Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

G
Fälttävlan Var inne på www.stallbacken.com för att kolla dressyrprogram för lätt fälttävlan (ponny) och då fanns det två att välja på. Vilket är...
Svar
1
· Visningar
900
F
Körning Är medryttare på en vbl travare som jag ev. kommer att köpa till hösten, och behöver lite tips på vad för körutrustning som är lämplig...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: Nora
·
M
Distans Hrm, måste väl erkänna att det kommer krävas en del träning för att riktigt känna mig bekväm i en bomlös! Men - det kan det vara värt...
Svar
8
· Visningar
1 160
Senast: Stopek
·
  • Låst
Western Jag är jättesugen på att börja med Westernridning med min varmblodsvallack. Jag bor i västra götaland, i alingsås. Vart hittar jag...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: IngelaH
·
R
Dressyr Satt och funderade på det idag.. Hur ofta använder ni er av understödjande tygeltag? Jag tror aldrig att jag gör d nu för tiden... Var...
Svar
4
· Visningar
2 367
Senast: kallstrom
·
Dressyr Får man ha det när man tävlar dressyr? Alltså, i andra tävlingar än klubbnivå?
Svar
2
· Visningar
752
Senast: astronaut
·
  • Låst
Trav Ni har säkert läst den redan, men tänkte lägga ut den här ändå. http://www.medmark.se/att/Stress%20hos%20travhastar.pdf Sen har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 945
Senast: ameo
·
P
Hoppning Har någon något tips på var man kan hitta bra tävlingskavajer. Gärna figursydda. Jag vill inte ha ett "tält". :crazy:
Svar
8
· Visningar
966
Senast: GALOPP
·
T
Körning Hej. Har planerat att köpa mig en shettis att köra in och pyssla med. Har kört en del på min skola så jag kan en del, fast då har jag...
Svar
2
· Visningar
1 050
Senast: TixieBus
·
Islandshäst Ja just det. När jag kollar på mitt sto så ser jag att jag tydligen inte är ägare på henne. Det är nån som heter Brynjar Vilmundarson...
Svar
18
· Visningar
2 084
Senast: tyrdur
·
Hoppning :D:D Har länge länge sagt jag och hästen ska starta första lokala den 25/3.. Nu har jag iaf anmält oss, iiiiih, blev meganervis nu...
Svar
13
· Visningar
1 059
Senast: Koppen
·
T
Trav :confused: Hej När min häst gick provlopp senast så sög hon luft(loppet gick bra änndå). Detta har jag inte märkt när vi tränar...
Svar
12
· Visningar
3 519
Senast: Rikkan
·
M
Hoppning Har precis gått igenom startlistan inför första tävlingen nästa söndag. Jag har ju ett start nummer och min häst har ett nummer. Vad...
Svar
5
· Visningar
836
Senast: Pegija1
·
I
Övr. Grenar Hej jag skulle vilja ha lite mer info om bruksridning för fjoringar, vad ingår och hur svåra svårighetsgrader ingår? Mvh Ida:rofl:
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: Gisburne
·
V
Dressyr Vad har ni för märke på eran kavaj när ni tävlar dressyr (om ni har något)? 2
Svar
26
· Visningar
2 199
Senast: axel
·
L
Fälttävlan Måste hästen ha licens om man ska starta en debutant klass på lokal tävling?
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Loppan05
·
C
Distans HEj! . JAg ska vara med på distans tävling snart . (hearitten) .Det är min första .. och är det något särskilt jag ska tänka på/HA med...
Svar
9
· Visningar
1 319
Senast: Paryscha
·
P
Dressyr Hej! Tänkte höra om någon/några här har bra tips på hur man lättast lär en häst olika tempon i galopp. Hittade ingen tråd så nu är jag... 2
Svar
39
· Visningar
3 363
Senast: rocki
·
F
Körning Nu mina vänner, nu har jag äntligen fotat Globusrockarden och min nya sele. Har endast kört i selen ett par gånger, den är därför inte... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 477
Senast: Solstrimma
·
J
Dressyr jaha, om 2 helger e d min första dressyrtävling (utanför klubben) men måste man ha vita ridbyxor eller går det bra med beige/créme...
Svar
9
· Visningar
888
Senast: Zandrizzz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka