Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hur ser upplägget ut. Kommer ni dit och så bestämmer tränaren en övning ( har alla ekipage den dagen samma övning?:angel: ) Eller... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 805
Senast: majola
·
Dressyr Ryttare som inte bara har taktkänsla utan oxå är lite dansant, kan få hästen att röra sig mer igenom hela kroppen.. En stel ryttare... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 998
Senast: cristobal
·
A
Dressyr När får man börja rida med hatt i dressyr, i vilken klass måste man rida då??
Svar
1
· Visningar
881
Senast: nancy
·
C
Dressyr Hur många är det här som har en häst som inte är riktigt jämn i gången och betraktar ni det som en hälta eller bara någonting ni jobbar...
Svar
6
· Visningar
991
Senast: Ciazon
·
Dressyr Är det någon som vet hur reglerna är för uppklassning? T.ex. hur man blir uppklassad från Msv och regionalt? Vad jag har förstått så...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: SevenDaysAWeek
·
L
Dressyr Hur vet jag när hästen hänger i betet, alltså att jag håller upp huvudet med min hand? hur märker jag att hästen "ligger på bogarna"...
Svar
4
· Visningar
940
Senast: Love_energy
·
Dressyr Osäker på vilket forum detta ska ligga, men jag testar här... Har sökt och sökt på gamla trådar, men hittar ingen som hjälper mig...
Svar
14
· Visningar
4 706
X
Dressyr Hejsan, jag är absolut ingen dressyrmänniska, men tränar såklart dressyr för tränare 1 ggr / veckan. Min ponny är inte direkt någon...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Waco
·
D
Dressyr Jag ska tävla dressyr nu på söndag, men har ingen dressyr TR, vet någon här om man få tävla lokal dressyr på ett tredelat tränsbett? ;/...
Svar
17
· Visningar
1 161
H
Dressyr det är så här, att jag funderar på att köpa en häst. Han är tävlad L:B med placerigar lokalt(utb. L:A), men ägaren säger att han inte...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: Jofta
·
Dressyr I alla år har jag fått höra att du ska kunna rida din häst och göra de rörelser du gör på vanligt tränsbett innan du börjar rida på... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
7 370
Senast: __Stilett__
·
J
Dressyr Har nyss kommit till skedet så vi har börjat med galoppombyten jag och pållen. Grejen är att han tar hur stora byten om helst. Han gör...
Svar
9
· Visningar
1 041
Senast: Phlipp
·
H
Dressyr Jag köpte en ny hoppsadel i våras och har oxå haft planer på att köpa en dressyr sadel. Min häst har varit lite svår i dressyren men...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: Frajda
·
M
Dressyr Är det någon som möjligen har LB1an, från 2006 hemma, i sin dator som skulle kunna skicka den kanske, jag ska rida det programmet nästa...
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: Mithra
·
C
Dressyr Hej Finns det någon här som har en tränare som gör upp en skriftlig träningsplan/utvecklingsplan över dig och din häst? Skulle du...
Svar
14
· Visningar
967
Senast: Emale
·
W
Dressyr Hur långa sporrar får man ha när man tävlar på storhäst ute på lokaltävlingar? :bow:
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Akustik
·
C
Dressyr Vi har precis börjat tävla vår Connemara Silvery Pearl, inför varje tävling tvättas och flätas han kvällen innan. Men varje...
Svar
12
· Visningar
1 381
T
Dressyr Tyvärr försvann ju min tråd om min ambitiösa häst. Nu känner jag att jag måste tacka alla för goda råd och tips jag fick! Det funkar...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: mackan
·
S
Dressyr Hur gör man halt/halvhalt? Tacksam för svar :D
Svar
1
· Visningar
786
Senast: flashlight
·
Dressyr Brukar ni läsa på horseconnexion.org? Där presenteras i varje fall ny forskning och en av de senaste artiklarna handlar om gramantyglar...
Svar
15
· Visningar
1 901
Senast: Susan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka