Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Dressyr Jag ska börja rida lektion regelbundet igen efter ett längre uppehåll, och skulle därför vilja ta tillfället i akt att rådfråga er lite...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: lektra
·
H
Dressyr Jag letar nya ridstövlar men har problem med att hitta några som är tillräckligt höga. Undrar om nån vet någon modell där jag inte...
Svar
3
· Visningar
935
Senast: Jochanda
·
Dressyr Får man tävla ungponny om man är över 18? Det finns väl ingen åldersgräns för hur länge man får tävla ungponny? Får man bara tälva i...
Svar
4
· Visningar
1 244
Senast: Gilette
·
Dressyr Jag har väldigt länge haft problem med att sitta rätt... Lutar mej lite framåt, tittar ner, sänker händerna och ofta trampar jag inte...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Sonita
·
Å
Dressyr Ursäkta stavningen, men jag har inte tyskt "y"...:crazy: I alla fall, hur sätter man ihop ett program med musik som stämmer med...
Svar
3
· Visningar
12 113
Senast: Lancet
·
F
Dressyr Är sluta som en skänkelvikning fast med hästen felställd??? Vilka är hjälperna för sluta?? Rider en häst som kan sluta men själv...
Svar
14
· Visningar
1 108
Senast: axel
·
F
Dressyr Hur ska jag veta om hästen arbetar bra med bakben och rygg? De flesta hästar arbetar väl inte rätt automatiskt? De är väl egentligen... 2
Svar
24
· Visningar
1 575
Senast: Dreamer
·
L
Dressyr hej! jag vill bara höra lite vad ni tycker. red Lätt B:1 för en vecka sedan och fick 60% måste då säga att det är min andra...
Svar
17
· Visningar
1 849
S
Dressyr såg i ett ryttarmeddelande från lokal/regional. (visserligen hopp) "Veterinärkostnad XXX kr" på lokala tävlingar har jag ej...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: __Stilett__
·
Dressyr Varför nickar alla ryttare med huvudet när de rider dressyr (sitter ner i traven)?? De gör ju det inte lite utan mycket, varför då... 2
Svar
28
· Visningar
3 221
Senast: Immer
·
J
Dressyr Nu är det såhär att jag ska börja tävla igen efter ett långt uppehåll, denna gången i dressyr (ponny) till och med regional nivå ;) ...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Jonnaa_h
·
S
Dressyr Hur lång uppvärmning brukar ni ha på hästarna innan ni börjar med några direkta övningar? En häst som jag rider på ridskolan nu behöver...
Svar
11
· Visningar
1 212
Senast: shampiz
·
F
Dressyr Hur går hästen i en öppna?? Hur vet man om hästen går i öppna eller bara böjer in halsen och fuskar??? (om man rider öppna längs väggen)
Svar
3
· Visningar
748
Senast: Fitness
·
D
Dressyr Ökad skritt Kan någon beskriva hur en ökad skritt i LB/LA program ska se ut. Självklart förstår jag att hästen ska kliva på och trampa...
Svar
3
· Visningar
820
Senast: lilith
·
Dressyr Min fråga till er som vet, är om man får har brodyr/reklam på vitt schabrak vid lokal dressyrtävling, (Schbraket är vitt med blått...
Svar
10
· Visningar
3 983
Dressyr Hur samlar man traven? Så att hästen bibehåller samma takt, och istället för att länga steget lyfter benen högre eller hur man ska... 2
Svar
38
· Visningar
3 500
Senast: Gilette
·
D
Dressyr När jag rider sidvärtsrörelser, (speciellt i sk. vikning men även i vissa skolor, i dessa fall åt vänster, puttar jag gärna över vikten...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: lisa
·
E
Dressyr Hej! Min häst har problem med att skritta efter man har galopperat. Det går lixom inte. Han bara taktar och stressar. Det är lite...
Svar
6
· Visningar
736
Senast: Montéryttare
·
C
Dressyr är det någon som har något bra tips på hur man kan bygga muskler i ryggen och så att hästen orkar bära upp sig mer på bakbenen?? inte...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: cleopatra
·
L
Dressyr Berätta om speciella regler som står i TR för non som aldrig har tävlat dressyr.Vill veta!:confused:
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka