Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Funderar lite över hur mkt man vågar rida hästen i djup snö? Visst, den måste vänjas och stärkas gradvis, men finns det trots det risk...
Svar
19
· Visningar
2 133
Senast: BancoB
·
T
Dressyr Hej är det någon som har en skiss på ridvägarna i I:1? Kram Marie
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Murray
·
S
Dressyr Vill ha hjälp med följande! Detta gäller då en 8-åring som rider en B-ponny. 1. Hur kan man lära henne att hålla handen lite mer...
Svar
2
· Visningar
631
Senast: cactuspower
·
W
Dressyr Ja, ni förstår kanske vad jag menar... Hur rider man på bästa sätt en häst som "knäpper av" i nacken och går bakom hand? Hästen i...
Svar
17
· Visningar
1 623
Senast: AirPrins
·
Z
Dressyr vad har det blivit förändringar i programmet jag ska tävla om mindre än 2v. Panik.
Svar
3
· Visningar
770
Senast: Gilette
·
Dressyr OK, jag är inte insatt i debatten om åldesgränser direkt, mer än att jag läst i Ridsport.. Men jag spånar fritt och luddigt: Om det...
Svar
8
· Visningar
1 161
Senast: EB_
·
K
Dressyr För ett par veckor sen var en hästtandläkare ute till vårt stall och undersökte min ponnys mun och tänder. Jag har själv märkt att något...
Svar
11
· Visningar
1 666
Senast: _K_89
·
Y
Dressyr Hej! Tänkte att det kunde vara kul att höra vad ni andra säger om detta! Kanske oxå få lite tips. Min häst är kontrollerad i... 2
Svar
26
· Visningar
2 170
Senast: Yoshi
·
Dressyr Min häst har en ganska dålig skritt. När hon är exalterad är övertrampet ungefär en dryg hovbredd och när hon bara är som vanligt...
Svar
12
· Visningar
1 218
Senast: Cut3Leo
·
D
Dressyr Måste man följa "den fastslagna utbildningsstegen" och lära hästen rörelserna i den ordning som de dyker upp i tävlingssammanhang...
Svar
5
· Visningar
894
Senast: __Stilett__
·
R
Dressyr Hjälp mig, jag är ju kass på det här. det är många som sågar sina hästar, de e ju inte så det ska gå till väl? En ridlärare säger "krama...
Svar
9
· Visningar
1 018
Senast: roover
·
L
Dressyr Hur ska man rida för att kunna länga steglängden i trav men ändå behålla takten? Vilka övningar är bra för att uppnå detta?
Svar
19
· Visningar
1 697
Senast: Murray
·
J
Dressyr Mitt problem är detta: helt oväntat så blev det bestämt att jag skulle tävla en d-ponny åt ägaren, eftersom jag inte tävlat på ett par...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: Anna_
·
Z
Dressyr Hejsan! Vad anser ni är bäst att göra när man skrittar av om hästen har svårt att skritta lugnt; Korta tyglar och kortare skritt...
Svar
12
· Visningar
1 117
Senast: moonlightgarden
·
J
Dressyr Vad är skillnaden mellan arbetstrav och mellantrav.....:confused: Kan någon förklara ...vi har nämligen suttit och funderat /... 2
Svar
24
· Visningar
2 271
Senast: Zandrizzz
·
G
Dressyr Hur håller man tyglarna i ett kandarträns??Det är ju två tyglar.. :crazy: ska prova rida i det men måste vete hur man ska... 2
Svar
21
· Visningar
1 905
Senast: guzzi my love
·
Dressyr När min häst travar i bra takt och tempo enligt min tränare känns det som om hon travar väldigt långsamt. När hon travar i ett tempo som... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 215
Senast: malinsky
·
S
Dressyr Behöver hästen gå med nacken som högsta punkt för att komma till riktigt arbete och en korrekt form?? Beskriv en häst i... 2
Svar
31
· Visningar
2 970
Senast: **Lina**
·
Dressyr Ser man redan från början - även om hästen inte är spec mycket utbildad om den har "de där steget" eller är det något som hästen...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: Centaur
·
F
Dressyr Har ett tre årigt hbl sto som jag inte hade planerat att delta med i 3-års testet. Mkt pga ointresse från min sida men efter mycket...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: hahaha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S