Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Trav Jag undrar bara om det endast är varmbloden som frysmärks eller om även kallblodiga travare brukar märkas?
Svar
6
· Visningar
1 036
Senast: Tosa
·
H
Hoppning är det någon som har börjat med detta ännu? hur höga hinder har ni satt upp?
Svar
8
· Visningar
1 021
Senast: ia_
·
B
Islandshäst Något jag länge undrat över är varför vissa islandshäst ryttare rider PRE-hästar som "spinoff". Vore det inte mer naturligt att rida... 2
Svar
22
· Visningar
2 552
Senast: _Viva_
·
H
Fälttävlan Har börjat fundera lite på att vara med i någon deb. tävling i sommar med min hopphäst, som lite varriation till hopptävlingarna. Men nu...
Svar
3
· Visningar
1 138
Senast: Vita_N_6520
·
Hoppning Vilka tror DU att det blir? Malin Baryard och Rolf-Göran Bengtsson måste väl vara självskrivna??!! Det samma gäller väl nästan Peter...
Svar
18
· Visningar
1 432
Senast: Cockney
·
A
Islandshäst När var det de skulle visa istölten på tv,, var det inte den här veckan????
Svar
15
· Visningar
2 015
Senast: GUSTUR
·
L
Western Hur många ä det som ska på HJWR:s tävling då?? Finns att läsa om på www.hjoko.nu
Svar
4
· Visningar
899
Senast: lill_sessan
·
R
Hoppning Får man ha två delat gummibett me fasta ringar på lokal ponny hoppning :confused:
Svar
2
· Visningar
759
Senast: rabbe
·
Hoppning Vad ligger höjden för seniorer i div III på? Är det 1 m i båda grundomgång och omhoppning, eller höjer de till 1,10 på omhoppningen...
Svar
2
· Visningar
3 157
Senast: Solvira
·
S
Hoppning Bör hesten ha benskydd når den skal lære å hoppe? Så ikke den får helt motvilje om den skulle rive noen ganger... :confused:
Svar
3
· Visningar
795
Senast: Timsetim
·
Islandshäst När jag var liten, så var jag mycket hos en hästhandlare och red. Han fick hem många islänningar som var från Island (är vad jag minns...
Svar
16
· Visningar
4 035
Senast: Blossi
·
C
Islandshäst Hej! Jag är medryttare på en Islandshäst som varken kan tölt eller pass. Ägaren har aldrig heller tölttränat honom. Men jag vart lite...
Svar
3
· Visningar
994
Senast: Lobelia
·
Hoppning Hjälp, jag har tappat bort min fusklapp :omed hinderavstånd för häst. Jag vet att ett galoppsprång är ca 3 m och ett galoppsprång...
Svar
4
· Visningar
2 087
Senast: IvoryTower
·
Trav Hästen bryter ner i banan, springer på tvären med rumpan åt vänster. Jag vill sätta sula på ena bak, men har helt förträngt vilket ben... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 475
Senast: anhe
·
M
Western Ja som sagt skall man ju ha grönt kort om man skall tävla på kor i år.... Det kommer att finnas en sådan på Abrahamstorp 9 April!! Mer... 2
Svar
37
· Visningar
2 611
Senast: otto
·
H
Fälttävlan Det ska vara en debutant fältävlan nära där jag bor. Jag funderar på att vara med. Jag har tagit fältävlanskortet. Och jag har ridit...
Svar
1
· Visningar
1 013
Senast: Vita_N_6520
·
P
Övr. Grenar Oj, vad kul det ska bli med ridhästlöp på täby i april. Jag blev så exalterad av inbjudan från nadja att jag råkade radera mailet med...
Svar
19
· Visningar
1 633
Senast: BJÖRKIS
·
M
Western Jag går i tankarna på att köpa en westernsadel, men har aldrig någonsin ridit i en sådan. Hur mycket stadigare och säkrare sitter man i...
Svar
12
· Visningar
1 710
Senast: __sandra__
·
M
Övr. Grenar Ni vet säkert alla att travare som omrids till ridhästar är väldigt snabba i galoppen och traven?! Om man då ser det som en fördel ist...
Svar
12
· Visningar
1 499
Senast: Spirit
·
R
Trav Hej! Har provat lite olika balans på mitt travsto. Nu senast gick hon riktigt bra i provlopp med aluminium tvärtå fram och aluminium...
Svar
5
· Visningar
1 598
Senast: Zandrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka