Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Dressyr ...med en arab? Alltså att tävla lätt klass? Har den här lilla herren som jag lägger av med distansen med och undrar vad ni anser om... 2
Svar
38
· Visningar
3 131
Senast: flashlight
·
Dressyr Har precis börjat rida en hbl-valack på 16 år, som är mkt dressyrriden innan. Vad jag har förstått har han inte varit så igång på ett...
Svar
10
· Visningar
969
Senast: nyponros
·
E
Dressyr Min medryttarpålle har en otroligt skumpig trav, han tar väldigt snabba och korta steg, vilket gör det svårt att sitta ner i traven på...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: cristobal
·
N
Dressyr Jag ska vara med i en träningstävling i dressyr, har 34 starter före mig. Hur lång tid kan jag räkna med att det tar? Det är 3 st i LC:1...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: LillaGeisha
·
P
Dressyr Har en liten fundering, för att få ha sporrar om man tävlar ponny får dom ju inte vara längre än 15 mm. Men måste dom vara kulsporrar...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Petra_S
·
L
Dressyr Hej! Min sköna dam fryttar runt mej i sadlen så det passar henne, och min tränar säger att det inte är bra då hon ev blir...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: flashlight
·
K
Dressyr Det finns ju program som heter "för unga hästar" LA För unga hästar tillexempel. Men sitter å kollar på resultatet från DM i...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: PrinceFair
·
A
Dressyr Hej! Jag sitter här och undrar vad det är som gäller för att tävla nationellt. Då gäller det inte licenser och dyligt utan vilka...
Svar
9
· Visningar
1 488
Senast: break_a_leg
·
L
Dressyr jag har tränat min pålla att höra halt, vilket har gått bra mellanåt(då hon stäpper/knäpper av i nacken/bettet. Såhär gör jag halt...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: Estivuz
·
Dressyr Jag har fått nys om en dressyrtävling med (bla?) lätta klasser som ska hållas, vad jag förstod, norr om Stockholm den 14 okt. Mer vet...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: Aaricia
·
Dressyr Hej kan någon hjälpa mig! En kompis ska skaffa sig en dressyr häst och vi har hittat en skit snygg 4 årimg med toppen stam :) , han... 2
Svar
22
· Visningar
3 662
Senast: Immer
·
A
Dressyr Jag behöver tips för hur jag skall få min häst att tvära med bakdelen i skänkelvikningarna, min häst har nämligen lätt för att tvära med...
Svar
11
· Visningar
1 169
Senast: Gwaeron
·
Dressyr Idag ser jag ofta hästar som är ojämna i gången, även i högre dressyrklasser. Nu är jag nyfiken på hur ni dressyrryttare ser på... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 233
Senast: Lejonelle
·
Dressyr Går det att hitta de aktuella dressyrprogrammen på Ridsportförbundets hemsida, eller måste man beställa dem via shoppen? Jag har letat...
Svar
4
· Visningar
995
Senast: Pazuzu
·
A
Dressyr Jag ska snart debutera L:A, men känner mig inte helt redo egentligen :crazy: . Resonerar som så att det är en liten klubbtävling och... 2
Svar
25
· Visningar
1 992
Senast: PrinceFair
·
S
Dressyr VAD får man ut av att dressyrträna med martingal? en bekant till mig hade lektion för en dressyrtränare och då fick hela gruppen ta på... 2
Svar
21
· Visningar
3 212
Senast: Lena_B
·
Dressyr Det känns äntligen som om jag och min lilla häst börjar förstå varandra i dressyren, men han drar nåt helt enormt när jag ska sakta av...
Svar
9
· Visningar
1 968
Senast: Pan
·
F
Dressyr Jag anser att grundutbildningen av en häst ska åstadkommas med ett tränsbett. Kandaret ska inte användas som någon "smidig" genväg... 2 3
Svar
51
· Visningar
3 805
Senast: Mirre
·
P
Dressyr From vilken klass får man rida på kandar? Jag har för mig att man får det i några av de högre La programmen eller är det först i MSV??
Svar
2
· Visningar
1 064
T
Dressyr Så här är det, så fort jag rider lätt i traven på min medryttar häst så tappar hon formen, varför?! :confused: Damen jobbar på...
Svar
11
· Visningar
1 233
Senast: Summergirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka