Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr :confused: Det har med ponnyer bland storhästar är besvärligt... Jag har anmält mig till klubbens dressyrtävling på min fjordning (ca...
Svar
11
· Visningar
1 005
Senast: Zandrizzz
·
S
Dressyr En häst som tävlas i distans går för det mesta inte en enda sekund i en form som vi dressyrtanter anser som en riktig form. Utan de går... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 163
Senast: Lord Owen
·
F
Dressyr har ett mål att kvalla in till fjordhäst SM 2008!:angel:måste då ha ridir tre ritter med minst 55%.skulle villja veta vad hästen måste...
Svar
2
· Visningar
1 868
Senast: keramin
·
Dressyr Okej, vet ej om detta är rätt forum... Jag har en 18-åring valack som idag inte rids varje dag (Min syrra tar hand om honom och har 4...
Svar
8
· Visningar
1 151
Senast: Simply me
·
M
Dressyr Hej! Jag har nyligen blivit medryttare på en stor häst, trots att jag är så liten som jag är, jag är bara 152 cm, 13 år... Lite lite, i... 2
Svar
20
· Visningar
2 347
Senast: Mira_love
·
O
Dressyr En av mina kompisar påstår att hennes tränare säger åt henne att berömma hästen när de rider förvänd galopp och den byter, trots att det... 2
Svar
28
· Visningar
2 405
Senast: My Beauty
·
Dressyr Jag har ett sto på 7år som är ca 168cm hög. Själv är jag 157cm. Hon har den senaste tiden varit superhärlig i dressyren - haft bra form...
Svar
15
· Visningar
1 538
Senast: Victovie
·
B
Dressyr läste i en tråd om muskelbyggnad att hästen inte ska gå i form när den klättras, men jag fattade inte riktigt varför. är det inte...
Svar
13
· Visningar
1 421
Senast: Immer
·
Dressyr Har en ponny med "nätt" bakdel och har hört att den ger ett maffigare intryck om man gör en inbakad fläta över svansroten (dvs man...
Svar
15
· Visningar
1 672
Senast: ConnyPonny
·
Dressyr Idag när jag red dressyr så förböjde sig pållen i galopp på volten. Ställde henne då utåt och emellanåt rakriktade så att hon inte...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: Susan
·
L
Dressyr Hur ska man veta att hästen arbetar ordentligt med bra bakbensaktivitet och välvd rygg? Det här med ryggen har vi ju nyligen diskuterat...
Svar
3
· Visningar
907
Senast: Susan
·
Dressyr En ponny på min ridskola, får man ganska lätt att böja på nacken och arbeta rätt, men oftast bara under böjda spår. Har ni något...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Lord_Calvert
·
Dressyr Hej! Jag tränar en B-ponny, islandshäst i banhoppning och vi är ganska nya på området. Jag är medlem i en stallklubb som annordnar...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: elin.hs
·
L
Dressyr Taktfel är fel rubrik men jag vet inte vad jag ska kalla det.... Det var iaf på grund utav att Lord Owen lärde mig att se detta som jag... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
4 959
Senast: axel
·
Dressyr Nu har det varit många debatter om hästens form, hjälptyglars "effekt" osv osv i många trådar under veckan. I många trådar förekommer... 2
Svar
39
· Visningar
2 585
Senast: Jfrelin
·
D
Dressyr Jag kan noll om dressyr.. men är lite nyfiken ang de där procenten som alla tjatar om. Red LC:1 igår, för min tränare, och får då...
Svar
7
· Visningar
23 154
Senast: mjauen
·
L
Dressyr Hej alla hjälpsamma (?) Jag ska vara med i KM i dressyr snart då vi ska rida ett av de här nya dressyrryttartesten. trots att jag o...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: LadyJay
·
Dressyr Mitt dressyr Tr har fått fötter och jag undrar därför om jag får tävla på något av dessa bett?
Svar
11
· Visningar
1 214
Senast: toughcookie
·
S
Dressyr Jag ska eventuellt rida en häst lite framöver och hålla igång den medans ägaren tar lite "time off".. Red honom för första gången på...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: susekl
·
Dressyr Jaha nu är det dax att köpa kandar! Men det är ju evigheter sedan jag red på kandar sist hur är det vilken storlek ska man ha på...
Svar
12
· Visningar
1 212
Senast: Noir3
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S