Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Dressyr Hej! Min häst blir spänd och sänker ryggen, liksom inte går med ryggen höjd och går under sig när han ska gå i form och bakdelen och... 2
Svar
21
· Visningar
1 956
Senast: mjauen
·
Dressyr Jag har en förmåga när jag rider att vika handlederna innåt. Min tränare tjatar förstås på mig när jag rider för henne, men det blir så...
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: Hallonsoda
·
M
Dressyr hello! jag ska göra min första kür, bara på klubbnivå på skoj. dess nivå kommer att vara på LC/LB/LA. jag har en ganska pigg häst, med...
Svar
11
· Visningar
1 385
Senast: Elinabergh
·
Dressyr Vet nu inte om denna tråden ligger rätt. Men om inte så kan ni väl flyttaden och inte ta bort den, är ni snälla. Har en ponny som jag... 2
Svar
24
· Visningar
2 519
Senast: Rumpnissen
·
Dressyr För att ge hästarna och sig själva rutin? När har man kommit så långt att man vågar ge sig ut och rida clear rounder och klubbtävlingar... 2
Svar
36
· Visningar
1 929
Senast: inspir
·
Dressyr Nu när hästen går på bete en bit från stallet har jag inte samma möjligheter att dressyra i padocken. Därför kommer det bli en hel del...
Svar
11
· Visningar
970
Senast: Korven
·
Dressyr Måste man ha kavaj vid programridnings clear round? Har tyvärr "vuxit" ur min 20-åriga:o kavaj och har inte lust att köpa någon ny...
Svar
1
· Visningar
1 277
Senast: Fidelity
·
O
Dressyr Jag är i behov av hjälp o tänkte att ni bukare kan hjälpa mig! Hur får man hästen att verkligen arbeta i riktig form med bakben. Och hur...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: concierge
·
Dressyr vad ska man ha för kläder på sig på en dressyrtävling? är det vita ridbyxor, plastrong, kavaj och ridstövlar som gäller? eller kan man...
Svar
9
· Visningar
4 275
Senast: springsten
·
H
Dressyr jag förstår inte... jag var och tävlade min första dressyrtävling idag, LC. min häst är en hopphäst, vi tävlar på msv-nivå och det går...
Svar
14
· Visningar
1 437
Senast: Immer
·
V
Dressyr dagens andra tråd :banana: :banana: men jag måste bara få höra med er koka dressyr ryttare och andra allvetare :) :) min lilla...
Svar
6
· Visningar
1 048
Senast: vickis-pajala
·
D
Dressyr Hej alla glada dressyrare! Jag skulle behöva träningstips på hur jag kan få min stora häst (180) på 9 år att länga på stegen i trav... 2
Svar
21
· Visningar
10 523
Senast: Venezuelas
·
Dressyr .....Tar ett ekipage att genomföra ett enklare dressyr program??
Svar
3
· Visningar
858
Senast: suisyola
·
G
Dressyr hur brukar ni göra för att memorera dressyrprogram? rider ni igenom dem flera gånger, eller sitter ni och ritar ridvägarna? 2
Svar
25
· Visningar
2 216
Senast: Darbhanga
·
Dressyr Jepp, så är man tokig nog för att tävla dressyr... Och jag ska rida på kort bana och behöver dela av min långa ridbana för att kunna få...
Svar
9
· Visningar
3 393
Dressyr jag har en tendens till att svanka i ryggen då jag inte orkar "trycka" fram bäckenet så att jag sitter rakt vilket leder till att jag...
Svar
5
· Visningar
959
Senast: Waco
·
L
Dressyr På söndags ska jag tävla och fick ryttarmeddelandet skickat till mig. Där hälsar domaren att man får välja en låt att rida sitt program... 2
Svar
27
· Visningar
2 876
Senast: Mustang
·
C
Dressyr skulle vara väldigt tacksam för tips på olik övningar som kan hjälpa vid följande problem.:bow: har en bebis som är riden ett halvår...
Svar
8
· Visningar
1 361
Senast: citronen
·
F
Dressyr Min ena häst skulle behöva bli rundare i galoppen... Tips mottages tacksamt på hur jag ska göra... *morgontrött ft-nörd*
Svar
15
· Visningar
2 814
Senast: ang
·
J
Dressyr Nu har jag några frågor som jag skulle vilja ha svar på från er duktiga dressyrryttare. Hur ska en riktigt bra skritt, trav... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 016
Senast: Victovie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka