Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Islandshäst Jag är jättesugen på att köpa ett föl. Vad ska man tänka på? Hur vet man att det inte blir en 3gångare? 4gångare+4gångare=... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 428
F
Körning tömmarna när ni kör? Varför/varför inte? 2 3
Svar
54
· Visningar
3 256
Senast: Ingrid och Lukas
·
A
Islandshäst Hur lägger ni upp ett normaltufft ridpass, dvs hästen ska inte vara sjöblöt efteråt, men hyfsat genomarbetad i gångarterna? Hur länge...
Svar
3
· Visningar
1 490
Senast: Skrauti
·
S
Hoppning Man får ju inte tävla ponny om man är 18 fyllda, men finns det något undantag vad gäller den regeln? Är det så att man kan tävla ponnyn...
Svar
16
· Visningar
1 096
Senast: Tulip
·
Dressyr Vad gör man för att förhindra att hästen går på två spår. Min häst skjuter gärna ut bakdelen i vänster galoppen (det är hennes svåra...
Svar
13
· Visningar
3 634
Senast: Montéryttare
·
F
Islandshäst Hej alla ! Jag är sedan ett år lycklig ägare till en liten islandsflicka, hon blir två nu till sommaren. är ny i hästägar- och...
Svar
10
· Visningar
1 324
Senast: fisan
·
Tävling någon som kan skicka en sån till mig eller säga vart man kan hitta en??
Svar
1
· Visningar
745
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Kan någon förklara för mig hur man får hästen att gå sidvärts (typ skänkelvikning) när man tömkör? (GÅR det att förklara i skrift?)...
Svar
7
· Visningar
7 058
Senast: Lavinia
·
Dressyr Hur mkt kan man anstränga hästen när det är så här kallt, kan det vara skadligt att arbeta den svettig ??? Mvh Ida :banana:
Svar
5
· Visningar
788
·
W
Dressyr Hej! Hur gammal tycker ni hästen är när det är dags för pensionering? Har ett 20-årigt halvblod :) Han får hänga med ett tag till...
Svar
7
· Visningar
987
·
Körning Om man är intresserad av tävling beroende på olika grenar vad utmärker en bra körhäst? Vad det ska vara för typ ,mankhöjd och... 2
Svar
25
· Visningar
3 107
Senast: Skulla
·
F
Körning Vilka shetlandshingstar ger avkommor som både är snygga och är framgångsrika inom körning? Ej minisar. Vet att vi har några... 2
Svar
39
· Visningar
2 659
Senast: miamiamia
·
W
Tävling Någon som har sett till en tävlingstermin rörande Toyota Cup? (tidigare Agria-/Yorkshire Cup...) Jag är en återfallsrytare som lovat...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: WildChild
·
B
Western Kan någon med stor erfarenhet av unghästar ge mig ett/flera råd: Jag köpte en ny sadel maj-05...utprovad m tom bom av försäljare, för...
Svar
14
· Visningar
1 336
Senast: BonRaiz
·
E
Körning Hej! Jag har fått förfrågning om att börja köra bröllop med min ena häst. Idag har jag honom endast till ridhäst och ridning är mitt...
Svar
8
· Visningar
2 378
B
Dressyr Tänkte eftersom att jag såg en tråd där man listade sin sits med plus och minus. Varför inte göra en tråd enbart med egen tillverkade...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: WildChild
·
Hoppning Året börjar närma sig sitt slut och jag är nyfiken på hur det gått för alla bukefalister ute på hoppbanorna ;) Vilket var ditt mål med... 2
Svar
35
· Visningar
2 066
Senast: castle_bar
·
M
Trav Vad är det jag behöver fixa innan vi kan börja tävla ponnytrav? Mätintyg är på väg Licens är på väg Han ska vara travreggad (väntar...
Svar
4
· Visningar
1 055
Senast: giffan
·
P
Körning Önsker jag er alle. Hoppas att ni alle har haft det bra och att ni unge int har ont i skall i dag. Jag var hoss Valdemar igår och åt en...
Svar
8
· Visningar
1 085
Senast: åke
·
L
Trav Hej Nu har jag beställt en Grafströms Ponnysulky och frågar återigen om det är någon mer som har en sådan? Vad tycker ni om dem? Skulle... 2
Svar
28
· Visningar
2 851
Senast: linneaforss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka