Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Friska upp mitt minne. Är det så att en ponny som är 7 år kan tävla i avd A utan att klar klarat två CL??? i respektive klass? Den är...
Svar
1
· Visningar
842
L
Dressyr Jag har en ny häst som gör klockrena byten men slänger alltid in rumpan. Har ni några tips på hur jag ska träna det? :bow:
Svar
6
· Visningar
1 107
Senast: fio
·
Western Ja, på era hästar alltså! När ni tränar samt tävlar? Vilka skydd har ni? Varför? Gärna bild. 2
Svar
28
· Visningar
2 572
Senast: isse
·
S
Western Hej som ni vet är jag Helt ny på detta forum och på buke. Satt och kollade runt och upptäcket att många är så lång och stor på sin häst... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 877
Senast: Piraja
·
A
Fälttävlan Vissa säger att "tävlings terminen är komplett", hur vet man? Jag hittar det ingenstans? Förvirrad. :d
Svar
2
· Visningar
1 020
Islandshäst Ser på et sto nu som er efter Kraftur fra Bringu. Har någon någon aning om hvilken sorts avkom han ger? Någon som kjenner noen som er... 2
Svar
32
· Visningar
5 305
Senast: Chiiaw
·
Western Jag vill prova lite olika bett, dels för att variera och för att hitta något som vi båda trivs med. Den minsta storleken jag hittat...
Svar
9
· Visningar
1 498
Senast: sthu
·
Western Tänkte vi kunde ha en tråd där ni visar upp färgen på era ekipage. jag kommer ha svart westernsadel och cerise träns, filt och brösta...
Svar
10
· Visningar
1 464
Senast: Gordon
·
C
Hoppning Jag har ett litet bekymmer med mitt gamla sto. Hon vägrar att hoppa vattenmattor! Vi ska tävla nästa helg för första gången på två år...
Svar
11
· Visningar
3 508
Senast: Zephira
·
Körning Mäter man tömmar från ena änden till den andra eller bara till mitten. Min är 16 m allt som allt och 8 meter på vardera sida. Säger man...
Svar
2
· Visningar
1 444
Senast: Rhodugune
·
C
Western Jag är nyfiken på vad som fick er att starta med Western ridning? Har själv funderingar på att börja. Vad är enligt er den största... 2
Svar
32
· Visningar
3 242
Senast: Lenita
·
A
Fälttävlan Hej! Om man har som mål att representera Sverige i olika större sammanhang (tänk EM, VM, OS), hur är vägen dit med tävlingar, resultat...
Svar
1
· Visningar
950
·
Western Vad finns det för bra böcker och DVDfilmer om "nh" och westernridning? Dels är jag ute efter något bra om lastträning, och även någon...
Svar
7
· Visningar
1 358
B
Tävling Jag ska tävla v.9. Och det är en ponny som "grannen" mitt över har haft 40 graders feber, snorig och hostig för 1 vecka sen. Ponnyn...
Svar
2
· Visningar
1 450
Senast: _buke_
·
Hoppning Jag skulle behöva tips på bra övningar att göra för att träna hoppning i ett litet ridhus. Min häst kan lätt stressa upp sig när det...
Svar
3
· Visningar
3 692
Senast: theJohanna
·
Hoppning Dagens dumma fråga säkert men vad är skillnaden på brösta och förbygel? /Söderböna 2
Svar
21
· Visningar
13 540
·
H
Islandshäst Finns det någon här som skulle kunna visa upp en film på en VANLIG Islandshäst (Inte någon "dröm-tävlings-VM-häst") utan en vanlig... 4 5 6
Svar
115
· Visningar
22 421
Senast: Skorrisflickaa
·
K
Körning Hej! Jag har en nordis som blir två i april som jag håller på och kör in. Har kommit så långt som att vi kör med timmerkälke. Har en...
Svar
10
· Visningar
1 310
Senast: EmblaAsk
·
F
Fälttävlan Vet någon hur och vart jag kan få tag på ett medical card innan helgen? Förbundet kunde nämligen inte garantera att jag fick det tills...
Svar
5
· Visningar
3 251
Senast: aamandaivarsson
·
Hoppning Jag misstänker att hoppsadeln inte ligger helt hundra på pållen. Det ruggas i pälsen på ryggen där fram på sidan/bakåt vid manken. Med...
Svar
18
· Visningar
6 160
Senast: Fjanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka