Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

I
Islandshäst Detta har diskuterats lite i tråden om samling av unghäst men jag vill ändå ha era kloka råd :idea: Jag har en unghäst 4½ år. Han...
Svar
5
· Visningar
921
L
Hoppning Även om ekipaget inte passar ihop? Jag menar, om ryttaren egentligen är för lång, men vill tävla för skojs skull? Får man det? 2
Svar
20
· Visningar
1 745
Senast: megasus
·
Trav För ett ex antal månader sedan var jag inne på travsports sökmotor och kollade på stoet Darlene som är mamma till ett sto jag känner...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: Nominous
·
Körning Vad skulle ni ha valt för vagn till en shetlandsponny? Jag ska bara köra i skogen och är inte just nu överhuvudtaget intresserad att...
Svar
13
· Visningar
1 254
Senast: _moa_
·
Körning Och hur används det på vilken sorts sele? Safety Tug Set och detta: Comway spänne
Svar
6
· Visningar
958
Körning Jag tänkte försöka köra min häst lite men vill ha ordentliga saker först. Han är redan stel i bogarna så då vill jag ju ha en sele med...
Svar
18
· Visningar
1 379
Dressyr Barockforumet är väldigt duktiga på att ge ridtips och förklara hur man kommer åt vissa problem. Är vi här på dressyrforumet så...
Svar
15
· Visningar
1 612
Senast: mycket_irriterad
·
Islandshäst Är det någon som har erfarenhet av äldre Hubertus islandssadlar? Vilka hästar passar de bäst på? Hur är kvaliteten? Gör Hubertus...
Svar
2
· Visningar
1 315
I
Körning Vad kan man göra?! Nu är det ju ganska halt och köra, rockarden glider jättemycket där det inte finns någon sand... Har testat ett tips... 2
Svar
34
· Visningar
3 519
Senast: Dragonfruit_
·
Övr. Grenar Jag är med och driver ett projekt som går ut på att barn och ungdomar ska få prova på alla olika hästsportsgrenar. Nu ska vi ha voltige...
Svar
4
· Visningar
7 237
Senast: gladabecka
·
Trav Jag skulle vilja veta vart V75 körs i januari.Någon som har koll?
Svar
2
· Visningar
704
Senast: Nebraska
·
S
Western Har bestämt mig för att köpa en westernsadel till lillpållen, då jag snart totalt har övergivit den vanliga engelska ridningen, och en...
Svar
8
· Visningar
1 390
Senast: alazzi
·
C
Körning Är det någon som har lite erfarenheter om "bakslag" vid inkörningen? Jag har en 2,5 årig PRE hingst som är körd sedan augusti alltså ca...
Svar
7
· Visningar
1 134
Senast: Calimero
·
Körning har ni julvila? Imorgon ska vi ut på julparad med tre körhästar, fast en rids :) Min vagn ska vara tärna, de andra jultomtar...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Asfolath
·
M
Distans Kort och gott: vad innebär det när en tävling rids som/med master? Mvh Mannie
Svar
3
· Visningar
828
Senast: mycket_irriterad
·
K
Fälttävlan vart kan man köpa dressyrprogrammet till deb? har kollat på ridsportsförbundetshemsida men såg bara att det fanns en bok med alla...
Svar
5
· Visningar
2 168
Senast: tant agda
·
Trav Hemma är det helt vilt, alltså där mina hästar står i Uppsala. Träningsmöjligheterna är urusla så vi får lasta hästskrället och åka...
Svar
8
· Visningar
924
Senast: Sonic76
·
Dressyr ja.. ni ser frågan. vilka ponnier i eliten (deltagit sm o så) byter ryttare.. ?
Svar
19
· Visningar
2 524
Senast: Lancet
·
R
Distans Bläddrade igenom TR häromdagen och blev väldigt förvånad när jag kom till kvalificeringsreglerna. Tydligen är det bara ryttaren som...
Svar
15
· Visningar
1 330
Senast: Stopek
·
J
Islandshäst Hejsan! Jag undrar hur det är gällande diskning av bett...? Jag fick nämligen ett halvstång i julklapp och den var lite för kort...
Svar
6
· Visningar
1 074
Senast: Juvelflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka