Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Dressyr Fick tips om denna sida, så nu tänkte jag testa den! Skulle behöva lite hjälp! Låter lite konstigt men jag håller på med travhästar och...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: pinky
·
L
Dressyr Fick inspiration av Jessica och lektra pga deras mycket intressanta disskution om vart lodplanet skall vara i tråden piaff/trampa (tror... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 369
Senast: Curtis
·
S
Dressyr Har varit o kollat på en häst som startat La 5 i dressyr. Vad ingår i det programmet?, dvs, vad måste ponnyn kunna?
Svar
5
· Visningar
1 045
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Jag fick tillbaka min häst för en vecka sedan efter att den har varit utlånad på foder i ca ett år. Nu är saken den att när vi rider i...
Svar
10
· Visningar
1 072
Senast: lektra
·
L
Dressyr Vet någon hur uppridningen på medellinjen går till i Inledande Ryttartest (4 ryttare); när man är flera? Gör man halt på rad eller rider...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: Rumpnissen
·
S
Dressyr får man lägga ett underlägg, dvs ngt mjukt på nosgrimman (tex ett vadderat tunt tygstycke) på underdelen där man har spännet. (dvs där...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: lektra
·
Z
Dressyr Är det säkert att jag inte behöver sporra i LB.1 och LA.1 om det lokal tävling för häst. Min häst är super känslig för sporrar och jag...
Svar
4
· Visningar
906
Dressyr Som rubriken antyder så blir min häst gärna låg i formen (i galopp) och blir även lite "framtung" det beror endast (tror jag) pga att...
Svar
8
· Visningar
1 097
Senast: Jessica
·
Dressyr Varför lyfter en del hästar upp svansen när de blir ridna (dressyr)?? Piskar hästen med svansen (under ridning) när den är irriterad... 2
Svar
31
· Visningar
4 015
Senast: |>Takida<|
·
Dressyr Har alla hästar en "takt"? Hur ser en taktlös trav ut? När hästen travar i otakt är det när den typ ökar och minskar hela tiden -... 2
Svar
25
· Visningar
2 663
Senast: Susan
·
Dressyr Nu är jag nyfiken. Tror ni att ni kommer att ta er hela vägen till Grand Prix? Vad är ett realtitiskt delmål? Hur långt har ni kommit... 2
Svar
37
· Visningar
3 239
Senast: **Lina**
·
T
Dressyr hej;) jag undrar om det är någon här inne som har koll på vad som gäller angående ryttarens klädsel på en lokal ponny dressyr?? måste...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: towii
·
Dressyr Jag har fått för mig (genom att läsa och diskussioner) att man får en häst känsligare för hjälperna genom att alltid börja med att ge...
Svar
19
· Visningar
1 483
Senast: Jessica
·
H
Dressyr Slutan som rids halvt igenom, det måste väl vara diagonalsluta??? På stallbacken står det bara sluta, men vad jag vet så brukar man...
Svar
9
· Visningar
1 337
·
Dressyr Hej! Mitt problem är att jag har så himmla svårt att sitta ner i traven. Så jag tänkte så här, jag måste träna mer på min balans! Så...
Svar
16
· Visningar
1 390
Senast: Fragile
·
S
Dressyr Hur tänker du och vilka hjälper ger du i vilka ögonblick när du rider en hörnpassering?? Vart lägger du vikten? 3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 762
Senast: Lord Owen
·
G
Dressyr Hur är det egentligen, är det tillåtet med ledade stigbyglar (tex. Sprenger) när man tävlar dressyr? Har alltid trott att det inte...
Svar
3
· Visningar
932
·
Dressyr Min häst blev ett tag tömkörd av en mycket duktig tränare :bow: Hon blev så himla mycket bättre och starkare av det och såg otroligt fin...
Svar
3
· Visningar
1 025
Senast: Susan
·
C
Dressyr Tjooo:) ska för första gången ut på staketträning med min häst. Dock undrar jag om någon vet om man typ behöver vita eller ljusa...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Zandrizzz
·
C
Dressyr Jag har nu ridit samma häst sen aug. Och i dressyren tycker jag vi inte har kommit så långt. Jag har börjat fatta hur jag skall få...
Svar
7
· Visningar
1 076

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka