Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

D
Dressyr Ökad skritt Kan någon beskriva hur en ökad skritt i LB/LA program ska se ut. Självklart förstår jag att hästen ska kliva på och trampa...
Svar
3
· Visningar
820
Senast: lilith
·
Körning Inte heller jag tycker det är roligt när det blir en massa tjafs här inne. Att vi ska kunna diskutera och att tonen både kan bli hög...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: Nora
·
K
Trav Har ni med 2-åringar börjat köra in ännu? Funderar på att börja köra in min lilla shettis framåt våren....... Hur tänker ni?
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: kajsalisah
·
Dressyr Min fråga till er som vet, är om man får har brodyr/reklam på vitt schabrak vid lokal dressyrtävling, (Schbraket är vitt med blått...
Svar
10
· Visningar
3 983
Dressyr Hur samlar man traven? Så att hästen bibehåller samma takt, och istället för att länga steget lyfter benen högre eller hur man ska... 2
Svar
38
· Visningar
3 492
Senast: Gilette
·
Övr. Grenar Hej alla galoppfrälsta! undrar om det är nån här på buke som har gått på BRS? Är en stackars mamma som börjar bli mkt nervös inför...
Svar
9
· Visningar
1 235
Senast: Ninniw
·
G
Övr. Grenar Har fått ett erbjudande om att köpa ett sto som står på Täby och har löpt. Nu har hon skadat sig och ska säljas. Hon är 6 år och perfekt...
Svar
9
· Visningar
1 250
Senast: Mysaan
·
L
Hoppning Ja, behöver man ha grönt kort för att rida en clear round? Skulle vilja starta i en clear round i sommar men vet inte om någon...
Svar
5
· Visningar
2 432
Senast: Marika
·
Q
Hoppning Var bara tvungen att skriva av mig lite:p Hoppade min nya ponny idag på en pay and jump, och det gick så otroligt bra:love: Har aldrig...
Svar
11
· Visningar
997
Senast: Qyenn97
·
D
Dressyr När jag rider sidvärtsrörelser, (speciellt i sk. vikning men även i vissa skolor, i dessa fall åt vänster, puttar jag gärna över vikten...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: lisa
·
Islandshäst Någon som har texten på den där "tora lora" låten som Siggi Matt red till på VM? kramar //Saeta 2 3
Svar
52
· Visningar
4 650
Senast: Sprettur
·
Islandshäst Någon mer än jag som fått "Enkätstudie av sommareksem hos svenska islandshästar" i brevlådan? Jag fick den i dag och har precis svarat... 2
Svar
35
· Visningar
4 199
Senast: Sarah_Andersson
·
T
Hoppning Hur ska jag fortgå? Igår fick han hoppa 30cm, det första han hoppar i hela sitt liv. Hur ofta är det lagom att hoppa och vad ska jag...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Tiggertjejen
·
Western Ja, precis det.. Är skänkelbett med BA mundel godkända på tävling?
Svar
3
· Visningar
930
Senast: Solafekub
·
P
Hoppning Hejsan jag undrar om det är ngn som tävlar nordis i hoppningoch vilken höjd.. gärna bilder också ;)
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: stallnissarna
·
L
Trav 22/4 ska ja å russet starta 2 lopp på samma dag! Hjälp mej hur bygger ja snabbast upp mjölsyreuthålligheten? han har rätt bra...
Svar
8
· Visningar
1 092
Senast: linneaforss
·
D
Körning hej jag funderar på att köra in min ponnyfrån början alldeles själv. jag har inte någon stor erfarenhet av körning på det sättet utan...
Svar
6
· Visningar
970
Senast: _L_
·
L
Hoppning Vad är det högsta hindret ni har hoppat med en shettis? Själv har jag hoppat 95 cm, å det är ju ganska högt iaf :D 2 3
Svar
40
· Visningar
5 382
Senast: linnsan
·
Tävling Någon som tagit det nyligen? Nu är det dags för mig att ta grönt kort, och det innan mars/april (då jag ska tävla hästen för första...
Svar
10
· Visningar
2 058
Senast: Ylva
·
Trav Jo, då är jag här igen med mina funderingar.. Det är nämligen såhär att jag idag såg "min" travtränares nyinköpta bakskydd i läder...
Svar
12
· Visningar
1 069
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V