Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

E
Dressyr Hej! Min häst har problem med att skritta efter man har galopperat. Det går lixom inte. Han bara taktar och stressar. Det är lite...
Svar
6
· Visningar
736
Senast: Montéryttare
·
C
Dressyr är det någon som har något bra tips på hur man kan bygga muskler i ryggen och så att hästen orkar bära upp sig mer på bakbenen?? inte...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: cleopatra
·
M
Western Hej! jag tänkte börja tävla nu och vill visa min kille i halter, och vill ha lite hjälp vad man ska tänka på, klädsel, ja i princip...
Svar
1
· Visningar
1 282
Senast: elinsjobergh
·
S
Western Hur får man tag på ett Billy Allen tränsbett som är 14,5 cm, det är väl samma som 6 tum?,, jag har bara hittat 5tum. Jag letar o letar...
Svar
11
· Visningar
1 540
Senast: Mizze
·
J
Western tjoho! vi har tänkt att skaffa westernsadel, men har inte råd med en i läder, så vi funderade på en i syntet. Vad tycker ni om dom? e...
Svar
19
· Visningar
2 135
Senast: fjordinghanna
·
P
Trav Vad tycker ni om svenskt travsport i ett internationellt perspektiv? Jämfört med tex andra länder som Italien, Frankrike och USA...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: stally
·
Distans Det här med internationell licens - behövs det så fort man lämnar landet för att tävla eller är det endast vid CEI-ritter?
Svar
4
· Visningar
999
Senast: neywaz
·
V
Körning Tror jag börjar få kläm på min sele nu, hoppas jag verkligen :mad: Nån som kan tala om hur långa skaklar man bör ha, alltså hur...
Svar
3
· Visningar
1 487
Senast: Nora
·
Körning Har varit frånvarande här på Bukes ett tag..till vissas lättnad och andras sorg kanske.. Men döm om min förvåning. Ett land har bytt...
Svar
11
· Visningar
1 196
Senast: _L_
·
K
  • Låst
Trav Vet inte om jag titulerar rubriken rätt riktigt. Men, vad jag vet är att det är något i den stilen är på G i Skara den 6-7 mars. Är...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: ameo
·
K
Körning Bör man inte alltid använda baksele om man inte bara ska köra rakt fram på slät mark? Det händer att man ser de som kör... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 227
Western Såg tråden om Hollywood Borrego avkommer och vill nu härmas lite :idea: ;) ... Hur många här har avkommor efter Crimson? Berätta lite...
Svar
8
· Visningar
1 555
Senast: Mirre
·
Islandshäst Jag står i begrepp att köpa en islandshäst efter att haft halvblod i många år. Jag vill ha en unghäst med bra gångarter, en fyrgångare... 2
Svar
23
· Visningar
2 486
Senast: Roheryn
·
L
Körning Ja, främst med att börja tävla och så. Jag kör själv trav men tycker inte det är särskillt kul. Att "bara köra" är jättekul men att...
Svar
10
· Visningar
888
Senast: Nora
·
Fälttävlan är det någon som har köpt det? och kan tänka sig att vara vänlig och lägga in de viktigaste ändringarna här så att vi som är snåla också... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 619
Senast: wert
·
L
Dressyr Berätta om speciella regler som står i TR för non som aldrig har tävlat dressyr.Vill veta!:confused:
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: PrinceFair
·
N
Trav undrar villken sorts träning är bäst om man vill bygga upp musklerna?
Svar
7
· Visningar
1 041
Senast: NinasApache
·
R
Trav Läste just nyheterna på första sidan. Hur dum får man bli och fortsätta vara travtränare? Vad är det för tränare som spöar hästen så... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 169
Dressyr Jag har haft min häst i lite mer än 1 ½ år nu och hon har precis börjat få upp konditionen och musklerna efter över 6 månaders sjukdom...
Svar
7
· Visningar
807
Senast: zeus
·
T
Hoppning Får en ponny tävlas av två ryttare på olika tävlingar om de ej är syskon? Tanken är att en skall rida i SM och en upp till MB nationellt.
Svar
4
· Visningar
919
Senast: svea08_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur