Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

K
Fälttävlan att vissa fältävlans banor är ALDELLES FÖR SVÅRA?? tex EM banan iår, där en häst dog? Jag tycker personligen att man ska sänka...
Svar
15
· Visningar
1 826
Senast: körsbäret
·
Islandshäst nu har min reykur börjat trava på otroligt bra! (för att bara ha travat i 6 mån) :love: han är lättväxlad från skritt-trav och alt är...
Svar
9
· Visningar
1 801
Senast: Reykur
·
R
Trav Policy för god hästhållning STC:s styrelse har antagit en policy för god hästhållning som finns publicerad i sin helhet nedan och...
Svar
2
· Visningar
1 450
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Islandshäst Hej Jag skulle vilja ha råd om tränig för att få upp konditionen på hästen och muskelbygg. Är det nån som har några bra tips ?
Svar
9
· Visningar
1 780
Senast: AnetteJT
·
Övr. Grenar Plastträns med Pullarnosgrimma?? Finns det att få tag på utan större krångel? Såg på TV att en av shettisarna i galoppen på Globen hade...
Svar
9
· Visningar
1 974
·
B
Övr. Grenar Hej! Jag äger en fullblodsvallack som heter By A Whisker, född 1993, fux med strimbläs och två vita bakfötter. Vicke som han kallas gick...
Svar
1
· Visningar
1 228
Senast: Violate
·
M
Western Jag har sett och hört många därav är jag en av dom som sitter in/rider in min 2,5 åring, inte långa pass utan ett pass på 2 gånger i...
Svar
8
· Visningar
1 620
Senast: Silvatica
·
R
Trav Imorgon ska jag skriva teoriprovet för lärlingslicens och vi har fått en frågebank men det är fyra frågor som jag inte hittat svaret på...
Svar
4
· Visningar
1 970
Senast: tuddeomudde
·
Trav Om jag ska ha en sån men bara ska ut i skogen och köra...alltså inget på banan...vilken sorts travsele rekomenderar ni? Är helt grön när...
Svar
7
· Visningar
1 614
B
Fälttävlan Vilka klasser/höjder/program rider man? *Nyfiken* Vill väl ut och testa nått i vår tror jag ( :
Svar
4
· Visningar
1 183
Trav I högre farter än vanlig jogg så ställer sig våran häst åt vänster, eller mer än ställer hon böjer halsen. Detta har hon gjort hela...
Svar
11
· Visningar
2 051
Senast: Cilva
·
Trav min dam (3-år) är en lite Racer Märta som gärna viker ihop halsen och "kväver sig".... Vi har provat det mesta som: Käkpinne... 2 3
Svar
47
· Visningar
5 582
B
Trav hingstar-ML-1676927-ML-
Svar
0
· Visningar
1 162
·
B
Hoppning Jag tycker det är väldigt kul att hoppas, skulle villija övergå till rikitiga tävlingar nu, har innan bara tävlat i Clerrounder. Det är...
Svar
2
· Visningar
1 117
Senast: pirran96
·
Distans en del hästar, tex islänningar å en del travnordisar har ju förhållandevis "kort" steg. Hur blir det då för dessa i distanstävlingar...
Svar
2
· Visningar
1 518
Senast: Stopek
·
E
Hoppning Jag har aldrig tävlat hoppning förut och hur går det egentligen till?
Svar
4
· Visningar
1 046
Senast: ElisabetBentmar
·
Fälttävlan tävla ponny i avd B! Läste TR ändringar och där stod det att överårig ryttare får tävla ponny(max 6år) i avd B, blir CL till Lätt Ft...
Svar
2
· Visningar
1 170
Senast: _Peplis_
·
B
Trav Var det någon som va på auktionen? Hittade ni någon intressant? Kram
Svar
2
· Visningar
1 160
·
M
Övr. Grenar Har en styvson som är fast besluten att träna galopp med "sin" shettis....Men hur kommer man igång? Har kontaktat gbg galopp per mail...
Svar
3
· Visningar
1 480
·
E
Trav Är det inte det ena så är det det andra :crazy: Damen gjorde en start nu i fredags på Rättvik och det man var mest orolig för var hur...
Svar
4
· Visningar
1 830
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka