar 10! Så nu satsar vi på seger i början...
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: bazz
·
M
Dressyr ett problem..min ena medryttarhäst vägrar fatta vänster galopp..jag har gått tillbaka till grunden, min sits men det är ingenting av de...
Svar
12
· Visningar
1 250
Senast: cleopatra
·
Islandshäst Hej! Är det någon som vet någon/några bra sidor som man kan kolla upp var och när de finns några tävlingar? Tycker de är väldigt dåligt...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: Lokkur
·
Övr. Grenar Hur ska jag gå tillväga för att kolla bakåt i stammen & veta vilka hästar som ev startat? Det gäller arab...
Svar
3
· Visningar
945
Senast: Blomman
·
M
Övr. Grenar min ena häst är riktigt stark och bara drar i väg hela tiden på banan.(hände i ett löp när jag red med. (l:cry: lite pinsamt)! har ring...
Svar
13
· Visningar
1 854
Senast: The_Icewolf
·
Western Vill prova på detta med westernridning. Har hästar (om än inte westernridna) och vilja att lära mig en massa nya saker. Undrar om någon...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Solafekub
·
B
Islandshäst Jag skall tävla den 11 April på Fákurs tävling i Borås. Så här står det exakt på deras hemsida om tävlingen...
Svar
2
· Visningar
1 164
Senast: _belliisen_
·
Körning Varför använder man skygglappar på en körhäst? :confused: För att den ska gå rakt? tradition? För att den inte ska skygga för vagnen och...
Svar
19
· Visningar
4 407
Senast: TinyWiny
·
Trav Var får jag tag i det? Jag har en gammal (modellen ser visserligen inte ut att ha förändrats sen min tillverkades) ensitsig Grafströms...
Svar
2
· Visningar
1 957
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka