Lokal bana

Jag har varit med på en tävling där det förekom en kombination i en lokal 1,0m klass, avd B...så det får alldeles säkert förekomma
 
SKa inte en 1m motsvara en Lc??för då får det ju inte vara kombination
 
samma här. lokalt avd B 1 m kombination på några tävlingar.
 
Möjligheten att ha kombination i 1.00/LC var en ny regel som kom i tr 2003. Det är inte nödvändigt att ha med kombinationen utan är upp till banbyggaren att bestämma. Däremot i 1.10/LB och uppåt är det ett krav

// Jenny
 
Enligt mina erfarenheter så händer det tyvärr alltför ofta att banbyggarna på lägre nivå. lokal och till viss del regional, ofta brister i sin byggarkompetens. De har helt enkelt dålig uppfattning om vad som är svårt kontra "unfair" När de vill bygga "svårt" så slutar det ofta med banor som det är omöjligt att rida rytmiskt p.g.a. dåligt planerad byggnation. På lite högre nivå så kan en bana vara riktigt krävande, tekniskt sett, men det är nästan alltid juste, vilket resulterar i att om man har ordning på hästen så finns alltid möjligheten till en bra runda. :D
 
Jo det gör det väl... :confused:

Man landar... hästen tar ett galoppsprång för att sedan hoppa det andra hindret (= ett galoppsprång)
Inget galoppsprång = studs... men det finns inte på tävling utan det använder man sig av för att träna gymnastik med hästen.

Jag har hoppat kombinationer på tävling med både en och två galoppsprång....

Mvh Jenny
 
Jo jag glömde skriva... jag räknar aldrig landning och upphopp som ett galoppsprång :cool:
 
Nämen gud, sorry!!! Hehe, vet mycket väl att det finns kombinationer med ett språng, men ja... Jag måste ha tänkt som du sa på det senare inlägget, räknade landning-uppsprång...
Hehe, ja, ibland är huvet med, men inte innehållet... :o :o :o
 

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 446
Senast: fio
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
4 752
Senast: Unafraid
·
Dressyr Jag har ett litet moraliskt dilemma. Mina absoluta favoritprogram att rida är LC:2 och LB:3. De ger bäst känsla för mig och H.H, är...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
16 499
Senast: mackan
·
Ridning Min häst som är 14 år hade inte tävlat när jag köpte henne och jag hade väl inga direkta planer på att tävla när jag köpte henne för 5...
Svar
9
· Visningar
1 448
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp