Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

D
  • Låst
Dressyr Ökningen till mellantrav går alldeles utmärkt, dock blir det så skumpigt. Man bara skakar :bump: :bump: För att kunna hålla sitsen...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: break_a_leg
·
Dressyr Jag har börjat träna förvänd galopp med min ponny nu, och vissa dagar går det jätte bra, och vissa går det inte alls bra :p Om jag ska...
Svar
11
· Visningar
1 638
Senast: mackan
·
J
Dressyr vi har köpt en vallack efter le mexico som gått msv. nu ska min dotter tävla lätt b. Men Friskritt?? vad är det.? får hästen gå hur den...
Svar
7
· Visningar
1 158
Dressyr Det är något som många säger att hästen gör. Är det då bokstavligt? Biter hästen sig fast i bettet eller vad är det egentligen som...
Svar
12
· Visningar
1 271
Senast: ano
·
Dressyr hejsan! här kommer jag med en svår fråga för självklart finns det många faktorer som spelar in....men jag ställer min fråga iallafall...
Svar
7
· Visningar
1 062
Senast: Tulip
·
D
Dressyr får man tävla me spö på lokal nivå? 2
Svar
35
· Visningar
2 670
Dressyr Jag har alltid tyckt om att rida galoppombyten och med min ponny brukade vi få till rätt häftiga serier på en lång härlig galoppstig ute... 2
Svar
30
· Visningar
2 375
Senast: ragge
·
C
  • Låst
Dressyr Jag undrar om man får rida med fläta högst upp i svansen på dressyrtävling. Får man ha röd rosett i den? Jag vet att det har funnits...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: break_a_leg
·
F
Dressyr min ena häst vinglar verkligen jättemycket när jag rider rätt upp har ngn tips på hur jag får han att inte göra det? Försöker driva på...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: nancy
·
D
Dressyr Får man rida på kandar i LA:5 och LA:6? Läste på stallbacken.com: För häst: I LA:5, LA:6, MsvB:1, Msv B:2, Msv B för unga hästar avd...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: mumin
·
Dressyr Vi har inga speglar i vårat ridhus än tyvärr.. Vilket jag finner MYCKET irriterande. Det är omöjligt, känner jag att veta hur hästen går...
Svar
16
· Visningar
1 273
Senast: LinnéaL
·
Dressyr yes, vad jag vill ha ifrån er är massor av bra tipps som ni kan ge mig för att jag ska lyckas när jag rider detta program på torsdag =)...
Svar
18
· Visningar
1 956
Senast: bubbel
·
N
Dressyr Nu har jag bestämt mig för att göra dressyrekipage av hästen och mig, och har satt som mål att göra debut på en klubbtävling till...
Svar
11
· Visningar
1 223
Senast: Zandrizzz
·
Svar
10
· Visningar
1 819
Senast: Gwaeron
·
T
Dressyr ?? piaff eller passage? Varför? 2
Svar
24
· Visningar
2 645
Senast: Elinabergh
·
V
Dressyr hur övar man in att hästen ska länga på ett bra och fint sätt utan att öka allt för mycket?
Svar
10
· Visningar
1 156
Senast: ConnyPonny
·
B
Dressyr Hur laddar ni upp era hästar innan ni går in på banan? Så att det är taggade till max och ger allt när de kommer in! Vad gör ni på... 2
Svar
34
· Visningar
2 071
Senast: Breccia_
·
T
Dressyr När är hästen redo att starta en LC:1 på klubbnivå? 2
Svar
22
· Visningar
1 776
Senast: My_Spirit
·
Z
Dressyr Hej! Min häst "skruvar" benen i framdelsvändning vilket är skadligt, så vad har Ni för tips på det? Jag har försökt att göra en mindre...
Svar
9
· Visningar
1 989
Senast: zemra
·
Dressyr Ett stort problem för mig är att jag inte kan hålla handen stilla! På vissa hästar går det bra, om de är lite stadiga i munnen. Men på...
Svar
14
· Visningar
2 480
Senast: Gwaeron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden