Bukefalos 28 år!

Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Hoppning är det tillåtet att rida på ett pelhambett på "stor häst" i lokal hopptävling (hästen är bara 4-år). :confused: :confused: :confused...
Svar
2
· Visningar
986
Senast: Spider84
·
B
Hoppning I går var det regionala ponnytävlingar på SFK men sedan tar de regionala tävlingarna slut i stockholmsområdet med undantag av de tre...
2
Svar
28
· Visningar
2 661
Senast: Snuffsan
·
S
Hoppning Hej Alla JAg har en häst som kan tendera att bli stark när man hoppar honom. Både innan och efter hinder. Han går emot handen Vill inte...
Svar
15
· Visningar
1 606
Senast: walkman
·
B
  • Låst
Hoppning Någon som har något bra tips på hur man ska hjälpa någon som är hopprädd?? Min kompis gick omkull "över" ett hinder i sommar (tror...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: Snuffsan
·
S
Hoppning har ni något bra tips till en som är hopprädd som inte har hoppat större hinder på 2år, jag är rädd men samtidigt väldigt sugen på att...
Svar
13
· Visningar
2 862
Senast: snus
·
M
Hoppning Hoppade idag. Har lite problem som jag hoppas få lite tips om vad jag kan göra.. Hoppade som sagt idag, kommer jätte fint, stark galopp...
Svar
8
· Visningar
1 056
Senast: miss_willow
·
S
Hoppning Jag har en 3årig (2,5) russ hingst som jag tränar för ponnytrav. Nu undrar jag om det är skadligt om man löshoppar en så pass ung häst...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: talåj
·
Hoppning Hur svår får egentligen en 1,0m bana vara på lokal tävling? Jag trodde att lokala tävlingar ska ligga snäppet under regional i...
2
Svar
28
· Visningar
2 797
Senast: Arwyn
·
Q
Hoppning nu har jag suttit och lagt upp startegin för säsongens alla tävlingar. men nu ser jag att vissa tävlingar är märkta div 2 omg 1 mm mm...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: kopparberg
·
Hoppning Frågar man ingenting, får man ingenting veta ;) Finns det några övningar man kan göra hemma (utan häst) för träna upp sin egen...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: Hästbiten
·
F
Hoppning Hur gör man för att få hästen att värkligen hoppa som man vill att den ska hoppa. Jag funderar på att börja hoppa snart men jag vet...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: Flizzan
·
A
Hoppning Hur många galoppsprång blir det om det är 8 m mellan två hinder?? Det är en D-ponny. :bump:
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: DFZ
·
Hoppning Jag har ett 5-årigt sto (oj snart 6) som jag har börjat att rida in. Jag rider och kämpar på med grund-dressyr men vill även att hon...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: Moppa123
·
M
Hoppning vill ha hjälp med en liten dam som speedar på som fan vid hinder och desutom hoppar av för tidigt och landar lite småt för tidigt oxå å...
Svar
10
· Visningar
1 377
Senast: moonlightgarden
·
M
Hoppning Det som kallas studshinder, är det utan galoppsprång emellan, eller skall det vara med ett galoppsprång mellan hindren? Diskuterade...
Svar
2
· Visningar
1 073
Senast: Ello_nr_1
·
R
Hoppning Har ju tyvärr inget ridhus vid stallet men en paddock. Nu är det ju så att det har kommit ca 5 cm snö här så paddocken är vit! Kan man...
Svar
15
· Visningar
2 784
Senast: Mickan_Jeannie
·
L
Hoppning Hej! idag gick jag en hoppkurs, jag förfrös mig nästan! Aja... i alla fall.. jag hade hoppats få min favvorit häst och sprungit runt som...
Svar
2
· Visningar
1 033
Senast: Domaren
·
S
Hoppning när jag ska hoppa höga hinder så drar han iväg i full fart mot hindret. jag blir ju så klart rädd för jag är bara 10 år det är en...
Svar
5
· Visningar
1 382
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hoppning Jag skulle behöva lite nya ideér om övningar man kan göra med hästen vi markarabetet över bommar och småhinder. Mina ideér börjar att ta...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: chakira
·
S
Hoppning Va behövs för att kvala? Måste man ha x antal felfria rundor eller poäng för det? Som man måste för att få starta msv b och msv a på ponny.
Svar
5
· Visningar
1 497
Senast: Minelli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp