Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Har sett många dresyrryttare linda upp över framknäna, ska man göra det eller? Någon som har en korrekt bild på lindade ben? Själv... 5 6 7
Svar
134
· Visningar
16 999
Senast: mumrikan
·
Dressyr Red dressyrlektion igår. Sa då till tränaren att jag tyckte inte att jag fick nåt stöd på ytter tygel. Antingen håller jag för hårt... 2 3
Svar
53
· Visningar
5 467
Senast: lakrits
·
H
Dressyr *nervös* Strålade efter passet hästen och jag hade igår, fick en känsla jag inte haft på länge. väldigt läänge sen jag red för en... 2
Svar
38
· Visningar
2 284
Senast: Havregryn
·
S
Dressyr Går ni ut o tävlar med strävan att placera er på tävling? Det borde ju vara en ganska naturlig tanke. Eller kan ni rida år efter år i...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: __Stilett__
·
Dressyr Jisses, red på pelham idag med dubbla tyglar (har inget behov av hävstången så länge hon är lugn. Vill ha den som "starkare" alternativ...
Svar
6
· Visningar
1 329
Senast: Flyger
·
J
Dressyr Jag har tidigare i tråd här inne där jag undrade om jag kunde starta min häst i dressyr med min flatbacksadel.. Det var ju enligt er... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 543
Senast: Friendly
·
  • Låst
Dressyr Tänkte att jag kunde få hjälp här på forumet, på vilket sätt skiljer sig en C tränare från en B tränare. Vilka olika klasser ska de ha...
Svar
1
· Visningar
1 144
W
Dressyr Vad kallas medelsvåra klasser på engelska?:confused:
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Susan
·
Dressyr Antar att jag inte är ensam. Har tävlat min häst lite grann under året tillsammans med medryttaren. Under framridningen kan ha gå hur...
Svar
6
· Visningar
1 418
Senast: Saigon
·
Dressyr Har någon några tips? nu på lörda ska ja tävla Lb 3. jag har aldrig ridit det programet förut utan bara LB1. Hästen ja rider blir lätt...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: Arista
·
Dressyr Det gör visst Minna Telde också! Det finns visst fler också, i dressyreliten, som rider i Luc Childeric - islandsmodellen! Ganska... 2 3
Svar
50
· Visningar
9 097
Senast: kopur
·
T
Dressyr Vad skulle ni säga om formen på den här hästen? Både positivt och negativt! :) Även positivt och negativt med min sits! :banana...
Svar
9
· Visningar
1 469
Senast: sir-fantasy
·
H
Dressyr Var och tävlade för ett tag sedan på en ponnytävling. En tjej kommer in på banan. Hästen har en naturlig krökning på nacken och går där...
Svar
18
· Visningar
1 839
Dressyr Jag har börjat få lite nya bekymmer m min häst. Har alltid varit svårriden, stor och spänd och svår att rida ihop i form.. Nu har...
Svar
5
· Visningar
1 054
Senast: olympic
·
H
Dressyr Har ni en tävlingsskjorta under då, eller vad har ni?
Svar
14
· Visningar
1 416
Senast: Hiwiie
·
Dressyr Nu är det så att min vbl travarvalack från att förut tyckt att dressyr är pest och pina och varit en riktig segpropp, det har vi jobbat...
Svar
13
· Visningar
1 339
D
Dressyr Hej alla :) Jag har några frågor som nån av er här kanske kunde svara på :idea: När man te.x rider en öppna i höger varv, ska hästen... 2 3
Svar
56
· Visningar
6 432
Senast: Fazer
·
F
Dressyr Hur ska man göra för att rida fram hästens gångarter. När vi longerar, tömkör eller låter min häst röra sig fritt har han otroligt fina... 2
Svar
25
· Visningar
2 739
Senast: Susan
·
Dressyr Börjar med att be om ursäkt om det är fel forum Jag har en liten fundering: Vad är anledningen till att bra gångarter är just bra... 2
Svar
29
· Visningar
2 677
Senast: Lilla_Millan
·
T
Dressyr vad tycker ni är viktigast... att en trög häst bjuder på ordentligt framåt eller jobbar i en korrekt form? om man bara får välja en av... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 915
Senast: deborah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka