Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Jag har en liten fråga om galopp... Har en häst som jag jobbar med. Han är väldigt passaktig i nästan alla gångarter och framtung är...
Svar
4
· Visningar
1 102
Senast: Svíþjóð
·
L
Islandshäst Ni som inte rakar! Hur gör ni med era hästar då? Mitt i vintern och vi säger att det är ca -5 grader??? 3 4 5
Svar
98
· Visningar
8 870
Senast: seifur1
·
S
Trav berätta för mig som inte kan något om travet. Varför använder man uppkäk? Vad vill man ha ut av de?
Svar
5
· Visningar
4 011
Senast: nilema
·
S
Hoppning Kom och tänka på en sak, hehe..Om man t.ex. ska rida omhoppning och svänga snävt och råkar rida in i ett hinder så man välter det med...
Svar
16
· Visningar
1 576
Senast: pascalle
·
Dressyr hejsan jag är inte så jätte intresserad av dressyr. men måste endå få veta vem var det som vann SM i år av seniorerna? var det Jan...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Esswe
·
Tävling Nu vet jag förstås inte om det blir ändring på åldersgränserna på ponny redan nästa år, men annars: Får man tävla ponny hela det året...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: starcraft
·
S
Islandshäst Citat under Avel-Om Avel-Betäckning: "För föl efter icke godkända hingstar eller unghingstar utan betäckningstillstånd, registreras inte... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 271
Senast: sambaengi
·
L
Trav Kan börja med att säga att jag är en riktig travnybörjare som funderar väldigt mycket... Min trravhäst är lätt i baken och därför har... 2
Svar
27
· Visningar
2 363
Senast: jari
·
L
Hoppning För 3 månader sedan köpte jag ett halvblodssto, bara riden dressyr, börjar nu känna mig mer och mer sugen på hoppning. Hästen är osäker...
Svar
7
· Visningar
1 095
Senast: lemonadsaft
·
S
Hoppning Till helgen ska vi löshoppa min 4 åring. Men jag har ett problem med honom. Han satsar lite väl mycket och hoppar oftast studs på...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: clint Eastwood
·
P
Körning Jag bruk sitt och titt på gamle tråder på körning ibland. Nu undrer jag vart dom gamle har tagit sin kos. Det finns så månge som har...
Svar
8
· Visningar
1 131
Senast: Dorinda
·
Dressyr Skritt från galopp Håller på och tränar avsaktningar från galopp till skritt men lyckas nästa aldrig få till det utan travsteg emellan...
Svar
9
· Visningar
2 127
Senast: Lancet
·
Körning Hur långa ska skaklarna på en rockard vara för att dom ska passa bra till en häst på 160?? Hur breda ska dom vara där man fäster dom...
Svar
9
· Visningar
1 270
Islandshäst Jag har en femåring som reds in förra hösten, hade vintervila och sedan är riden ca 6 månader. Nu är det dags för vintervila. Hur... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 545
Senast: Àsgrimur
·
Western Jag har en fyraårig quartervalack. (blev kastrerad för bara ett år sen) Han har varit riden ett halvår ungefär men tyvär inte så mycket... 2
Svar
27
· Visningar
2 845
D
Fälttävlan Ni som ger era hästar vintervila, hur har ni planerat nedtrappningen? Hur länge ska de vila helt? Hur planerar ni igångsättningen...
Svar
8
· Visningar
1 304
Senast: Iddefixen
·
Western Är det någon modell som ni vet är mer skålad än andra? Jag har provat och tittat noga nu på min hästs rygg eftersom hans gamla sadel har...
Svar
12
· Visningar
2 164
Senast: Fridolin84
·
J
Hoppning När jag hade ponny, så var hoppningen inga problem. Men i och för sig så var det bara styra/bromsa/ge efter på ponnyn. Hon gjorde allt...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: jezzie-
·
L
Trav Hur tränar ni era hästar i vinter? Har hört så mycket histrorier så nu vill jag veta svart på vitt...
Svar
5
· Visningar
978
Senast: Duff
·
Z
Tävling Hej!! Alla säger olika till mig.. får man ta Grönt kort innan man fyllt 13 om ens förelder går med på kursen eller måste man...
Svar
14
· Visningar
2 361
Senast: shampiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka