Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Jag har hört att en stor islandshäst, kanske runt 150cm i mkh, inte kan tölta! Har funderat mycket över detta nu, jag vet är konstig...
Svar
10
· Visningar
1 405
Senast: _moa_
·
F
Fälttävlan Pratade med en av ryttarna som valde att avstå från terrängen. Hon är bekymrad över att så många valde att rida trots att underlaget var...
Svar
0
· Visningar
983
Senast: frolic
·
P
Dressyr Är det någon här som kan tipsa om tävling där det finns någon sådan klass? Någonstans i avlånga landet??
Svar
6
· Visningar
1 262
Senast: Picasso
·
Dressyr Jag tränar enkla dressyrprogram med min häst: LC:1 och LB:1. Problemet jag har är galoppen snett igenom - hästen vill gärna bryta av...
Svar
14
· Visningar
2 269
Senast: farin
·
Trav Man ser ju ibland hästar som går med grepp fram, guldskor eller brodd tex. Jag själv har faktiskt aldrig kommit i kontakt med en häst...
Svar
9
· Visningar
1 327
Senast: Rikkan
·
S
Trav Ikväll är det dags igen,till start med en för oss okänd häst.Raden ser inte kul ut,många galopper,men vem vet. Sist vann ju gubben ,men...
Svar
11
· Visningar
1 082
Senast: Lindi
·
T
Fälttävlan Distans i deb & lätt? Vad är anledningen till att man lagt till distans i både debutant och lätt klass i år?
Svar
5
· Visningar
1 122
Senast: irma
·
Övr. Grenar Måste bara få skriva till alla som sysslar med Tornerspel. Vi har en liten festival här i vår stad denna helg, och ett gäng...
Svar
10
· Visningar
1 462
Senast: Scorpan
·
Körning Hur fåt man en häst att bära sig själv och jobba med rygg och bakben när man tömkör? Kram Ylva
Svar
2
· Visningar
1 030
Senast: Shipp
·
D
Hoppning Hittar inte tävlingsreglamentet och undrar om det krävs dispans för att få tävla hoppning på Hackamore (det lilla, ponny-hackamoret) på...
Svar
3
· Visningar
2 972
Senast: Spider84
·
Hoppning Min lilla gangster har börjat tycka det är himla kul att hoppa(lite fööör roligt) han rusar verkligen och ligger på, det är jätte kul...
Svar
16
· Visningar
1 042
Senast: missy
·
B
Distans Hej ! Jag undar om man kan tävla med en fjording i distans?? Och vart det finns några bra klubbar man kan bli medlem.
Svar
5
· Visningar
1 131
Senast: Jaffa83
·
S
Trav Hej! Jag har en russ travare efter TaysonII. Hon är ett två årigt sto som jag just kört in obs. hon har aldrig ansträngt sig. Jag tränar...
Svar
6
· Visningar
1 613
Senast: ghost
·
Körning Har fått nys om relativit "billig" (vet inte vad det innebär) risselsläde samt en vanlig släde, med skaklar och i "körbart skick" - nu...
Svar
1
· Visningar
913
Senast: Emmahpemma
·
S
Dressyr Jag har mitt lilla friesersto som jag senare ska tävla dressyr på. Men hennes man är väldigt lång, och jag undrar bara om jag ska/måste...
Svar
14
· Visningar
2 926
Senast: Annas
·
Fälttävlan Är anmäld till en debutant om ca 2 veckor i Sthlmsområdet. Har bara bott här sedan februari, så jag har aldrig varit på någon fälttävlan... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 686
Senast: Gunther
·
S
Trav Hörde från min f.d praktik i helgen. En av hästarna hade startats på Dannero (om ja inte minns fel) Och gallopperat bort sig. Vi hade...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: SessCa
·
M
Hoppning Hur går man tillväga när man ska \"hoppa in\" en häst med ryttare? Är det någon som har lite kloka råd att ge? Och hur mkt bör hästen...
Svar
4
· Visningar
1 168
Senast: Maddie
·
J
Trav Licens till Monte\' kan man ta licens till monte' på jägersro? och är det någon som har tagit licensen?? var kan man hitta mycket...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: minihopp
·
B
Övr. Grenar Någon som vet resultatet från arabgaloppen på Strömsholm? Kunde tyvärr inte åka, har sorg för tillfället då en av våra älskade hundar...
Svar
4
· Visningar
1 239
Senast: Elshacera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka