Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Kan du se och känna hur hästen går om den har en helt taktren tölt? Och skilja pass och travtakt åt även på marken? --
Svar
9
· Visningar
1 791
Senast: josse
·
S
Western Är på gång att skaffa mig ett varmblod och har för avsikt att försöka tr5äna lite western och horsemanship. Nå´n som har någon åsikt om...
Svar
4
· Visningar
1 201
Svar
3
· Visningar
1 196
Senast: josse
·
Hoppning Pay\'n Jump Vi ska anordna Pay'n Jump för första gången i vårat distrikt. Så jag undrar lite hur det brukar går till ? Jag har varit på...
Svar
3
· Visningar
1 015
O
Hoppning Hej! jag har planerat att vara med på påskhoppningen på min ridkola, jag ska höra med ridläraren i morgon om det går bra. men vad är det...
Svar
4
· Visningar
816
Senast: Osis
·
J
Islandshäst Nu är jag här igen och frågar om mitt favorit ämne töltform. Om man rider hästen på lösa tyglar i tölt, med ren takt...utan att den... 2
Svar
22
· Visningar
2 689
Senast: javill
·
J
Islandshäst Hejsan! Hur många här har hästar som kan gå i kort och samlad galopp och göra galoppombyte? Jag har väl helt ärligt inte lagt ner... 2
Svar
23
· Visningar
3 615
Senast: _Viva_
·
R
Trav Nu är jag i ett avgörande skede med min svarta springare. Han har gått från typ. varannan dags intervaller till 2-3 dagar på raken och... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 902
Senast: Rikkan
·
Hoppning Nagon sa till mej att man inte far anvanda martingal pa ponnytaving i Sverige. Ar detta verkligen sant? Om det ar sant, varfor har man...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Real_Life
·
S
Övr. Grenar Diego har haft både framgång och bakslag i Dubai. Hans häst Memorion dog igår. Han fick kolik och opererades och operationen gick bra...
Svar
4
· Visningar
1 207
Senast: Tviggy1081
·
Trav Min favorittravare fick tyvärr en hovbensfraktur i oktober och har stått i "isoleringscell" i tre månader. Nu har "permissionerna"...
Svar
8
· Visningar
4 025
Senast: martha
·
S
Islandshäst hej. jag tycker att det är ganska klurigt att känna/se tölt takten. är det någon som har nåt bra tips?
Svar
12
· Visningar
2 001
Senast: Freyr
·
J
Körning Jag ska skicka mitt dräktiga treåriga (hon blir fyra i år) shettissto på inkörning på måndag. Hon som ska köra in henne NH-hanterar sina...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: jelly
·
J
Hoppning Någon sa att det fanns ett speciellt uppklassningssystem för syskon? hur fungerar detta.?
Svar
3
· Visningar
773
M
Islandshäst jag vet att detta är väldigt individuellt. men om vi tar ett genomsnitt: hur gamla var era islandshästar då deras gångarter var hyfsade...
Svar
15
· Visningar
1 462
Senast: Korven
·
Hoppning Det står väldigt luddigt i TR angående kvalpoäng till MSVB. 1a 9p 2a 8p 3a 7p 4a 6p 5a 5p 6a 4p OSV Hur sjutton ska man tolka OSV...
Svar
9
· Visningar
1 050
Senast: ostbiten
·
L
Western Vart i hela himlen får man tag på styrelesens namn och telefonnummer? På hemsidan finns ju ingenting..!
Svar
16
· Visningar
1 314
Senast: Lenita
·
Hoppning Förr ett år sen hoppade jag alltid med pessoa på min halvblodsvalack. Han är en mycket stor och stark häst, som på den tiden inte gick... 2
Svar
21
· Visningar
2 096
Senast: Solvira
·
S
Övr. Grenar hur länge går ett fullblod normalt löp... alltså till vilken ålder... nyfiken... :)
Svar
5
· Visningar
1 078
Senast: The_Last
·
Körning Finns det någon speciell anledning till varför man började med tandemkörning? Smala vägar? Fick frågan när jag visade bilder på...
Svar
10
· Visningar
2 928
Senast: Spirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka