Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Hoppning hur långt galopp språng har en normal galoperad häst?? och hur långt galoppsprång har en normal galoperad d-ponny?? :confused:
Svar
1
· Visningar
824
Senast: magda
·
E
Islandshäst jag har hittat 2 st islandshästar som jag kanske ska låna i några år. Men dom är inte inridna, bägge två är 4 år. Dom är ej försäkrade...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: Lilla_My
·
Distans Jag tänkte start med min häst i slutet av sommaren. Eftersom han hos förra ägaren har stått i ett år (han är 8 år och han aldrig tävlat)...
Svar
12
· Visningar
1 215
Senast: Macken22
·
S
Islandshäst Ny variant av \"vikt på isisar\"... Vilken minimumsvikt man kan rekna med att dom grejar? (var det riktig svensk? :o Hvilken vekt kan...
Svar
13
· Visningar
1 218
Senast: sleepy
·
L
Körning är de nån som har det?? skulle gärna vilja veta.. jag har nämligen vart de=( som tur va så skada sig ingen men mitt självförtroende fick...
Svar
13
· Visningar
1 750
Senast: raven_82
·
Western Flyta tråden om den är fellagd, men jag börjar här då den handlar om western. Några vänner till mej har varit på en 3-dagars kurs för... 2
Svar
23
· Visningar
2 285
Senast: alazzi
·
P
Körning Vet inte om den här tråden ska vara här, men vi gör ett fösök :)... Jag har ett shettissto som jag brukar köra, men efter att jag...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: raven_82
·
Hoppning jag har ALLTID haft en klump i magen när jag hoppat, oavsett vilket hinder det är, allt ifrån 20 cm rättuppstående till högre oxrar...
Svar
7
· Visningar
1 015
Senast: Calizto
·
M
Fälttävlan vet inte om jag lagt tråden rätt...men ja har tänkt att träna lite fälttävlan i sommar. och förra året när ja träna lite använde jag mig...
Svar
1
· Visningar
1 322
Senast: LenaH
·
L
Hoppning Vad ska det vara för avstånd på trav + galoppbommar och i kombinationer för en liten D ponny? :confused: Tacksam för svar
Svar
1
· Visningar
886
Senast: Ewonya
·
Western Är inte w-ryttare alls och fick en ide idag när grannen som tränar lite sa att hästen kunde galoppera så lugnt på långa tyglar. Rider ni...
Svar
10
· Visningar
1 857
Senast: Solvira
·
B
Fälttävlan nån som vet om det kommer att vara nån förjakt/hubertusjakt i stockholmsområdet(i sommar/i år) där man kan vara med på pony? :D
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: beagle
·
Hoppning Ni som främst är hoppryttare och har dyra hoppsadlar, har ni dressyrsadlar också eller gör ni allt arbete i hoppsadeln...
Svar
18
· Visningar
1 221
Senast: Vimsan
·
T
Körning i dag var jag ute å körde med min ardenner.. tänkte att vi skulle ta en sväng på en liten sogsväg...körde gen om byn å in på skogsvägen...
Svar
5
· Visningar
1 123
Senast: ponnyPetra
·
P
Islandshäst Jag har inte ridit islänning så länge. En fråga jag aldrig fått svar på är: Föds islänningar med alla gångarter eller är det bara en ren...
Svar
4
· Visningar
1 511
Senast: Freyr
·
L
Fälttävlan så. när & var blir er första fälttävlan för säsongen? längtar såå! =) min första blir kinda den 24 tror jag de e! nån mer som ska dit?
Svar
7
· Visningar
1 478
Senast: Jochanda
·
J
Western Någon som var på Grevagården och kollade på kosseclinicen i helgen som var?? Nyfiken på hur det gått och vem var det som var tränaren...
Svar
8
· Visningar
1 110
Senast: monke
·
O
Islandshäst Hej hej Jag funderar mycket på hur man egentligen ger en tölthjälp. Och hur man ger en bra travhjälp. Nu sker det lite på känn, men jag...
Svar
7
· Visningar
1 405
Senast: OlleAtlas
·
Trav Vad betyder det att en travhäst är rakställd?
Svar
12
· Visningar
1 053
Senast: cämela
·
F
Övr. Grenar Finns det någon åldersgräns för att tävla på shettis eller är det bara längd och vikt som avgör. :confused:
Svar
14
· Visningar
1 713
Senast: yoda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka