Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

V
Körning Måste bara fråga, ang mitt ombygge från parsele till enbetssele. Har kört fast vad gäller bukgjorden. Eftersom man tidigare fäst ihop...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: _L_
·
C
Övr. Grenar Jag satt i valet och kvalet om den här frågan hör hemma på efterlysningar under annonserna, men det kan ju vara av intresse för andra...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: cissiny
·
O
Islandshäst Hej! Jag undrar hur långa spöna får vara vid tävling? :confused: Någon vänlig själ med FIPO som kan hjälpa mig med svar på detta...
Svar
10
· Visningar
2 040
Senast: Svalan
·
Trav Kan någon ge mig en bra och HÅLLBAR motivering till varför det finns en övre åldersgräns på hästar och ponnyer inom travet? Jag kan... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 903
Senast: solros
·
C
Dressyr vet inte om tråden ligger rätt men jag mosste få veta! min kommpis börgar nu tävla sin d-ponny i hästklasserna efter som hon är över 18... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
12 476
Senast: Gwaeron
·
P
Distans Hur ofta har ni som ridit PP-ritter haft möte med hinknissarna? Är det över huvud taget nödvändigt med hinknissar under en 20 km-ritt...
Svar
11
· Visningar
1 254
Senast: neywaz
·
L
Western Har letat överallt men hittar inte hur poängen bedömms i reining. Har tidigare tävlat pleasur m.m. men gått över till reining (ny inköpt...
Svar
5
· Visningar
1 967
Senast: monke
·
Fälttävlan Hur lägger ni upp igångsättningen efter vintervilan? Hade planer på att ställa av min i 4 veckor, det kommer bli 6 eller 7 veckor...
Svar
6
· Visningar
1 552
Senast: fälttävlansnörd
·
D
Dressyr Hm..kom på idag att jag inte har tillräckligt smala ben för att bli något i dressyrvärlden ;) Har stl 36 och är i åldersgruppen 15-19... 2 3
Svar
56
· Visningar
4 563
Senast: Annki
·
W
Dressyr varför används kandar?.. och när börjar man använda det? vad är det bra för? kramar:p
Svar
14
· Visningar
1 277
Senast: moonlightgarden
·
Islandshäst Hej! Tänkte bara höra hur ofta och hur långa vilor era hästar brukar få?? Hur gammal e hästen kan oxå va bra o veta! :d Alltså, hur... 2
Svar
20
· Visningar
1 965
Senast: marijaa
·
Trav Vet ganska lite om trav men det mesta kan man söka upp. Men jag hittar ingen förklaring på vad totalisator är!? Och eftersom jag inte...
Svar
1
· Visningar
5 474
Senast: giffan
·
L
Trav Vänder mig hit nu då jag tror att de bästa svaren finns här:) Ska eventuellt ta en kallblodsvallack efter elding, 6 år, på foder i... 2
Svar
39
· Visningar
2 903
Senast: ghost
·
N
Fälttävlan Någon som vet när den är klar? Arrangörsmötet har väl varit, eller? 2
Svar
30
· Visningar
3 230
Senast: Binsan
·
M
Hoppning Hmm, kom inte på vad rubriken skulle heta. I dag så hoppade vi lite på ett hinder. Har inte hoppat så mycket pga. mycket pigg och...
Svar
15
· Visningar
1 898
Senast: Cockney
·
M
Islandshäst ... i tölt. Islänningen jag tog hem från Island som vildhäst var ju 5-gångare. Dock mycket passtaktig i allt. Pga eksem så har han... 2
Svar
30
· Visningar
1 786
Senast: IrpaSnirpa
·
S
Hoppning Är det någon som ska till trettonspelen?? isåfall vilka klasser?? :)
Svar
13
· Visningar
1 540
Senast: Binsan
·
M
Distans Jag har försökt att kolla på olika sidor men jag hittar inte :crazy: Anordnas det några tävlingar lite högre upp i landet?? Jag bor...
Svar
10
· Visningar
1 104
Senast: Karoliina
·
Trav När licensavgiften dyker upp redan i december och kostar 1900 då blir man lycklig. Ringde dock och sa att jag inte vill betala förrän i...
Svar
10
· Visningar
1 146
Senast: Krims
·
Körning Idag hade jag min första sken tur med vagn och det gick fort... Det var lite otäckt, men allt gick bra. Min ponny blev rädd för något...
Svar
9
· Visningar
1 259
Senast: Lillknoddas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka