Håller någon me om...

K

körsbäret

att vissa fältävlans banor är ALDELLES FÖR SVÅRA??
tex EM banan iår, där en häst dog?
Jag tycker personligen att man ska sänka svårighets graden lite!
 
jaaa... eller som dom funderar på att korta av km-längden på terrängen. det vore bra
 
Nej, jag anser inte alls att banorna är för svåra! Hästen dog ju inte för att banan var för svår :confused: Den hästen har gått mkt svårare banor än EM banan.

Däremot kanske det var en och annan ryttare som inte hade på banan att göra :devil: Men det är en helt annan diskussion.......
 
Nej, de va inte just banans fel, men jag tog d som ett exempel eftersom att jag tycker att dem hindrena såg väldigt svåra ut., men ni måste väl ändå hålla me om att vissa hinder e lite konstiga?? har inget emot fälttävlan (ska själv prova på en i vår) men jag tycker att man ska sänka svårighets graden lite me tanke på att hindrena inte går att riva.
 
oftast så är det just det som gör att det inte är farligt ibland. Fabio var placerad på OS och Badminton som båda räknas som fyrstjärniga, alltså en grad svårare än vad EM räknas som.

det som hände med Fabio var just nog en olyckshändelse då det hindret inte var speciellt svårt.

Konstiga :confused: Nu fattar jag inte alls vad du menar med det. De är väl inte konstigare än vad de brukar vara.
 
Nar det kommer till falttavlan sa ar manga utav hindren konstruerade sa att de ser svarare och laskigare ut an vad de egentligen ar. Har du aldrig ridit eller tavlat falttavlan, sa tycker jag att du ska gora det sa far du se. Falttavlanshinder ar heller inte speciellt hoga, men de kan se valdigt farliga och STORA ut, fast de hoppas mycket bra och ar latta att rida pa.
Jag har lattare for att rida falttavlan an att hoppa runt en bana med "vanliga" hinder.
 
Ja självklart är hindrena svåra det handlar ju om EM dvs dom bästa ekipagen i Europa, inte fan kan dom göra upp i ** klass??? (EM är ***) Det är hårda kval för att komma till EM så det är inga gröngölingar som rider där.
 
Diskutera inte vilka som har på vilken bana att göra om du inte är bättre själv tycker jag. :)
 
Jaha , du är en sådandär idoldyrkare som anser att dina idoler aldrig kan ha fel/ eller göra fel.

Om man inte rider i eliten kan man hålla käft, eller???

Nåja jag står ändå för att en del ryttare inte hade på banan att göra.
Resultaten talar ju för sig självt så jag har inget mer att tillägga.....
 
tycker bara att man kanske ska veta alla förutsättningar innan man uttalar sig om vad andra gör. men det är alltid lätt när man står bredvid. Kan man inte bättre själv ska man va tyst tycker jag, men det är min åsikt
 
Hur vet du att jag inte vet alla förutsättningar.

Det låter som om du är en sådandär som inte vågar uttala sig mot en känd ryttare oavsett om det dom gör är fel och det tycker jag är jävligt fegt.

Det för ju knappast utvecklingen framåt att inte våga ifrågasätta bara för att ryttarna är kända.

Sedan sitter inte ridskickligheten i antalet rosetter vilket framgick tydligt på kursen för Pippa. Hon var måttligt road av alla som hängde i handen och inte hade någon egen balans.
 
Du diskuterar visst alltid på detta sättet.. :mad:
Klart att du inte vet ALLAS förutsättningar, inte ens svenskarnas, inför EM, hur skulle du kunna göra det..?
Självklart måste man kunna kritisera "kända" ryttares resultat, men du verkar ju istället GÅ IN för att göra det..det finns ju fler än Linda som faktiskt kan rida..även om Linda gör det bäst av alla för tillfället..
Du var inte med och red för Pippa eller??
 
Hur jag skulle kunna veta deras förutsättningar, jo man pratar med dom, hur annars får man veta om saker.

MEn självklart vet jag inte alla förutsättningar det är rätt.

Jag har inte sagt att jag bara tycker Linda kan rida, jag har faktiskt inte sagt något om att inte någon kan rida.

JAg har aldrig gått in för att kritisera någon ryttare så vitt jag vet :confused:

Jag har bara sagt att det fanns vissa som inte hade på EM att göra , jag har aldrig sagt vem eller från vilket land.

Men JA jag håller med Pippa att många rider med för mkt balans i handen.
Om du hade varit där?? eller var där så hade du oxå sett framförallt dom yngre ryttarna få stora problem med sin balans när dom inte längre fick hålla i tygeln.

Sedan om dom är från sverige eller från övriga världen har ingen betydelse.


Jag gillar bara inte den här frasen, dom har vunnit det och det har inte du därför skall du hålla käften.

Jag anser fortfarande inte att ridskicklighet ligger i antalet rosetter.
Visst vissa har många rosetter men det gick åt ett tiotal hästar på en säg 7 årsperiod för att uppnå dom och det anser inte jag vara ridskicklighet.
 
Jag förstår oxå att du pratar med folk och på det sättet får reda på saker, men ingen har nog pratat med alla på hela EM.. Men det hade varit rätt intressant att veta hur det stod till med alla ekipagen som gick EM eller världscupfinalen.. :smirk:
Fast du brukar faktiskt "ge dig på"/kritisera vissa ryttare, klart man får säga vad man tycker, men folket som tillhör landslag/eliten är ju ändå där dom är av en anledning..om den anledningen sedan är att de har haft ***/****-hästar på löpande band eller kämpat sig upp med en egen häst, det är ju en annan sak..
Det var en fråga om du var med och red, men nej, jag hann tyvärr inte ner till Flyinge..
 
nej, man ska inte kritisera folk utan att veta förutsättningarna. det är så mkt som ska stämma i en komplicerad sport som fälttävlan. Håller med om att väldigt många rider "med handen". Men också att dom flesta är ju med i landslagen genom många års framgångsrikt tävlande inkl resultat. Möjligen kan någon yngre ryttare slinka med genom att dom får tag i en bra häst / lyckas mer kortsiktigt. Och visst, dom som förbrukar hästar på löpande band imponerar inte på mej heller, men dom kommer ju ingenstans, för dom fortsätter på samma sätt iaf. Ser fram emot nästa säsong, alltid lika kul!
 
de är väldigt lätt att se på och säga vad andra ska göra, men de är kanske inte alltid så lätt att göra de bättre själv.
 

Liknande trådar

Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 321
Senast: Bon
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 063
Senast: Petronilla
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
649
Islandshäst Tips på ett bra eksemtäcke som håller lite mer än en vecka ... Jag köpte ett på Nis..h där tyget går sönder så fort det fastnar i...
Svar
9
· Visningar
1 124
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp