Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Tävling Det var ett tag sen jag använde tdb och just nu sitter jag mest och kollar runt på det eftersom det inte är aktuellt med tävling just...
Svar
5
· Visningar
4 201
Senast: -Remont-
·
Trav Hej hej alla Travbukare... :) Jag och mannen var en bit uppåt landet i lördags och la handpenning på en en liten varmblodsdonna...
Svar
13
· Visningar
1 877
Senast: martha
·
D
Tävling Min dotter var på ponnytävling igår och hoppade en LC+5 med sin B-ponny. Vid ett hinder stod nästa ryttare som skulle rida, i vägen, och...
Svar
15
· Visningar
2 586
Senast: Kallebus
·
Körning Hej alla körkunniga här på buke! Vill först säga att jag kan väldigt lite om körning, vet hur man sätter på ett färdig anpassat sele...
Svar
2
· Visningar
1 291
Dressyr Nu har jag letat överallt och hittar inget om huruvida man styrker att man kvalat till t.ex. msv b om man inte har kvalkort. Hur visar...
Svar
14
· Visningar
1 690
Senast: Breccia_
·
Western Jag har ett problem.. Förut trodde jag att det berodde på min teknik, och det har det säkert gjort delvis, men.. Jag håller ju på med...
Svar
11
· Visningar
1 962
Dressyr Finns det någon som kan hjälpa mig och länka till vetenskapligt utförda studier i hästens rörelsemekanik? Allt ifrån skritt till passage...
Svar
5
· Visningar
2 228
Senast: kryddan
·
K
Hoppning Hej :) Som rubriken lyder så är jag rädd för att galopphoppa. Lite bakgrundsfakta: Har varit ute och tävlat höga klasser i hoppning...
Svar
7
· Visningar
1 816
Senast: Aston
·
A
Fälttävlan Vet inte hur många av er som var på Ryttis i helgen, men är det bara jag som tycker att det inte är okej att dela ut (ett!!) nudelpaket... 2 3
Svar
41
· Visningar
7 173
Senast: J0yR1de
·
Körning Hej, Nu känner jag att jag tar ut sorgen i förskott. Men jag är nästan säker på att min häst har fått tillbaka sin...
Svar
7
· Visningar
1 467
Senast: DMP
·
Dressyr Har läst TR och blev lite osäker, Finns ju en bild på ett tvådelat gummibett med fasta ringar,men inget på ett tredelat? Min häst ska...
Svar
3
· Visningar
3 337
Senast: Eliin_87
·
Western Är det någon här som vet vad detta är för typ av sadel? Det är en Pool's 3010 men något mer står det inte på den vad jag kan se...
Svar
11
· Visningar
1 383
Western Jag undrar, hur mycket är denna sadel värd? Alltså, vad kan man begära att sälja den för? En Dakota saddlery, vet ej spec modell. ca...
Svar
17
· Visningar
1 945
Senast: Piraja
·
Körning Hejsan! En dum fråga kanske, men hur har ni lärt era hästar att gå i vatten? Jag har en 4-åring som vi har påbörjat träning för att...
Svar
3
· Visningar
1 026
Senast: Fia-Lina
·
Körning Är det försent att köra in en 16 årig islandshäst? Hur ska man lägga upp träningen? Börja med tömkörning och skaklar osv.. Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 362
Senast: Sleepy
·
Fälttävlan Hej, Ska iväg och rida Pay & Cross på söndag i Tågarp. Någon som vet om det är samma "regler" (förutom försäkringen) som en vanlig tävling??
Svar
6
· Visningar
1 564
Senast: Hejhopp
·
Körning Var och tävlade för knappt 1 månad sedan och under natten mellan dressyren/precisionen och maraton (lör-sön) dök dessa märken upp. Ser...
Svar
1
· Visningar
1 451
Senast: gulkiwi
·
Trav Jag har nu bara en av mina ettåringar kvar och tanken är att han ska friröntgas och sedan sättas ut på annons. Men veterinären och jag...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: Masse
·
Hoppning Ska iväg och tävla om några helger, deb 110 (ponny) och då ska han ju besiktas som vanligt. Hoppar även 1 meter och i proppen står det...
Svar
2
· Visningar
1 061
Senast: Kallebus
·
Fälttävlan Nu börjar det dra ihop sig för Ridklubben Uddens´s höst fälttävlan. Som vanligt vilka skall dit? Vi kommer att starta stoet i hennes... 2
Svar
27
· Visningar
3 041

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka