Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

O
Övr. Grenar Jag är en rullstolssittande tjej som rider en gång i veckan.Min ridskola använder lift när jag ska sitta upp. Det tycker jag fungerar...
Svar
4
· Visningar
1 994
Senast: Magica
·
Fälttävlan Någon som har tips på sådana. Jag tycker att det knappt finns några alls, iaf om man tittar i kalendern som kommit ut. Det finns ju...
Svar
3
· Visningar
1 241
Senast: doris
·
Z
Hoppning När ska man göra det :confused:..jag har ett föl nu som jag tänkte jag ska börja löshoppa i framtiden..men ungefär när är lagom??när den...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Salonikel
·
L
Hoppning Hoppar ni med era hästar/ponnyer? Hur ofta ska man som mest hoppa med dom? :crazy: 2
Svar
25
· Visningar
1 939
Senast: grazzie
·
Dressyr Hur viktig är ställningen från rörelseriktningen i skänkelvikning i allmänhet?
Svar
7
· Visningar
1 721
Senast: Lotus
·
Hoppning När man hoppar en bana får man ju inte lägga in volter. Men hur många fel får man då man lägger en volt? Är det 4? Behöver svar NU...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Ylva
·
Trav Då är det Wångendagarna, och jag ska köra mitt livs första travlopp :D Jag är jättenervös! Jag ska köra min lilla passhäst här på...
Svar
10
· Visningar
1 079
Senast: ghost
·
Hoppning har rört ihop det lite till vilken ålder är man Young Rider är det 25 eller 23? eller har jag virrat bort mig helt?
Svar
2
· Visningar
1 076
Senast: _Peplis_
·
H
Islandshäst Jag tycker att det ska finnas resultatlistor för varje dag på nätet så att man ser vilka som har gått vidare till finalerna imorgon...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: ang
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 278
Senast: Lindi
·
C
Fälttävlan Jag har funderat lite på att tävla fälttävlan. Hur går det till? Hur vilken stl är det på hindrena ( har stor häst), vilket dressyrprog...
Svar
1
· Visningar
924
M
Western Är det roligt att tävla western???
Svar
4
· Visningar
955
Senast: flinta
·
I
Western Hej jag har en vallack som enligt tidigare ägare varit westernriden. Nu vill jag för att underlätta så mycket som möjligt för honom veta...
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: Mirre
·
T
Körning Vad skulle ni köpa som grundkörutrustning till en shettis, som ska motionsköras på grusvägar? Gärna bilder. Pratar alltså om kärra...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: Dragonfruit_
·
T
Övr. Grenar Några som fått föl än?? Skulle va kul o veta vad man kan få se för hästar på banan om två år! :)
Svar
19
· Visningar
1 416
Senast: Cavat_
·
Trav har äntligen köpt en sele så jag kan köra mitt travarsto=). Men rockarden jag ska använda har inga "hållare" till skakelremmarna, kan...
Svar
3
· Visningar
988
Senast: vide
·
Övr. Grenar Nu skulle jag (också) behöva lite tips och råd från alla duktiga galopp/fullblodsmänniskor på Bukefalos. Jag har fått en trevlig...
Svar
6
· Visningar
1 448
Senast: Fifflan
·
R
Dressyr Någon som håller på med frihetsdressyr? Jag ska börja med det och har läst en bok om det. Har du några tips?
Svar
1
· Visningar
2 812
Senast: psychogrrl
·
Dressyr Jag ska starta i ett dressyrprogram där mellantrav och mellan samt ökad skritt ingår. Jag skulle behöva bra tips, som kan hjälpa mig med...
Svar
12
· Visningar
2 471
Senast: Stallflicka
·
C
Övr. Grenar Någon här som vet någon bra affär eller ridshop där man kan handla hjälmöverdrag och annat kul som har lite med galopp att göra?! :rofl:
Svar
3
· Visningar
1 019
Senast: Cani_SWE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka