Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Western Hej alla, ny på forumet och ny i Western. Var för övrigt sex år sen jag red klassiskt på ridskola :angel: Har blivit medryttare på två...
Svar
3
· Visningar
985
Senast: real_cowgirl
·
E
Hoppning Min dotter ska ut och tävla imorgon för första gången. Hennes ponny är lite svår att få igång och frågan är om hon får använda...
Svar
7
· Visningar
1 742
Senast: Picazzo
·
S
Distans isåfall får man flytta mig!! Har två hästar som är 8 och 9 år. Dessa stackas hästar kommer från ett dåligt hem och hade aldrig blivit...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: mahlmt
·
M
Western Jag har tagit en allt för lång paus från hästryggen (typ ett och helvt år) och nu skulle jag vilja börja rida igen. Främst drömmer...
Svar
5
· Visningar
1 618
Senast: monke
·
A
Körning Jag undrar ifall ngn har resultatlistor eller rentav bilder från både Sm o Nm , det året då Yngve Käll vann med russen Lady Dione o... 2
Svar
23
· Visningar
1 992
Senast: Nora
·
Fälttävlan Jag ska vara med på Debutanten på Udden i April. Och jag har Fälttävlanskortet på Stor Häst Men jag ska rida både Jätte hästen och...
Svar
7
· Visningar
900
Senast: Wiiie
·
Dressyr Varför nickar alla ryttare med huvudet när de rider dressyr (sitter ner i traven)?? De gör ju det inte lite utan mycket, varför då... 2
Svar
28
· Visningar
3 221
Senast: Immer
·
Å
Islandshäst Någon som vet var på World Fengurs sida kan jag skriva in mina hästars reg nr för att få fram deras BLUP? 2
Svar
20
· Visningar
2 538
Senast: Skrauti
·
Hoppning vart hittar man dom? måste man gå in på varje ridklubbs hemsida? finns det ingen stans vart man kan hitta dom? det är ju torka här! 2
Svar
24
· Visningar
2 133
S
Distans På vedemarittens prop står det att det är en regional tävling, men om man ska rida en cl 50km så behöver man väl bara en lokal licens...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: sanni
·
J
Dressyr Nu är det såhär att jag ska börja tävla igen efter ett långt uppehåll, denna gången i dressyr (ponny) till och med regional nivå ;) ...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: Jonnaa_h
·
W
Fälttävlan Vad är målet med den/de första tävlingen/tävlingarna?? Kankse gå runt terrängbanan, vinna :banana: , eller bara kännas allmänt bra?
Svar
6
· Visningar
918
I
Hoppning jag har blivit helt vimsig och hittar inte mitt TR... Får jag och lillasystern starta ponnyn i samma klass? alltså får en häst starta 2...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: Långnos
·
S
Dressyr Hur lång uppvärmning brukar ni ha på hästarna innan ni börjar med några direkta övningar? En häst som jag rider på ridskolan nu behöver...
Svar
11
· Visningar
1 212
Senast: shampiz
·
Tävling Jag brukar iofs vara aktiv funktionär, men är inte den i klubben som tar emot anmälningar. Så nu undrar jag: Hur gör ni när det blir...
Svar
13
· Visningar
1 255
Senast: Choklad
·
F
Dressyr Hur går hästen i en öppna?? Hur vet man om hästen går i öppna eller bara böjer in halsen och fuskar??? (om man rider öppna längs väggen)
Svar
3
· Visningar
748
Senast: Fitness
·
L
Körning Använder ni alltid hjälm när ni kör hemma? Kul att höra statistiken :p 2
Svar
37
· Visningar
2 381
Senast: burton
·
L
Islandshäst Hejsan Jag som har ridit i ca 12 år ska nu ev. få bli medhjälpare åt en tjej som har 10 islänningar! Underbart roligt, om det nu... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 748
Senast: moli
·
H
Trav Jag har en gammaltaravre och jag ser fram i mot nån liten clearround mot sommaren. Ska bygga upp muskle han har vilat länge och inte... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 644
Senast: Montéryttare
·
G
Hoppning Jag är så dålig på att stå i tvåpunktssits.Jag kan inte hålla balansen.Har ni några bra övningar för att träna balansen och...
Svar
13
· Visningar
4 093
Senast: lilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V