Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Dressyr Hur säger ni i sekretariatet när ni startanmäler?
Svar
3
· Visningar
952
M
Dressyr jag är inte så inne i dressyren och har några funderingar. 1. Varför måste alla rida på kandar och med sporrar? 2. hästarna piskar...
Svar
11
· Visningar
1 107
A
Islandshäst Min häst ar haft lite vintervila i ca 5 veckor för att få vila huvudet lite och nu när jag har satt igån honom igen så har han tappat...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: chrysler
·
P
Dressyr Hej! om man har ett ungsto som "spinger" in i galoppen hur ska man då träna henne? Hon "rusar" i trav och fattar sedan galopp. Hon är...
Svar
7
· Visningar
910
Senast: tant agda
·
H
Dressyr hur gammal måste en häst va för att få starta i L:C1 :confused: och om jag skulle starta i L:c1 på en tävling i en vanlig riskola med...
Svar
4
· Visningar
1 377
Senast: Real_Life
·
H
Hoppning det rullade fram under ett travsammandrag för någon/några dagar sedan. stämmer detta? eftersom ingen annan verkar ha tagit upp det...
Svar
12
· Visningar
1 423
Senast: Manatee
·
B
Hoppning har tänkt lite på det här senaste dygnet.. om ni hade en häst som var hetsig på hinder, inte hade riktig kontroll på sina ben osv...
Svar
18
· Visningar
3 161
Senast: Manatee
·
Trav Hur, när och varför används denna länk Är den godkänd i sverige?? Någon med erfarenhet? 2
Svar
24
· Visningar
2 523
Senast: Nominous
·
T
Trav Är lite nyfiken på om det finns några ponnytravmänniskor här på buke! Hur länge ni har hållt på, kör eller tränar, roliga/fina/mindre... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 853
Senast: Breakdance
·
Dressyr Jar tar en rövare och lägger min fråga här och antar Ingela H:s utmaning om ämnen utöver tyttare och betsling. Vad är ryggverksamhet...
Svar
15
· Visningar
1 972
Senast: Lejonelle
·
Z
Hoppning Jag har en medryttare på min ponny som ska börja småtävla honom lite nästa år, och jag kan absolut ingenting om hur det går till vid...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: Russis
·
S
Fälttävlan Vad finns det för klasser i fälttävlan och vad heter dem? Är det tex. LB, LC, LA , MSV eller ja, heter dem likadant som i dressyr och...
Svar
7
· Visningar
1 259
Distans Ni som rider minst 80 eller 120 km, hur tränar ni under vintern? Hur ofta och långt rider ni? Hur tränar ni upp att hästen skall orka gå... 2
Svar
30
· Visningar
3 494
Senast: Kassiopeja
·
C
Distans Har lite nyfikna frågor för att se vad som motiverar just dig... 1. När började ni rida? 2. När började ni rida Distans? 3. Vad var... 2
Svar
21
· Visningar
2 215
Senast: Kassiopeja
·
Körning Om man ska köpa en maratonsele, men tycker det blir för dyrt att slanta upp > 20' för en komplett Tärnsjösele, vilket märke skulle ni...
Svar
10
· Visningar
2 134
Senast: Sofiplopp
·
Trav Jag ska få köpa en sulky billigt, äldre en Nassau. Men det finns inga däck på den så jag undrar om det är lätt att få tag på och vad de...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: jari
·
I
Trav Ja, min gammla Optipuls har nog för alltid gått i graven, displayen är helt väck. Har letat febrilt efter en ny "dosa" men har inte...
Svar
13
· Visningar
1 358
Senast: jari
·
S
Islandshäst I både Ridsport och Islandshästen står det om avelsmötet och jag tycker det var en rättvis beskrivning av mötet och jag tycker det är... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 763
Senast: sambaengi
·
B
Fälttävlan Är det någon som vet var man kan köpa Jan Jönssons videor för utbildning/träning i fälttävlan? :confused:
Svar
1
· Visningar
756
Senast: zykk
·
Western ..att fastna med tröjan/jackan på knoppen på sadeln, och det driver mig halverst till vansinne, någon som har något tips på hur man kan...
Svar
17
· Visningar
1 317
Senast: Jock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka