Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Jag har problem med att sitta stilla med underskänkeln, och den åker hela tiden fram och tillbaka i takt med hästens rörelse. Min häst...
Svar
12
· Visningar
2 088
Senast: Breccia_
·
A
Islandshäst Jag har tagit mig friheten och lånat Sambaengis citat från en annan tråd för detta med hur allt kommer att fungera med registreringar... 2
Svar
21
· Visningar
2 679
Senast: Kick
·
R
Övr. Grenar Hej! Jag undrar hur stora era fullblod var när de var ca 3 år och hur stora de blev? Förstår att det finns variationer, men kanske... 2
Svar
22
· Visningar
2 433
Senast: minimi
·
O
Trav Jag har blivit kär i en travare och vill kolla om det finns information, bilder mm om denna fina häst.:love: Var ska jag leta?
Svar
1
· Visningar
889
Hoppning I senaste Ridsport är det en intervju med Stig H Johansson, stor travprofil med barn som tävlar i hoppning. Jag tycker artikeln var... 2
Svar
33
· Visningar
4 145
Senast: SusieQ
·
Q
Hoppning Hur högt har ni hoppat en Nordsvensk :confused: Skulle va kul å höra hur högt man kommer med en sådan :D Inget ont menat, vill... 2
Svar
38
· Visningar
2 943
Senast: Shudde
·
L
Hoppning Min lillasyster har en c-ponny som är 5 år. hon börjat tävla på honom på klubbtävlingar och nu ska hon skaffa grönt kort så hon kan...
Svar
8
· Visningar
995
Senast: Annika Källse
·
T
Dressyr Tycker det ser så väldigt häftigt ut med kandar, har som mål att kunna rida på kandar någon gång. Dock har jag ingen egetlig koll på hur...
Svar
15
· Visningar
1 704
Senast: Diablo
·
Trav Har en tvååring som vred huvudet åt vänster när hon travade på banan. Men att trava i 1.33-tempo gick bra. Placerade en Murphybländare...
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: Duff
·
Y
Islandshäst Hejsan! Hur gör ni som har ridit in en islandshäst? Hur tränar man tölt & pass exempel. Är det skillnad att rida in en islandshäst eller...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: Roheryn
·
Körning nu kommer äntligen bilder på Thengill när han för första gången drar vagnen med matte i... vad tycker ni om vagnen/selen(det man kan... 2
Svar
32
· Visningar
2 351
Senast: Gullan86
·
F
Hoppning Hej! har en häst som hoppar av för långt innan hindren, så att det blir väldigt långa flacka språng..är det nån som har några bra tips...
Svar
8
· Visningar
1 413
Senast: Etoile
·
Ö
Körning Är inte så insatt i körning som tävlingsgren, undrar om någon vänlig själ kan hjälpa mig? Jag har en korsningsponny, sto, liten B, född...
Svar
19
· Visningar
1 305
Senast: moonlightgarden
·
Körning Har lite frågor till mer kunnigt folk om bett. Liverpoolstång med fasta sidor- vad innebär det? för hästen, för mig Liverpoolstång... 2
Svar
22
· Visningar
3 246
Senast: Nora
·
Körning Jag har en arabvalack som är körd i par i flera år tillsammans med sin halvbror. De tränades i bla maraton och var ett stabilt par...
Svar
1
· Visningar
1 042
Senast: Nora
·
M
Hoppning Skulle någon vänlig själ vilja hjälpa mej med lite avstånd för min lilla D-ponny? :love: :rofl: Avstånd för cavalettibommar i 1...
Svar
3
· Visningar
1 317
Senast: Rumpnissen
·
Western Skriver min specifika fråga här för jag tror inte jag skulle få lika många svar om den låg under "hästvård" eller nåt sådant. Klipper...
Svar
17
· Visningar
1 410
Senast: TCJ
·
P
Trav Vad finns det för rakabett som ni kan rekommendera? Min häst jollar med tungan, men verkar gilla rakabett? Snälla hjälp mig med vad... 2
Svar
21
· Visningar
2 979
Senast: somi
·
F
Dressyr Vilken handställning är den man strävar efter i ridning? 90 grader i armbågen, eller ska man "förlänga tyglarna"? Om ni/du föreslår...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Hallonsoda
·
Körning Jag ska skaffa ny sele och vill att mina hästar ska kunna "dela på" en sele helst. Måtten på min b-ponny islänning är brösta 90 cm och...
Svar
3
· Visningar
1 073
Senast: Snoffan_03
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband