Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

J
Dressyr Mitt stora problem när jag rider är att jag jämt tittar neråt el. på hästens hals...försöker tänka på detta hela tiden MEN lika...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: keramin
·
F
Hoppning Jag tycker att det vore bättre att alltid göra så som vissa tävlingsarrangörer redan gör. Och det är att samla alla Avd A på antingen... 2
Svar
25
· Visningar
2 030
Senast: kopparberg
·
S
Islandshäst Hej, hopp! Ni som kan det här med tävling av islänning.... får man tävla med senskydd fram? :bow:
Svar
3
· Visningar
855
Islandshäst Hur lång är en tävlingssäsong? Är det ett halvår (vår-sommar) :confused: ? Eller är det ett helt år? Blandar ihop det...tacksam för...
Svar
2
· Visningar
809
Dressyr Läste en artikel för ett tag sedan, där en tränare tyckte att man skulle rida upp emot 70% innan man kliver upp till nästa klass... 2
Svar
34
· Visningar
1 967
Senast: Lully
·
F
Körning Kör ni för tränare? Är det en "riktig" tränare, eller bara en privatperson som kan mycket om körning? Hur ofta kör ni för tränare? Vad...
Svar
8
· Visningar
886
Senast: Nora
·
Tävling Jag undrar om det är tillåtet att två enskilda personer tävlar varsin klass på samma häst, samma tävling och dag. T ex i hoppning: en...
Svar
5
· Visningar
1 302
Senast: _Ida_
·
V
Hoppning Tänkte bara höra om någon kan lite ungefära avstånd för tex studs, och cavaletti bommar i trav. Om man ska få en travare att llära sig...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: veronica_85
·
M
Western Jag har formproblem. Min häst kan grunderna i western nu, alltså styra, stanna osv. Men jag vet inte hur jag ska göra med formen. Hon är...
Svar
18
· Visningar
1 365
Senast: Druvan
·
Körning Vet att det diskuterats förr, men måste fråga ändå; går det öht att dra gigg med loksele? Jag menar en gammal gigg av "normalstorlek"...
Svar
12
· Visningar
1 522
Senast: Gullan86
·
Hoppning Jag har inte varit så aktiv just på det här forumet, har mest läst och kikat omkring. Tänkte, kanske vore det en idé om alla övningar...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: Pettsson
·
Dressyr Visst ska man sitta ner när man tävlar dressyr och det inte står "Lättridning"
Svar
12
· Visningar
1 491
Senast: Ylva
·
Hoppning Inte så bra med det här med stora hästar..rider mest islandhästar. Men min fråga är: vilket är bäst? En snabb häst som kan ta snäva...
Svar
11
· Visningar
1 147
Senast: Spider84
·
J
Hoppning Vad är det bästa med att hoppa? Själv tycker jag att det är när man verkligen får tryck i språnget.... när hästen verkligen tar i med...
Svar
13
· Visningar
1 358
Senast: Sellan
·
T
Trav Hej! jag har tänkt att jag ska väl börja lite smått med monté och så.. men jag antar att det ligger väl en hel del träning bakom... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 488
Senast: Montéryttare
·
Trav Idag har min älskade häst gått provlopp. Vägen dit har varit lång. Han hade svårartat magsår när jag köpte honom, totalt omusklat... 2
Svar
26
· Visningar
2 063
Senast: Djurjouren
·
Övr. Grenar Nu måste jag hitta någonstans att rida. Saknar ddet så mycket attrida på Täby. Någon som vet någon tränare som vill ha hjälp ?:D 2 3
Svar
57
· Visningar
4 500
Senast: vimz
·
L
Trav Ännu en av mina "hej-jag -är-en-korkad-nybörjare" trådar! ;) Kan någon förklara varför travare verkas så himla annorlunda (och skos)...
Svar
18
· Visningar
2 601
Senast: Lintu
·
M
Islandshäst Hej Här kommer en liten mammamu som är inne för första gången. Jag älskar islandshästar och drömmer och planerar att köpa en egen...
Svar
7
· Visningar
5 516
Senast: snerpa
·
Hoppning Undrar om det är någon här som har ett bra tips på hur man ska göra när en häst vägrar hela tiden av ren dumhet? Hade varit guld värt... 2
Svar
37
· Visningar
2 256
Senast: Splittan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka