Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Dressyr Tycker ni att det stämmer överrens med den tid ni får när ni ska tävla dressyr.Tex i LB:2 hur många ekipage hinner ni på eran ort.Här på...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: kicki71
·
B
Trav Sitter här en lördags natt och känner mig lite förvirrad. För att göra en lång historia kort: i juni skickade min pappa ner en av sina...
Svar
7
· Visningar
1 127
Senast: Salandge
·
B
Körning Är det någon som vet hur vanligt det är med giggar som har tak/sufflett här i Sverige? Försöker förklara för min kära mor (som...
Svar
12
· Visningar
1 420
Senast: alisson
·
M
Hoppning Kan ni inte lära er framhoppningsreglerna? Jag har en unghäst som jag är ute på lokala tävlingar med och jag håller på att bli... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 181
Senast: hopp_o_galopp
·
Hoppning Hej på er alla! Jag har funderat lite på det här med kombinationer i 1m klasser? Det får ju finnas, men hur vanligt är det? Har själv... 2
Svar
35
· Visningar
2 547
Senast: M-Meduza
·
M
Övr. Grenar Hej ! Jag är ryttare med ett handikapp och jag funderar på hur duktigt måste man vara - vad ska man kunna. Är det någon som kan svara på...
Svar
1
· Visningar
1 266
Senast: busfro
·
J
Islandshäst Jag har under en period fått fram en bra trav på Pållan där hon söker sig framåt och nedåt och arbetar med ryggen. Det har varit...
Svar
13
· Visningar
1 494
Senast: Boj
·
H
Western Vad gör ni för att få era hästar att arbeta ordentligt med bakdelen? Jag skulle behöva lite olika tips ... har en 4årig haflinger som...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: __sandra__
·
S
Western Köpte en sadel till pollen förra året, som jag tror han har växt ur. Fick hjälp med att få den utprovad. I vintras fick han torra...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Sudd
·
P
Hoppning ..sker det vid ponny på lokaltävlingar? när blir man uppklassad och när blir man nedklassad isåfall?
Svar
1
· Visningar
875
Senast: trazel
·
J
Western Vet hur det gick för Söderqvistarna och Hi Tech Razzmatazz, men hur gick det för övriga. - Jessica - :smirk:
Svar
1
· Visningar
941
Senast: monke
·
Körning Ni som har hemgjorda rockards till shettis, vad har använts till skaklarna tex? Vilken dimension på virket/rören? Sambon skall bygga en...
Svar
1
· Visningar
953
R
Körning Som en del av er vet har jag en shettis so jag kör lite för "privat" bruk med eller vad man ska kalla de. Har funderat på att kanske...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: Midlingur
·
M
Övr. Grenar Jag har sutit på ridsportsförbundets sida och försökt att hitta "klasserna" för hur handikappad man får/kan vara för att falla in i de...
Svar
11
· Visningar
2 002
Senast: Chappe
·
R
Övr. Grenar :cool: Jag är ny här på bukefalos! Är det nån här som är intresserad av tornerspel? Jag rider själv tornerspel på mitt svarta halvblod. 2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 257
Senast: vilse
·
Western visst är det så att man på d-tävling inte behöver vara med i någon klubb? Och att man inte behöver westernutrustning vet jag, men får...
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: Lenita
·
L
Hoppning Jag har för mig att jag har hört att man kan tävla i löshoppning! Stämmer det? Isåfall hur går det till, regler osv? TAck :bump:
Svar
2
· Visningar
797
Senast: Lolydodia
·
C
Trav Hejsan Jag har precis fått min första häst som jag ska träna helt ensam och nu bubblar det upp en massa frågor som jag inte tänkt på...
Svar
4
· Visningar
1 070
Senast: Just_A_Lady
·
S
Hoppning Jag skulle vilja se lite bilder på titthinder som ni har tränat över. Åkte förbi på väg ut mot Vaxholm igår och då fanns det något som...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: Malaun
·
P
Dressyr Vilket tycker ni är snyggast? Att man som kille rider med hatt eller kubb i msv. I Tyskland är det vanligt med kubb men tydligen inte i...
Svar
7
· Visningar
1 317
Senast: skyfall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka