Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Körning Igår så kom Valdemar förbi en runde. Vi tänkte att vi skull passe på att köre Burken ena runde. Vi sele på han Och satte han i två...
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: åke
·
Hoppning Hej! Hur ska man göra med en häst som har jätte svårt att hålla galoppen på banan (Vbl, 5år) Han kan max 1 långsida Hur ska man nu... 2
Svar
25
· Visningar
1 941
Senast: PerfectTension
·
M
Dressyr Undrar bara lite om detta med procent. vill inte ha 100 svar av okunniga människor, utan ett helst, rätt o slätt svar endast. Tävlar man...
Svar
8
· Visningar
1 107
Senast: true_blue
·
M
Hoppning Undrar om någon kan ge lite mer info om unghästchampionat i hoppning för 4 o 5 åringar. Man kvalar väl till semifinal genom att rida 3...
Svar
5
· Visningar
2 209
Senast: rubytoo
·
Övr. Grenar Jag är väldigt sugen att prova på detta med galopp. Vars ska man vända sig? Finns det någon "prova på" kurs man kan gå? Är inte...
Svar
9
· Visningar
3 701
Senast: Korpen_
·
Islandshäst Jag och en stoägare diskuterade hingstval idag. Hon önskar bättre ben, speciellt till ett sto som har lite klena och skeva ben. Min...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: IrpaSnirpa
·
Tävling Finns det någonting man måste vaccinera för årligen efter grundvaccinering (alltså en gång /år) för att få starta? :confused:
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Husmusen
·
S
Islandshäst Har aldrig tävlat islandshäst, men jag har bestämt mig för att göra det någon gång. Så jag har några frågor Hur mycket får bootsen...
Svar
11
· Visningar
1 224
L
Western halloj, hur gör ni när ni ska galoppera era westernridna hästar. jag har fått höra olika varianter, en är att man sitter på yttre... 2
Svar
24
· Visningar
2 280
Senast: lundborg
·
L
Islandshäst Jag undrar om man får använda pessoa-bett när man tävlar i lätta klasser? Eller vilka bett är tillåtna här? Tacksam för svar :)
Svar
5
· Visningar
1 090
A
Körning Kan man dra rockard med maratonsele om man bara struntar att fästa draglinorna? Alltså kan man bara sätta fast rockarden "som vanligt"... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 899
Senast: roslagen
·
Trav Fick tag på en begagnad Grafströms i helgen. Med träskaklar och utan quickhitch. Så nu till funderingen.. Även fast det är en äldre...
Svar
11
· Visningar
1 349
Senast: cämela
·
J
Körning Vid körning är det ju väldigt bra att använda röstkommandon. Jag och min häst använder oss av de vanliga kommandona för att gå framåt... 2
Svar
26
· Visningar
2 099
Senast: Busfia
·
B
Övr. Grenar På Måndag bär det av ner mot Skåne för att rida för Alan Jack, jag ska påbörja min amatörryttarlicens. Är faktiskt aningens pirrig...
Svar
17
· Visningar
1 653
Senast: _Molle_
·
M
Distans Ja, som du ser på rubriken så vill jag nu veta det absulot galnaste ni gjort under en distanstävling. :p 2
Svar
32
· Visningar
3 045
Senast: ripsrider
·
A
Fälttävlan Var kan man träna fältävlan??????????????????????????????????? :rofl:
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Tulip
·
M
Western har börjat rida en häst som jag har hört ska vara mkt välriden i western. jag själv har aldrig förr haft kontakt med western. jag har...
Svar
13
· Visningar
1 459
Senast: moonlightgarden
·
Dressyr det ska finnas ett vandringspris bestående av en bronsstatyett föreställande Per Johansson och Chapman 757 (en bronsversion av...
Svar
3
· Visningar
710
Senast: Saigon
·
Fälttävlan Kanske skulle varit under gnägg ???????? men Vilket underbart släkte vi är!!!!!! :banana: och jag är inte sarkastisk. Var och tävlade...
Svar
10
· Visningar
1 555
Senast: Hannis
·
Western Här kommer en fråga från en som inte kan ett dugg om westernridning/tävling...men efter att ha diskuterat(ganska livligt) med en... 2
Svar
21
· Visningar
2 141
Senast: ida.kar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka