Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Western Finns det någon åldersgräns för ett varmblod som ridits engelskt att börja lära om till western? Stoffe
Svar
7
· Visningar
1 283
Senast: Lela
·
E
Övr. Grenar Hej! Jag undrar vad som krävs/vad man måste göra för att få starta i ponnygalopp. Jag har förstått att man måste vara medlem i en...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: NearlyBrainlessAmie
·
A
Hoppning Hej! Jag och min häst har hopptränat sedan januari och är därför rätt så gröna. Det jag tycker är svårast är att hamna i rätt galopp...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Anki1
·
F
Western Jag håller väl egentligen på med engelsk ridning men har märkt att min häst som jag förövrigt red in själv för 5 år sedan ,inte verkar... 2
Svar
23
· Visningar
2 378
Senast: Dalsland
·
A
Hoppning Finns det 4-års-championat för ponny? får man isf tävla som överårig ryttare? Har en 3-åring som jag tror "blir något", men ingen...
Svar
9
· Visningar
3 612
Senast: AliceSpring
·
L
Dressyr Hur startar jag bäst en 10åring? han har bara gått som promenad hela sitt liv, men jag har ridit honom lite till och från och känner att...
Svar
5
· Visningar
853
Senast: tha_thing
·
Dressyr hejsan alla hästmänniskor=) nu ska vi se om ni kan hjälpa mig med några kloka råd..... jag har haft uppehåll från min ridning i...
Svar
4
· Visningar
800
Senast: rabarber2
·
T
Övr. Grenar Ni som har 2004: or, hur långt har ni kommit med träningen? Vad gör hästarna om dagarna? Hur har allt funkat? Kommit långt i själva...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: Ninniw
·
S
Dressyr När jag rider dressyr på min arab använder jag inte benlindor. Men eftersom förförra ägarna (förra red henne inte så mkt) använde...
Svar
8
· Visningar
1 155
Senast: Cut3Leo
·
E
Trav Vart kan man få tag i en till vettigt pris?
Svar
9
· Visningar
1 460
Senast: LeGrandé
·
A
Hoppning här tycker jag vi kan lägga in fler hoppbilder och gärna löshoppnings bilder också ;) Redhot spee ;) född 95. tyvärr såld :(... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 256
Senast: lottaa
·
S
Dressyr Har en undran som jag hoppas att någon kan hjälpa mig. Hur förklarar man på bästa sätt hur en liten tjej på 8-år ska lära sig och göra...
Svar
15
· Visningar
13 445
Senast: speedygirl
·
Dressyr Ska tempot gå långsammare när hästen är samlad? Har en häst med mkt luft i steget och det känns iband som hon knappt går fram och det...
Svar
18
· Visningar
2 175
Senast: Lena_B
·
Körning jag visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden. men jag funderar på att köra in min arabvalack. han går jättefint att tomköra...
Svar
18
· Visningar
1 509
S
Islandshäst hade en tråd inne igår om att bli fodervärd men den är inte kvar idag jag trodde att man kunde fråga vad som helst härinne men tydligen inte
Svar
3
· Visningar
917
Senast: emjo
·
Dressyr Nu är det så här. Jag skulle behöva hjälp. Rider en häst, som lätt blir framtung och går på bogarna. Hur ska jag göra för att få...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Totola
·
V
Dressyr Jag har inte riktigt förstått hur den går till... Man ahr ju läst ganska mycket om det sistoden men jag har aldrig fått någon bra...
Svar
6
· Visningar
1 040
·
Dressyr Ngn som har tips på bra lösgörande övningar man kan rida i början av ridpasset så att hästen blir mjuk fortare. Som det är nu blir inte...
Svar
4
· Visningar
790
·
N
Hoppning hejsan vet ngn vart man kan finna bilder från kungsbacka eller södertälje nationella ponny tävlingar nu för någon vecka sen?
Svar
1
· Visningar
911
Senast: svea08_
·
R
Islandshäst 1. Får man tävla med shortchaps? Någon speciell färg de måste vara? Får de ha fransar? 2. Vad är "keppni"? 3. Måste tränset vara av...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: Real_Life
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4
  • Vilken färg?

Hund, Katt, Andra Djur